Spinnaker Svart 7.September.2009 Link til dette innlegget Svart 7.September.2009 Er det noen som har en formening om pris pr kvm på herdet glass, fikk pris idag fra en kar på ca 750kr pr kvm ferdig tilskjært Hva med laminert glass? Det kan man få kuttet lokalt av en "glassmester". [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
10ta9c Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Er det noen som har en formening om pris pr kvm på herdet glass, fikk pris idag fra en kar på ca 750kr pr kvm ferdig tilskjærter dette dyrt eller billig Dette er i tilfelle ekstremt billig. Betalte selv 5600 for 4 vinduer med 5mm herdet. Ca 2m3. Alurammer kom på 7000. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
-morten- Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Hei dette ser bra ut! men jeg ville støpt inn stivere i det overbygget. spessielt rundt dørkarmen, dette tror jeg kommer til å bli lit svakt. det ville vært lurt med noen ribber her og der for å få mere styrke. har du forsterket taket sånn at du kan opholde deg på FB`n da? Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
eysteind Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Kan du ikkje høvle ned fineren da? Link to post
jeb Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Takk for innspill, det blir en dørkarm i teak ganske tykk en , tror dere at jeg må ha avstivere, den er bygd for fly, for taket er gulvet på flyen, men vi har i tillegg støpt helt gulv på selve fly dekket . høvle 4mm i bakant av teak platen hvordan går det tro, men der har vi nå bestemt oss for og legge tykk skai i hvit jeg tror også det blir fint. Redigert 8.September.2009 av jeb (see edit history) Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
M/S Bastard Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Hva med laminert glass? Det kan man få kuttet lokalt av en "glassmester". Det ville jeg gått for også. Mye billigere hvis man har målt litt feil også, det fant min lokale glassmester ut. Jeg satt bort jobben til glassmesteren, de var nede og tok ut det gamle glasset. Kom tilbake etter ett par uker med nytt herda glas, det passet visst ikke. Tok ett par dager til, og da var ett nytt laminert på plass. Samt ny vinduspakning Alt dette kom på 1250, tror ikke de tjente mye på denne jobben da jeg ble forespeilet en pris på 1500-1700. Uansett så ble jeg fornøyd til slutt Link to post
tuffff Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Kr. 750,- pr. m2 ferdig tilskjært er en ganske bra pris ja. Tatt i betraktning at du stort sett har skjeve vinkler alle vegne. Sjekk at den prisen du har fått ikke gjelder rektangulære vinduer. Det er nemlig stor prisforksjell på dette. mvh tuffff Link to post
jeb Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Du har helt rett ,var innom lokal glassmester med babords front vindus ramme herdet glass 640 kr, kun for og sjekke pris oss andre. men fikk ny pris fra min kontakt 350-400 pr vindu. jeb Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 10.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 skal på gutte tur i en viknes 880 fisketur til Bodø og Myken ifra torsdag til søndag. Kommer tilbake med bilder og repotasje jeb Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
chrisrik Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 flott! Shitt hehe Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
vivvi Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 God Tur Ja Og ikke for mye og for lite nå da Vivvi Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
jeb Svart 14.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Hei igjen folkens Etter endt tur så er jeg jo litt forplikta til å gi dere noe bilder fra turen, disse bildene er tatt med mobilkamra så kvaliteten er ikke så bra Avreise fra gardermoen her er vi ankommet Bodø omvisning i båten samt fordeling av sengeplasser heftig sjø gang fra bodø og utover det var bare oss og hurtig båtene som var ute på fjorden vindstyrke 12-15 m sjøsprøyt et roligere parti av veien første overnatting på rødøy ved gjestehavn klokkargården. kjempe flott gjestehavn. anbefales til til alle som ferdes der. selv fiska sei fikk 10 fisker på 2 kast med 5 kroker har endelig kommet til myken en øy helt ytterst i havet bildet fra fyret kansje litt nærme men vi fikk omvisning på hele fyret. kjempe utsikt til alle kanter utsikt til myken selvbygd båt til salg i butikken på myken 15000 kr fiskebåten havbris som forøvrig fikk trålen i proppelen senere på kvelden fyret på myken lykta og varden på sørsiden av myken ca 45 minuter gange i ulendt terreng fra sentrum på myken. her blåste det stiv kuling bølge høyde ca 4 meter voldsom vind 4 meter bølger havbris tilbake til myken ble tauet inn av rednings skøyta den norske veritas av oslo 2 ganger mtu maskiner på 2000 hk. dykker var nede og tok ut deler av trålposen , når redningskøyta skulle legge til fikk den også deler av trålen i proppelen. havbris fikk ca 85 tonn med sild kunne førøvrig ikke losse mer enn 50 tonn så det ble tilkalt andre båter som fikk resten. tok flere bilder med annet kamera av både fisk og sjøgang men disse var det broderen som tok og har ikke fått dem av han men for en tur med mye sjø og god mat fisk i alle fasonger hver dag. takk for oppmerksomheten jeb Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 27.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Hei igjen nå har vi kommet et steg lenger, nå har vi fått lagt på skaien på veggene og listet rundt om kring det er mye som gjenstår men det går fremover det lille hullet er hemmlig barskap til uka så kommer vinduene deisse kosta 2875 kr for alle rutene god pris må jeg si forsetteles følger jeb Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
grønningen Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 flott prosjekt . hvilket gulv er det du har lagt, teak? Gir max og auke itte kvart Link to post
jeb Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 det er bare finer teak plater skal lakereres 5 ganger nå har jeg kunn 3 strøk på jeb Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
grønningen Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 javel, det så nå bra ut:) Gir max og auke itte kvart Link to post
jeb Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 I morgen skal jeg få tatt noen flere bilder håper også de ringer fra glassmestern ang vinduene Før jeg dro på høst ferie ble det lakkert med hardtopp bak håper dette er pusset og polert opp til mandag det er alltid spennende og se på resutatene etter vært som det går fremover jeb Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Magne A. Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Hei. Gleder meg til å se resultatet ferdig på Øyeren !!! (i 2010 ?) Link to post
jeb Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Ja du er ikke alene om det Du skal se jeg kommer krusende av gårde på flyen Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 I morgen kommer vinduene da blir det montering er kansje klar til helgen forhåpentlig vis hvis alt går etter planen. Skal da fjerne presseninge og ta noen bilder har da noe å se på i vinter og planlegge hvordan fly skal bli med rør og eventuelt en targa bøyle, ikke for det jeg har en hel masse og gjøre for det, blir ikke arbeids ledig på en stund. jeb Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Bergmann Svart 21.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2009 Hei nå må du vel se å få ut flere bilder?? Draco 2500 TwinCab Aqad40b 165hk Link to post
mortya Svart 21.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2009 Hei. Denne tråden er meget spennende. Har du fått i rutene? Venter på flere bilder.... Link to post
jeb Svart 22.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2009 oppdateringen kommer i helgen Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Her kommer det en liten oppdatering på prosjektet mitt,alt tar tid nå for tiden så det går ikke så fort legger ialle fall ut noen bilder. Som dere ser er vinduene kommet på plass. Og her er døren kommet på rett plass Men det er fortsatt endel og gjøre Nå blir det jobbet en del innenbords så nå er det ikke mye som skjer før jeg tar av burkaen til våren igjen Ha en god jul og godt nytt år. Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
grønningen Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 blir jo knall bra ut dette, synnes formen på overbygget ble veldig bra, ser ut som den kunne blitt levert slik Gir max og auke itte kvart Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn