Jump to content

Løse hunder på holmer i skjærgården, er det greit?


Tommelise

Recommended Posts

Det er nok mer utbredt med hund på hytta enn hund i båt. Selv hadde jeg hund når jeg hadde hytte, men som båteier er hundeholdet avikklet. Uansett, når jeg gikk tur på stiene rundt hytta i Stavernsområdet var hundene(ja jeg hadde en periode 2 Bernere) alltid løse. Disse svinset maks 10 meter unna meg og ble altid kalt inn(ved møte av andre folk/hunder) og for at de jeg møtte skulle føle seg trygge holdt jeg dem i halsbåndet til de var på god avstand. De fleste gangene stoppe for øvrig folk opp og ville hilse på disse "Bamsene". Jeg håper at den type adferd også kan tolereres av Muligan.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Bare ett spørsmål når det gjelder løse sauer på skjæret/øy,kan jeg foreks ta en av de hvis de forstyrrer?Og må jeg levere denne tilbake tenkte og grille litt? :rolleyes: Kansje bytte med epler :lol:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Kjekt turverktøy ved ferdsel i skjærgården.

 

Jeg kan med en gang opplyse om at bruk av slikt mot min hund vil straffes langt strengere enn norges lover tillater.

Jeg vil faktisk gjøre opptil flere lovbrudd på en gang, blant annet ty til selvtekt.

Link to post
Share on other sites

Ganske spesielt å lese denne tråden her :nonod: Mange klare å spesielle meninger fra begge kanter.....

 

Jeg har to hunder selv, og synes egentig det er ganske enkelt:

Om jeg har lagt meg intill ett sted og ingen andre er der, har jeg gjerne hundene løs. Om det så kommer noen andre spør jeg dem om det er greit at de er løse.

Om de da sier nei, har de nok 10 ganger bedre grunn for å si nei enn at jeg har for å la dem gå løse.

 

Man skal respektere folk som ikke liker hunder. Det kan være allergi, prinsipper, at de ikke liker at hunden løper bort til deres "matfat" og redsel. Hjelper lite for en som er livredd hunder å si "jammen den biter ikke". + mange andre grunne. Og alle disse er bedre grunner en at mine hunder skal få gå løs.

 

Om de sier ja, det går helt greit: Så er det bare gøy for hundene mine. Ikke noe mer :smiley:

 

Er ikke det så enkelt egentlig:)

 

Skal vi ikke være dus, og være venner....

Link to post
Share on other sites

Jeg kan med en gang opplyse om at bruk av slikt mot min hund vil straffes langt strengere enn norges lover tillater.

Jeg vil faktisk gjøre opptil flere lovbrudd på en gang, blant annet ty til selvtekt.

 

Det ville ikke være enklere å holde hunden i bånd da? Du har vel ingen garanti for å komme ut av et slikt møte med helsa i behold, uansett hvem du angriper? Du kan ikke mene at du synes det er greit å slippe løs hunden din fordi hvis den angriper noen og blir drept, så bare dreper/skader du dette menneske, tar fengselstraffen, og så er alt ok?

Er ikke hunden din- andre menneskers helse og liv- eget liv mere verdt en det?

Velger å tro at du er mere avbalansert i virkeligheten. Hadde skjønt tanken din om du skulle forsvare deg/dine, men blir hunden din utsatt for slikt, så har DU sluppet den og HUNDEN angrepet, og da får du egentlig skylde deg selv.

Link to post
Share on other sites

baatsmann.jpg

 

Nå ser det ut til at Båtsman sin alder kan ha gjort sitt inntog og henta han til dødsriket der han hørte heime.

Det må ha vert eit helvete for nevrotiske båtfolk å risikere å møte på denne djevelens skaperverk på frifot.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

genial logikk!!

den skal jeg begynne å bruke med en gang. Har du samme innstilling til andre regler rundt dyrehold?

???? Og hva mener du her ? Noen spesielle regler du tenker på. Personlig har jeg hund og er veldig glad i dyr.

 

hva er verst her?

A) det er greit å mishandle et dyr

B) En bilfører som kjører "bare litt over grensen, en sånn 10-15 km/t" og som derfor ikke klarer stoppe for en hindring med døden til følge for 3. part ?

Hva vil du jeg skal svare ? :crazy: Pkt B går "som regel greit" eller hva ? Er det dette du vil høre ?

 

Link to post
Share on other sites

Er ikke det så enkelt egentlig:)

 

Det burde det være, men her er enkelte meget prinsippfaste; er det ikke lov så er det ikke lov så er det ikke lov så...............

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nå ser det ut til at Båtsman sin alder kan ha gjort sitt inntog og henta han til dødsriket der han hørte heime.

Det må ha vert eit helvete for nevrotiske båtfolk å risikere å møte på denne djevelens skaperverk på frifot.

Tydeligvis mange som ikke enda har akseptert at TV serier fra barndommen ikke var fra virkeligheten. Dette var laget for TV med skuespillere. Det var ikke en familie i virkeligheten en gang. Har enda et sjokk for deg: "Lassie" var heller ikke opptak fra virkeligheten... det var faktisk mange forskjellige hunder som "spilte" Lassie. Skippy ble også "spilt" av forskjellige kenguruer.

Og på Tele2 reklamen på TV så er det faktisk ikke sorte får som snakker... selv om det er på TV

 

men her er enkelte meget prinsippfaste; er det ikke lov så er det ikke lov så er det ikke lov så...............

mens andre er prinsippfaste bare når de kan bestemme selv...

"Det er mitt prinsipp at loven skal følges, av alle andre"

Link to post
Share on other sites

baatsmann.jpg

 

Nå ser det ut til at Båtsman sin alder kan ha gjort sitt inntog og henta han til dødsriket der han hørte heime.

Det må ha vert eit helvete for nevrotiske båtfolk å risikere å møte på denne djevelens skaperverk på frifot.

 

Du mener vel Cujo?? :lol::lol:cujo.jpg

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

jeg har båt som jeg "hvis jeg vil" kan lage hekkbølger med så det gjør jeg selvfølgelig, blir høylytt når jeg drikker og drikker hele tiden, har og en rottweiler som jeg slipper så fort jeg kan PS den er ulydig og møkkete. Så si fra hvor dere skal på tur så kommer jeg gjerne, det er jo koselig med barn så har bikkja noe og spise på :lol:

Link to post
Share on other sites

jeg har båt som jeg "hvis jeg vil" kan lage hekkbølger med så det gjør jeg selvfølgelig, blir høylytt når jeg drikker og drikker hele tiden, har og en rottweiler som jeg slipper så fort jeg kan PS den er ulydig og møkkete. Så si fra hvor dere skal på tur så kommer jeg gjerne, det er jo koselig med barn så har bikkja noe og spise på :lol:

Helt greit det så lenge du mener du ikke er til sjenanse :lol:

Link to post
Share on other sites

"Det er mitt prinsipp at loven skal følges, av alle andre"

 

Jeg har for lengst innrømmet at jeg er en skurk, kjeltring og forbryter (smuglet en flaske vin, snytt litt på skatten, kjørt over fartsgrensen) så akkurat der er du nok ikke helt ajour! Men til sjenanse for andre lar jeg ikke min hund være og det kan vel på en god dag anses som "formildende" når dommen skal felles?

 

Jamen godt å vite at det finnes en del perfekte mennesker her eller er det et aldri så lite snev av skinnhellighet? :lipseal:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Men til sjenanse for andre lar jeg ikke min hund være og det kan vel på en god dag anses som "formildende" når dommen skal felles?

 

vi får vel se ,når du skal stå skolerett foran saint peter. det er vel egentlig da vi¨får greie på om vi har oppført oss korrekt. send en sms eller no når du vet , så skal jeg formidle det vidre her på bp.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

jeg er en skurk, kjeltring og forbryter

jeg er ikke sint... bare veldig veldig skuffa :lol:

Når det gjelder sjenanse for andre er det vel andre som må mene noe om det :smash:

 

PS: Jeg er ikke perfekt eller skinnhellig... bare helt feilfri :cool:

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel ytterst få som har en hund løs så den kan forstyrre andre mennesker selv om de proklamerer her at de har den løs i skjærgården , å si at man har en hund løs betyr ikke automatisk at man har den løs der dette ikke er egnet til nettopp dette , vi har hundene med oss stortsett hele tiden og de er somregel løse men da har vi tatt hensyn til valg av sted slik at dette er egnet til dette og selvsagt er de i bånd om andre kommer og legger seg tett inntil der vi ligger.

Nå har akkurat vi en type hund som ikke trives om vi ikke er i umiddelbar nærhet og de jager ikke fugl/vilt osv , hadde vi hatt en setter eller lignende så hadde vi gjort det på en annen måte. Om noen mener at å gjøre det slik vi gjør det er grusomt så for all del , slå dere løs.

Til de som snur og velger et annet sted når de kommer til en øy der det ligger 1stk båt med løs hund , tror dere ikke at denne hundeeieren da ville koble hunden når de innser at ikke lenger er alene ?

Ser det trues og viftes med kniver her osv , regner med at det er en spøk, om dere mener at dere ville bruke noe slikt på en hund som kommer bort og hilser på ved en feil (en hund som ikke gjør noe farlig) , vær obs på at det finnes endel mennesker som ville anse mord av deres hund som mord av deres barn og kan miste besinnelsen og drepe dere på stedet om dere gjør noe slikt mot en hund som ikke gjør dere noe vondt.

Link to post
Share on other sites

Første fornuftige innlegge på lenge over :rolleyes: helt enig,meget dumt dette med kniven går liksomt litt for langt nå.Håper ikke jeg møter en sånn fyr hvis alvorlig ment.Håper moderator er obs på dette.:boxing: . Mvh Bjørn

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...