function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

Er det ikke på tide å dra i gang denne tråden for i år, anyone... noen små tegn? :smiley:

 

Lysere dager ja, :yesnod: men ISkaldt her i Tananger. Håper Vibå/Grågåsen snart kommer. DA ER DET VÅR :cheers::flag: ( VÅR er navnet på båten min)

 

Som emne starter i 2009 skrev jeg ......Grågåsen ble observert over Stavanger/Sunde i dag ( 7/2-09 ) Dette året tror jeg de snur langt ute i Nordsjøen/Skagerak og sier ......... me retuneret ,kommer tilbake om noen uke til.

 

Andre små tegn ute i det kalde landet vårt......

Link to post
Share on other sites

-7 idag tidlig, ser ut til å bli skyfritt. Idag blir det en fin dag med vårfornemmelse.

På tide å begynne å måke rundt båten for å hjelpe naturen med å få det snøfritt til sjøsetting i slutten av mars.

 

Etter hva jeg kan se av langtidsmeldinger, så blir Søndag bunnstoff dag. skyfritt og 0/-1 grader tilsier at det blir varmt og fint i sola. Med ett par varmelamper i tillegg, regner jeg med at det skal gå bra.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

nope.. ingen vår-tegn her i sør.. startet dagen med minus 17 i går.. og akkurat nå er det minus 6.4.

Sola har enda ikke begynt å komme ned i gården vår, den kommer til pipa også forsvinner den igjen.. men om en ukes tid er den nok på hustaket.. og snart i gården og da begynner det å smelte.. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Sola skinner, fuglene synger, fyrer i ovnen, halvmeter med snø... kan det bli bedre??...

 

Selvfølgelig!!!!

 

Ta en titt innom HER så får en vår og sommer følelsen igjen!

 

Vivvi

Redigert av vivvi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg var nedenom båten i går kveld, og det var veldig lite som minnet om vår :-(

 

Kaldt, surt, lett snødriv og is så langt man kunne se i mørket.

-6 grader i cocpit (under burka) og +4 inne. Tørt og fint og laveste temperatur siste uke var +3 og det høyeste var +7.

 

Men i helgen er det svenskerally som gjelder og etter det bare for vinteren å pakke seg sammen og dra nordover.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Må vel bare minne om at de verste snøfallene i fjor her på Sørlandet kom vel i slutten av Mars...... :wink:

 

Grøss og Gru...

Første mulighet for meg å seile i fjor var 28. Mars. I år starter påsken 26. mars, så jeg ser for meg påske i boblehavn.

(Det er liksom ikke mindre is i fjorden i år)

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Ser ikke mye til vårtegn her...10-15 cm snø i går og i natt, og det skal visst komme 30cm til :sad:

Det har vært såpass kaldt her på Norges solkyst( :tongue: ) at Rosfjorden(Den fjorden i norge med høyest saltinnhold) har fått et lokk på seg i indre deler av seg.

Heldigvis er den ikke tykkere enn at jeg bryter opp havna med svigers' Carat 22 :yesnod:

Redigert av Mossmann (see edit history)

-Mossmann-

 

AOMCI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...