Jump to content

Løse hunder på holmer i skjærgården, er det greit?


Tommelise

Recommended Posts

Så llenge det finnes folk som ikke forstår at en hundeeier viser skjønn, når det glelder båndtvang, så blir vi aldri enige :smash:

 

Hvem har gitt hundeeiere lov til å vise skjønn når det gjelder båndtvang? Jeg forstår hva du mener, men det finnes endel hundeeiere som ikke har noe skjønn å vise til, derfor er det best at alle går i bånd.

 

Forøvrig er det bare madammen som får kose seg med Gullfisk i sengen, så slipper dere å krangle om det. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Hvem har gitt hundeeiere lov til å vise skjønn når det gjelder båndtvang?

Samme som gir lov til dette.

Forøvrig er det bare madammen som får kose seg med Gullfisk i sengen, så slipper dere å krangle om det. :giggle:

 

Usjsjj. Fikk noen svømmende assosiasjoner som...... Eller er det det du kaller dem?

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på om dere blir enige snart, for det skal spilles inn noen nye Lassie filmer og spørsmålet er om Lassie må være i band på filmene eller om det skal brukes en dessert minigris med Lassiepels.

 

 

Vet dere hvorfor en hund slikker seg på ballene?

Jo fordi den klarer det.

:lol::lol::lol::lol:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Jeg forstår hva du mener, men det finnes endel hundeeiere som ikke har noe skjønn å vise til, derfor er det best at alle går i bånd.

 

Båndtvang på hundeeierne? :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er nok bare å brette ned skjortekraven nå Mouche.....her skal det halsbånd på både deg og bikja :lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Så llenge det finnes folk som ikke forstår at en hundeeier viser skjønn, når det glelder båndtvang, så blir vi aldri enige :smash:

 

 

eller;

 

Så lenge det finnes folk som ikke forstår at en hekkgeneral viser skjønn, når det gjelder hekkbølger, så blir vi aldri enige

 

eller

 

Så lenge det finnes folk som ikke forstår at en agregateier viser skjønn, når det gjelder støy i uthavn, så blir vi aldri enige

 

eller

 

Så lenge det finnes folk som ikke forstår at en turgåer viser skjønn, når det gjelder å gå over annens mans eiendom, så blir vi aldri enige

 

eller

 

Så lenge det finnes folk som ikke forstår at en lufgeværeier viser skjønn, når det gjelder å skyte måker, så blir vi aldri enige

Link to post
Share on other sites

Men kanskje belysning av problemene her på BP bidrar til å åpne noen øyne for nyanser, selv om ingen inrømmer det her og nå.

 

 

Yess

og du er jo definitivt en del av problemet, der hundeeiere som du bagataliserer folk med allergi, ikke forholder deg til loven, lar hunden gå fritt (og vi har jo sett mange eksempler i her hvor gale det kan gå når hundeeiere mener de har kontroll)

Link to post
Share on other sites

Båndtvang på hundeeierne? :lol:

Å så du har trodd det var bikkja som ble holdt i bånd du? Nei vi bør få slutt på at alle disse gærne bikkjene slipper løs de udresserte eierne sine overalt. Ansvarsløse kjøtere. :lol:

Link to post
Share on other sites

...du er jo definitivt en del av problemet, der hundeeiere som du bagataliserer folk med allergi, ikke forholder deg til loven, lar hunden gå fritt ....

Hva er verst ?

 

A) En hundeeier som ikke holder hunden i bånn og hvor hunden kommer til å hoppe opp på en person ?

 

B) En bilfører som kjører "bare litt over grensen, en sånn 10-15 km/t" og som derfor ikke klarer stoppe for en hindring med døden til følge for 3. part ?

 

 

Jeg vil spørre alle som er så opprørt på egne og andres vegne over hundeeiere som ikke alltid overholder båndtvang. Kjører dere alltid innenfor fartgrensen ? Holder dere alle Norges lover til enhver tid ?

 

Skinnhellige folk spør du meg :smash:

 

/Øystein

Link to post
Share on other sites

Hva er verst ?

A) En hundeeier som ikke holder hunden i bånn og hvor hunden kommer til å hoppe opp på en person ?

B) En bilfører som kjører "bare litt over grensen, en sånn 10-15 km/t" og som derfor ikke klarer stoppe for en hindring med døden til følge for 3. part ?

Neimen den var vanskelig hermansen... :eek:

 

En skikkelig morrotråd dette :cheers_wine:

 

Jeg har også en i samme kategori...

hva er verst?

A) En hundeeier som slipper løs hunden slik at hunden angriper og dreper 3. part

B) En som kjører bil uten kjørelys

Link to post
Share on other sites

Hva er verst ?

 

A) En hundeeier som ikke holder hunden i bånn og hvor hunden kommer til å hoppe opp på en person ?

 

B) En bilfører som kjører "bare litt over grensen, en sånn 10-15 km/t" og som derfor ikke klarer stoppe for en hindring med døden til følge for 3. part ?

 

 

Jeg vil spørre alle som er så opprørt på egne og andres vegne over hundeeiere som ikke alltid overholder båndtvang. Kjører dere alltid innenfor fartgrensen ? Holder dere alle Norges lover til enhver tid ?

 

Skinnhellige folk spør du meg :smash:

 

/Øystein

 

genial logikk!!

den skal jeg begynne å bruke med en gang. Har du samme innstilling til andre regler rundt dyrehold?

 

hva er verst her?

A) det er greit å mishandle et dyr

B) En bilfører som kjører "bare litt over grensen, en sånn 10-15 km/t" og som derfor ikke klarer stoppe for en hindring med døden til følge for 3. part ?

Link to post
Share on other sites

Hva om en bil kjører 10-15 km/t for fort, og dette medfører at den ikke klarer å stoppe for hunden som er sluppet løs på tross av båndtvang, og denne blir drept. Hundeeieren kommer løpende, men kræsjer med ei gammel dame som går ut av busskuret fordi det står en hensynsløs røyker der inne. Gamla blir liggende i koma på fortauet med hodet plantet i ei hunderuke som nok en uansvarlig hundeeier har latt ligge igjen. Hvor mye koster en kilo epler den dagen?

Link to post
Share on other sites

Hva om en bil kjører 10-15 km/t for fort, og dette medfører at den ikke klarer å stoppe for hunden som er sluppet løs på tross av båndtvang, og denne blir drept. Hundeeieren kommer løpende, men kræsjer med ei gammel dame som går ut av busskuret fordi det står en hensynsløs røyker der inne. Gamla blir liggende i koma på fortauet med hodet plantet i ei hunderuke som nok en uansvarlig hundeeier har latt ligge igjen. Hvor mye koster en kilo epler den dagen?

 

 

Her er det foreldrene til den gamle dama som har sviktet, hun burde blitt eksponert for hundemøkk og løpende hundeeiere da hadde hun tålt dette bedre, noen annens feil er det ikke.

Det at du insuerer at løs hund kunne ha noe med dette å gjøre er mildt talt hårreisende så lenge eplene koster under 15 kroner kg.

Link to post
Share on other sites

Hvor mye koster en kilo epler den dagen?

 

Granny Smith, AlpeGolden, pluss noen røde som jeg ikke husker navnet på har en kilopris fra kr.29.- til 35,-. :giggle:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Granny Smith, AlpeGolden, pluss noen røde som jeg ikke husker navnet på har en kilopris fra kr.29.- til 35,-. :giggle:

 

 

Men hvis du derimot velger first price bananer på Kiwi så slipper du enda billigere unna, tror det er 9,- pr kg. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Denne tråden tar kaka.

 

Straks noen skal ha seg frabedt løse hunder i skjærgården, kommer hundeeierne trekkende med katt, mink, rådyr og hest i båten som de slipper løs.

Nå bygger de pinadø også veier i skjærgården for å kunne kjøre for fort.

 

Det må være stoff til minst et par hovedoppgaver her.

 

At Mulligans lov om hundeeiere holder vann har jeg fått mer enn belegg for.

Link to post
Share on other sites

At Mulligans lov om hundeeiere holder vann har jeg fått mer enn belegg for.

 

 

"Mulligans lov om hundeeiere" den har jeg gått glipp av. Søkte etter den men fikk kun opp den siterte posten.

 

Fortell, fortell.

Link to post
Share on other sites

Hva om en bil kjører 10-15 km/t for fort, og dette medfører at den ikke klarer å stoppe for hunden som er sluppet løs på tross av båndtvang, og denne blir drept. Hundeeieren kommer løpende, men kræsjer med ei gammel dame som går ut av busskuret fordi det står en hensynsløs røyker der inne. Gamla blir liggende i koma på fortauet med hodet plantet i ei hunderuke som nok en uansvarlig hundeeier har latt ligge igjen. Hvor mye koster en kilo epler den dagen?

Egentlig Kiwi sin feil fordi de har kuttet momsen på bananene og derfor kastet personen pølsa som utløste at hunden løpte over veien. Dette burde jo gamla visst ettersom røykeloven er innført og at båndtvangen ikke gjelder under slike forhold

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...