Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Jeg har selv en Sea King (2006) av samme type, men HT-utgaven. Denne har 2 x KAD 44 og gjør 39 knop. Jeg er veldig fornøyd med båten. Plassen er veldig godt utnyttet, og den har 6 faste køyplasser.

 

Skrogene ble, så vidt jeg vet, produsert i Fredrikstad og solgt som halvfabrikat/ byggesett. Et svensk firma overtok etterhvert, og solgte/ selger båtene under navnet Sea Queen 38.

 

Jeg registrerte det samme som "Tombåt"; det ser ut som det er lagt opp til 2 motorer. Det er doble luker ned til motorrommet med en bred midtskiller mellom lukene. Det ene bildet er tatt rett ovenfra motoren, og denne midtskilleren er ikke å se på bildet. For meg virker det derfor som det må være to motorer i båten.

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde også det først, men i annonsen står det 20 knop og 250 hk, veit da pokker! Er ikke på kjøpern, men for de som er det er det verdt å sjekke opp. Siden båtene produseres fortsatt (dog med annet navn) får man sikkert kjøpt inventar rett fra fabrikken og det blir dermed betydelig lettere å pusse båten opp igjen.

Synd at noen kan stelle så dårlig med så store verdier (uten at jeg vet noe som helst mer).

Link to post
Share on other sites

Ser det mangler CE merking/samsvarerklæring, det er vel et problem?

Eller angående fart,er båten så grodd som det ser ut får de neppe 20 knop med en motor. Tipper det er 2 motorer ombord og at oppgitt fart er ren gjetning, evt at båten går 20 kn med to motorer nå helt nedgrodd. Ser ut som om båten har ligget ute minst 2-3 år.

 

Har båten ligget med strøm ombord og jordfeil kan drevene være markspist søppel.

Link to post
Share on other sites

CE merking er ikke så stort problem, men er en gjørejobb og en del krav som skal oppfylles. Selve godkjenning koster rundt 20 lapper, så kanskje 5-10 lapper til for å få montert inn nødvendig utstyr er det ikke på plass. Har vært igjennom en slik "oppsjekkingsrunde" også på en båt jeg så på, men ikke endte opp med å kjøpe.

Link to post
Share on other sites

Er seilbåtfolket enige om at dette kan være et godt kjøp av denne Bav42? (selv om det ikke står noe om kvalitet og stand på seil, evnt må oppgrader med baugthruster etc.)

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33229033

Ïkke noe å si på prisen kanskje, men alle båtene i bildene har tyske flagg, så jeg tipper denne ligger i Tyskland og må hentes der. Har sannsynligvis gått i charter også :lipseal:

 

Men blir det hente tur så er jeg med :clap::lol:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Ïkke noe å si på prisen kanskje, men alle båtene i bildene har tyske flagg, så jeg tipper denne ligger i Tyskland og må hentes der. Har sannsynligvis gått i charter også :lipseal:

 

Men blir det hente tur så er jeg med :clap::lol:

 

Ser absolutt ut som ein charterbåt, då det ligg tre identiske båtar med same skrifttype i båtnamnet ved sidan av. Og så spørs det om båten er tolla inn i landet, noko annonseteksten ikkje seier noko om.

Link to post
Share on other sites

Ïkke noe å si på prisen kanskje, men alle båtene i bildene har tyske flagg, så jeg tipper denne ligger i Tyskland og må hentes der. Har sannsynligvis gått i charter også :lipseal:Men blir det hente tur så er jeg med :clap::lol:

 

At du Erik er med på hentetur, tok jeg den største naturlighet i verden...var faktisk ikke i tvil om det.

 

 

Ser absolutt ut som ein charterbåt, då det ligg tre identiske båtar med same skrifttype i båtnamnet ved sidan av. Og så spørs det om båten er tolla inn i landet, noko annonseteksten ikkje seier noko om.

 

Er flere her inne som har kjøpt båt av Asbjørn. Er ganske sikker på at prisen er levert Norge/Sandnes.

 

Men regner med som dere at det er en charterbåt...Men forsatt, ser jo ut som et bra kjøpt. (men skulle det mot all formodning vise seg at henteutgifter og innfortollingskostnader til moderlandet kommer i tillegg, så er et meget dårlig kjøp)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Samme som skjedde med en Fairline tidligere i fjor høst. De tenderer til å gå merkelig høyt disse "inkasso-båtene". Når man regner inn i penger på innkjøp av deler og utstyr, båten budpris + arb.kost, blir det ikke noe igjen å gjøre butikk på. Antakelig blir timeprisen veldig dårlig på "selvbyggeren" også. Fordelen er jo at kjøper da lærer sin egen båt å kjenne ut og inn, men men!!

Link to post
Share on other sites

Jeg var med på denne Seakingen, men kastet meg da dette ble mye penger til slutt..

Enten har kjøperen latt seg rive med, eller så har han vært å sett på båten, og vet at det ikke er så ille som det er skrevet og uttalt fra båtverkstedet...

 

Falt litt for båten med tre kabiner og to salonger. Minus med liten uteplass og fryktelig langt dekk, men allikevel...

 

Synd det ikke ble handel til min pris...

 

Fernada

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Hvis man er interresert i denne typen handel er det nok smart å ha kontakter i bransjen, jeg kjøpte en slikbåt, dette var en seilbåt uten budrunde. De syntes dette var lettest og mente mange av disse båtene ble solgt for dyrt. de var kun interresert i å holde deres tap så lavt som mulig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...