function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

Da er det vår nok for meg.. 10 grader, sol og fint vær.. da gikk burkaen i går..

img215.jpg

 

Og i dag var det båttur med gamle båten, nye eieren ville ha den hjem til seg, så vi tok turen etter jobben og kjørte den fra kr.sand til høllen.

En fin tur i sola, litt kjølig men.. deilig å være utpå igjen..

 

Nye eieren ser ut til å være fornøyd:

img214.jpg

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Heldiggris, han nye eieren!

Fin båt!

 

Dagens vårtegn er at jeg "måtte" trykke på "AC" knappen i bilen, holdt ikke å vri den over på kaldt.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

:seeya: Her er våren kommet, Tjelden skjener bortetter vannet mens den skrikker sit Kvit.kvit, Måkene har begynt å rekognosere reirplassene.

Og jeg er i full gang med å skrape bunnen på båten, 1/3 i dag, to dager i gjenn litt puss og 5 lag epoxyprimer så blir det bra-

kvelds stemning fra borøy i går dsc01395.jpg:drink:

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Ennå et vårtegn i Stavanger: Saipem 7000 kom til Mekjarvik.

Den pleier å ligge her i sommersesongen. Ikke så mye løftevirksomhet i Nordsjøen om vinteren antar jeg.

saipem1.jpg

Ingen slepebåter i sikte, men den er vel veldig manøvrerbar siden den må posisjoneres veldig presist for løfting.

saipem2.jpg

Diger dings. Sjekk motorbåten som passerer på babord side for størrelsesforhold.

saipem3.jpg

detalj fra boligkvarteret og hekken. Har hørt at de har veldig god forpleining ombord. Mannskap på platformene som skal løftes på må ofte innkvarteres på kranskipet mens operasjonen foregår.

saipem4.jpg

..men noe vakkert skip kan det ikke sies å være :eek:

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Vi så Linærla på hytta i Lysefjorden i går. :easter:

 

Forresten bra vær i Stavanger i dag, som sett på NOR_Gandsfjord sine bilder, med 14,4 grader som makstemperatur på Madla. For meg er det nesten lik shorts og t-skjorte :yesnod:

10,3 grader nå kl. 21 er jo også mildt. Og varmere skal det bli i morgen :wink:

Link to post
Share on other sites

Bra vær i Asker også, men da jeg var nede for å forberede bunnstoffing i dag var det altfor mye snø rundt båten :nonod: . Får måke litt snø for å hjelpe på smeltingen, men det blir nok neppe forhold til å ligge under båten før tidligst neste helg. Får vel heller skifte til sommerdekk på bilene.

Link to post
Share on other sites

Har hatt en utrolig fin uke på hytta. Vet jeg KUNNE gjort ferdig båten, men det får jeg ta senere. Denne uka (har hatt fri siden forrige Torsdag) har vært grom.

 

Hvor ? mellom Enebakk og Spydeberg, ved en islagt Lyser´n :)

 

Og våren kom virker det som. maur og bier og mye annet som zummer :smash:

 

paaskebie.jpg

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Igår fant jeg denne litt pjuskete blåveisen inntil en husvegg her på Skjetten. Litt dårlig lys for mobilen, så bildet ble ikke det beste.

 

vaartegn_120409.jpg

Lars H. :flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Må nesten legge ut et bilde til. Nå kommer snart trillebåren i forhagen

her hjemme helt frem. Det er ikke mange ukene siden selv håndtakene

var skult av snø! I båthavnen er det heldigvis bedre, så etter sjøsetting

lørdag, blir det tur med overnatting førstkommende helg.

 

trillebare.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...