Jump to content

Ryfylketreffet 2009


Seilaren

Recommended Posts

Heisan.

 

Må vel takke treffsjefen og alle andre som var der for et bra treff igjen.Det va vel litt i varmeste laget,men man skal jo ikke klage:-)

Det va jo kjekt og treffe folket fra ifjor igjen og nye folk i år:-)

Blir jo bare flere og flere da, det va en gode plass det ble lagt til.

Her kommer det vel bilder etter hvert og tenke eg med gode kommentarer som vanligt:-)

Link to post
Share on other sites

Takk for laget folkens. Vi storkoste oss der utpå vingen. Selv minsten som pådro seg en liten brannskade, sa han hadde kost seg. Må forøvrig takke han "som var på hytta og malte denne helgen" for han trøstet og gjorde det lettere for minsten når han hadde det så vont. Og folk som bidro med salver og gode råd. Vi kommer tilbake om det arrangeres neste år, for det gjør det vel? Lukter tradisjon lang vei av dette.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

God fornøyelse :drink:

 

Vi har også prøvd å få dette til, men måtte velge det bort pga reise - uten båt :puke:

 

Bilder :flag:

 

Skulle kanskje prioritert dette jeg også. Etter en times reise landeveien, pr bil, sto en svartkledd kar i veikanten og krevde meg for maaange båtpenger :headbang: eller feks 5-600 liter diesel :headbang:

 

På sjøen får man vel heller ikke "prikker" i båtførerbeviset :confused: Nå blir resten av ferien sjøveien, så den er grei :smash:

Redigert av alfb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, det var et hyggelig treff.... :flag: :flag:

 

Klart det blir treff neste år også. Dette er virkelig blitt en tradisjon nå!

 

 

Har har forresten flere BP vimpler i båten. Er det flere i Stavanger som vil ha BP vimpel, så kan dere kjøpe dette av meg. Så slitter BP porto.. :cheers: (Saltvann!)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Takker også får et kjempekjekt treff! Samme gamle gode gjengen og mange nye kjekke folk. Tradisjon er det ingen tvil om at det er blitt, og neste år stiller jeg forhåpentligvis på egen kjøl :lol:

 

Forøvrig ble det en lang tur idag, jeg og Butzfleth startet vel hjemturen litt før 3 tiden idag og jeg var hjemme halv ti ikveld.. :smash: Var jaggu meg en lang og morsom biltur ... :lol:

Link to post
Share on other sites

Ja bilder gleder vi oss til :yesnod: Ove, hvordan går det forresten med den brannskadde?

Hilsen han med samme båts-shake :wink:

 

Jo takk. Han hadde vondt utover natten, men det verste gav seg på søndag. Han gledet seg i alle fall til neste tur.

 

Skal legge ut noen bilder i kveld, men først er det å bli ferdig på jobb, for så å komme seg på sjøen så fort som mulig...tror vi dregger opp på Tingholmen i dag. Er bare å stikke innom, så setter jeg over kjelen :smiley:

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Får og takke for et velykket treff. :sailing: Har kost oss me og. Va litt dårlig i garne. :diving: Kun en huvring for de som fikk med seg det. Måtte bort til Svein for å finne ut om det var noe alvorlig galt med den. Har aldri sett en sånn klump under. Trodde det kunne være disse miljøtider. :giggle: Men nei, vi ble enige om at det måtte være rogn i store mengder. Så den ble sjøsatt igjen. :diving:

Link to post
Share on other sites

Vi skal og få lagt ut noen bilder etterhvert....

 

For de som ikke fikk det med seg så gikk minsten i vannet uten redningsvest søndag etter frokost - jeg hoppet uti og fikk ham opp i løpet av noen få sekunder. Vi tilbrakte derfor litt tid i båten på vhf med AMK over Rogaland Radio for å høre hva vi skulle observere for å se om formen ble verre. Vi var usikre på om han slo seg i badeplattformen på veien uti, men kunne ikke kjenne noen kuler og han var "fin" i formen etter å ha fått på seg tørre klær, trøst av mamma'en og tutten. Han ser ut til å være fin i formen i dag og - heldigvis. Må si at det er det verste jeg har vært med på til nå - jeg husker bilde av ham under vann når jeg var på vei i vannet selv...

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig samvær med både gamle og nye Båtplassvenner. Litt bedrøvelig oppmøte fra nordfylket men det kommer nok etterhvert.

 

 

Her kommer mine bilder.

ryfylketreff091x.jpg

ryfylketreff092x.jpg

ryfylketreff093.jpg

ryfylketreff094.jpg

ryfylketreff095.jpg

 

Rokonkurransen ble litt mer enn i blinde, der var jo en smule mørkt i tillegg...

ryfylketreff096.jpg

ryfylketreff097.jpg

ryfylketreff098.jpg

 

Litt film kommer etterhvert. Jeg fikk filmet meg selv som falt i sjøen fra gummibåt med oppblåsbar vest bare for å ha erfart hvordan vesten oppførte seg. HD-film får laptopen min til å knele fullstendig så den dukker nok opp etter ferien en gang...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Takk for et hyggeliglag, båtvenner!

Og takk, yr.no, for det flotte været dere leverte.

Og takk til fotografen som var oppe i masten til "han som malte hytten".

Og barnehage onkelen i Corvetten. Krysser fingrene for at det blir en Hatteras på deg!

Bare for å nevne noen.

 

Bildene er i dette øyeblikk på vei til fotografen, Seilaren. Han poster vel etter hvert i kveld/natt. Regner med at han ikke får sove i båten heller (det ble for varmt hjemme så han skulle sove i båten, sa han) så da blir han vel sittende foran laptopen.

 

Skal se om jeg ikke kan få gjort noe med filmene jeg tok opp på treffet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...