Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Det er jo en kjensgjerning at selger vil ha mest mulig og kjøper vil gi minst mulig ved en handel.

På båter i prisleie 1,2-1,5 mill. Hva er "vanlig" (om det kan kalles vanlig) å legge in ett bud på? Tenker da i % under prisforlangende.

 

Er det noen som har noen meninger om det ?

 

Lars s

Link to post
Share on other sites

Det bør være realistisk å ende 10% under prisforlangende; så mitt forslag er at du begynner15% under. Dette er jo imidlertid avhengig av båttype, utstyrsnivå, vedlikehold osv. Viktig å starte på et nivå som ikke oppfattes som skambud eller useriøst. Og gå grundig gjennom båten inkl prøvetur, før du gir første bud.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Det bør være realistisk å ende 10% under prisforlangende;

Det er jo selvsagt avhengig av hvor i prisleiet man legger seg ifht andre lignende båter som er for salg, men jeg tror man skal ha litt mer en flaks for ikke å måtte gå ned mer en 10% i dagens marked.

Det er bare å se på hvor lenge båter blir liggende på finn....

Hadde nok prøvd meg lengre ned enn 15% hvis jeg skulle kjøpe

Redigert av alidal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Denne har gått som taxibåt i stavanger for noen år siden ( dvs i forbindelse med oljemessen, visningsturer, utdr.lag ol.) Var på tur med denne båten for 2 år siden, og da var det i alle fall en patentlig eier. Hvis jeg ennå holdt på med det misforstådte motorbåtlivet, hadde dette helt klart vært et kjøp for meg. Synes dette virket som et veldig bra kjøp.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Nå kom det en Princess 35 på FINN som vel satte ny rekord i lav pris !

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36907980

 

For alt jeg vet kan den jo se ut som et vrak.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...