Jump to content

Stygg sak, på mer enn en måte . . . .

Poseidon

Recommended Posts

Jeg har ikke henvisning i norsk regelverk ...

Om du ikke har henvisning til norsk regelverk, så hadde det vært veldig interessant å vite hvor i det internasjonale regelverket du mener å finne dekning for en slik oppfatning.

...men har heller ikke fundet noe om at lystbåter skal vekk fra alle båter som ikke hører under samme kategorie innen 200mils havområde.

Jeg har ikke oppfattet at "lystbåter skal vekk fra alle båter" som noe tema i denne sammenheng og den omtalte saken skjedde ikke "innen 200mils havområde", men inne i en norsk fjord.

For ordens skyld: jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg ønsker bare å få frem at hvis man skal ha en meningsfull dialog omkring sjøveisreglene så forventes et annet presisjonsnivå enn det som du her benytter.....

Men som jeg skriver ovenfor: det skal bli interessant å se hva retten kommer frem til.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jeg må si a jeg er forundert over at denne mannen står frem i avisen, etter å ha blitt tatt for skikkelig fyllekjøring 2 ganger! Begge gangene med en ulykke som utfall. Hva med alle de andre gangene? Ha påstår jo at han vil på sjøen igjen! Gi han heller en fast barkrakk med snekkeratt på en av Leirviks puber!

Kolisjonen med fergen har jeg ikke tatt stilling til, men det virker jo litt pussing at en ferge ikke ser en snekke i indre havn av Leirvik

Ja, eller Lex Baatplassen:

- Alle lystfartøy har vikeplikt for nyttefartøy.

- Små fartøy har vikeplikt for store fartøy.

Det er vel her problemet ligger , regel 44 eller de lokale sjarrialovene som bare Normenn kan, som også noen bruker i undervisningssammenheng som blir meget farlige om de som regner seg som store fartøy og nytte fartøy bruker dem , så har det ikke vert for denne farlige loven så har vel ferga holt unna denne tulleballen.

Synes det er helt greit i dette tilfellet at snekkeeieren ikke får erstattet båten. Han er en stor risiko for seg selv og andre på sjøen. To hendelser på kort tid med promille på henholsvis 1,78 og 2,41. Hva blir det neste??? Dette er tydelig en person som gir blaffen i lover og regler, og ikke minst ansvar. Lærer tydeligvis ikke av sine feil.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Det er vel her problemet ligger , regel 44 eller de lokale sjarrialovene som bare Normenn kan, som også noen bruker i undervisningssammenheng som blir meget farlige om de som regner seg som store fartøy og nytte fartøy bruker dem , så har det ikke vert for denne farlige loven så har vel ferga holt unna denne tulleballen.

Disse lokale sjarrilovene bør utvikles til sikkerhet på sjøen. Alle båter, uansett hvort den er liten åpen eller hvad, skal ha AIS klasse A. Der kan alle båtførere gi full gass i skuteside eller endre kursen uten tvil om hvort de er en på "fritidsbåtfylla" eller en seriøs med betalende passasjer på fylla som krysser kursen :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...