Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

I gamle dager.. for sånn 15-20 år siden... var ett sikkert vårtegn her i østfold når vi så årets første polakk... :lol:

 

De kom kjørende i kolonne på E6 fra Sverige.

En Lada eller to i front, og så ett lite knippe Polski-Fiat bak, som en andemor som stolt viser fram årets kull... :cool:

 

Nå er de vel som gåsa, de gidder ikke fly sørover om vinteren lenger :lol:

Link to post
Share on other sites

6 grader, blå himmel og sol på Sunnmøre i dag...

 

Du er "god kompis" med din Nikon D80, ser jeg - strålende flotte bilder og natur, ikke minst!! Er nesten ikke misunnelig...... :giggle:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hadde med unga hjem i dag, hentet i SFO og barnehage.

 

Da jeg hadde parkert bilen "front i front" med båten sa min sønn "Båten har bart".

...det var nysnø på fronten som stikker ut av presenningen.

 

Hurra fra Kristiansand. :nonod:

 

 

 

...velvel, fine bilder Steinsvik! :smiley:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Kalesjemakeren e-postet meg i dag og fortalte at nå var den nye kalesjen montert!

Så i morgen skal jeg i havna og se på den. Forhåpentlig skal jeg beundre den :smiley:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

...Så i morgen skal jeg i havna og se på den. Forhåpentlig skal jeg beundre den

 

Ta med snøskuffe du, for sikkerhets skyld, sånn at du kan grave frem kalesjen - det har snødd her i hele natt...

:cryin:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ikke mye her som tyder på at det snart er mulig å sjøsette båten. Den 18. mars sjøsatte jeg båten i fjor, men det kan jeg bare glemme i år. Med 10 cm nysnø på morgenen, med fortsatt snøvær ute og med 60 cm pakket snø fra før av blir det nok adskillig senere sjøsetting. Men, bare båten kommer ut uken før påske så er det greit. Det er jo tross alt nesten 4 uker igjen til påske.

 

015_2.jpg

 

Jeg hadde ikke før fått båten på vannet, før vinteren kom med ned mot -16 grader, og tykk is i båthavna. Da gikk hele påsketuren til .....så mars måned er lunefull, like lunefull som påskefjellet.

 

006_2.jpg

Link to post
Share on other sites

Så har det vel kommet borti 10 cm med hvit guffe her også da , trudde vi skulle få varmen snart nu men . Isen er jo på vei bort mer å mer , så kommer det enda mere snø ser det ut som dem kommende dagene .Deprimerende :headbang:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Denne snøen som kommer nå, håper og tror jeg at måker seg selv. Det er rundt null grader ute, og det blir sikkert mildere utover dagen. Værmeldingen lyder på sludd eller regn ved kysten.

Og vi vil få mye vind til kvelden og natta. Kraftig vind fra sør, meldes det om. :cryin:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...