Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

Til tross for manglende vårsignaler går det utmerket å være ombord for å utføre masse oppgaver.

 

Akkurat nå ser det slik ut utenfor vinduet :

 

bilder_overfoert_070309_005.jpg

 

Men det er jo en fin anledning til å koble opp litt lamper, 1 på 220 volten, mens leselampa ved stolen er på 24 volt :

 

bilder_overfoert_070309_001.jpg

 

og den på 220 volt :

 

bilder_overfoert_070309_004.jpg

 

Holder også på gjøre ferdig stolene som skal ved styrposisjon på fly. Litt feil farge, men fikk dem så rasende billig at jeg ikke kunne la være :

 

bilder_overfoert_070309_002.jpg

 

I ettermiddag skal jeg begynne å montere vannrenser på kjøkkenkran. Vi vil da til enhver tid ha helt rent drikkevann ombord. Vannrenseren er av de bedre typene (men skal ikke si mer i og med at jeg er forhandler i mitt eget firma på disse :wink: ). Cluet er at vann fra tid til annen står lengre tid i tankene enn jeg liker, og jeg kommer aldri til å gidde å dra vann i kanner ombord i og med at vi er så sjelden i gjestehavner om sommeren. Så nå har jeg ryddet bort masse dilldall vi hadde på kjøkkenbenken som her :

 

bilder_overfoert_070309_003.jpg

 

Og SÅ kan man lure, hva har i all verden dette i "vårtegntråden" å gjøre? Ene og alene, pusling ombord på denne årstid er vel egentlig det aller beste vårtegn vi båt-tullinger liker ?

Link to post
Share on other sites

Skikkelig vårstemning i Stavanger også i dag!! Delvis skyet til lettskyet vær og sol. Laber bris. 5,8 grader. I hagen spirersnøklokkene. De lilla krokusene er og synlige, men har ikke åpnet seg enda. Jeg er dog et snømenneske så jeg jubler over hver minste cm som legger seg på bakken og er temmelig misunnelig på dere i øst :rolleyes:

Redigert av 27 knop (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er dagens vårtegn fra Kristiansand:

 

 

 

 

 

(nei moroklumper, det er ikke HB)

 

 

 

IMAGE_395.jpg

 

 

 

 

Og det betyr at... :smiley::smiley::smiley:

 

 

Ja!!!!!! Hurra!!!

 

 

 

 

 

IMAGE_396.jpg

 

 

Jeg er i mot burkaer på båter!!

 

 

 

....til og med lekebilen er hentet fra vinterlagringen.

Mazda. Har ikke gjort annen konservering enn å ta ut nøkkelen.

Startet umiddelbart, tikket i fem sekunder, til den fikk opp oljetrykk i ventilløfterne, så gikk den perfekt.

Hvis bare en båt var like enkel å ha med å gjøre som en gammel Mazda...

Hjemturen på 10 km svingete vei var kjempegøy, selv om hardtopen var på.

Gleder meg til litt sol, og kjøretur uten hardtop eller kalesje!!

 

 

 

IMAGE_397.jpg

 

 

 

 

 

:smiley::smiley::smiley: Dette kalles sikre vårtegn. :smiley::smiley::smiley:

Redigert av Kodvaag (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så det du mener er at vårtegnet fra Kr.sand er fra i forfjor? :lol::lol:

 

Ikke lenge før byens snekke-ulv i fåreklær er klar for byfjorden. På båtplassen du lå ved siden av meg, er det flere uteliggere som er røket i løpet av vinteren, så der er ikke mye fortøyningsmuligheter enda. Men det kommer nok. 1. mai er limiten for min del

 

Lykke til innspurten med racer-snekka!

Link to post
Share on other sites

Ikke lenge før byens snekke-ulv i fåreklær er klar for byfjorden. På båtplassen du lå ved siden av meg, er det flere uteliggere som er røket i løpet av vinteren, så der er ikke mye fortøyningsmuligheter enda.

Lykke til innspurten med racer-snekka!

 

Takk for lykkeønskinger, det er enda en del arbeid igjen.

 

Skal ligge innforbi den store broa i sommer, da han som egentlig har plassen jeg hadde, ved siden av din, har fått ny båt.

Så nå får du 200 meter forsprang... hadde du hatt Baltic enda hadde du virkelig trengt de 200 meterne! :lol: Men du greier vel å holde fortet enda! :smiley:

Gleder meg til neste vårpuss, da skal jeg ikke gjøre så mye, dette jeg gjør nå er søren ikke vårpuss, det er ferdigstillelse av halvbygget halvfabrikat.

 

sukk, nå går jeg ut og jobber et par timer til...

Link to post
Share on other sites

Men VHFen har du ikke på? Tok oppkall på deg ved Filtvet i dag Hilmar. Men nei da. Ingen svar.....

 

Tror jeg har funnet feilen med laderen. Tok en måling av strømmen ombord. 193 volt. Det blir dårlig futt i laderen da. Merket det spesiellt på varmeovnen som bare var sånn pi......elunken. Mulig det er årsaken til dårlig ladning?

Link to post
Share on other sites

Mye ga du for den kåken Kodvaag?

 

øøø.. nå blir sikkert dere østlendinger forbanna..

340 m2, inkl utleieleilighet, sota vinduer (!) og fire flislagte bad.

tomt på 1000m2, og nabotomta på 750m2 fulgte med.

13 minutter til kristiansand med å følge fartsgrensene slavisk.

1,8 kostet huset.. :lol::lol::lol:

 

 

Nå fryser jeg, og er lei båtarbeid.. har brukt så mange timer der ute nå, og det er enda mye igjen før den er ship shape til sjøsetting.

Link to post
Share on other sites

øøø.. nå blir sikkert dere østlendinger forbanna..

340 m2, inkl utleieleilighet, sota vinduer (!) og fire flislagte bad.

tomt på 1000m2, og nabotomta på 750m2 fulgte med.

13 minutter til kristiansand med å følge fartsgrensene slavisk.

1,8 kostet huset.. :lol::lol::lol:

 

 

Nå fryser jeg, og er lei båtarbeid.. har brukt så mange timer der ute nå, og det er enda mye igjen før den er ship shape til sjøsetting.

 

Det sier jo litt om prisene på østlandet, jeg har 150 m2 hus + garasje og 800 m2 tomt på Jessheim. 1.860.000,- takk :headbang::headbang::headbang:

 

Men det var vår tegn her i dag å da, sola tørka terrassen så det var jo bra :lol::lol:

Redigert av Polar 770 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...