Jump to content

Prosjekt: Viking 28, fra daycruiser til bakdørbåt


jeb

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

venter på proppelen min håper den blir ferdig snart, leverten til en kar i fredrikstad han skulle fiksen for 800 kr ,så det blir ikke så veldig dyrt i forhold til en ny en 6250,- i fra bergen kd trading, er det noen her som vet om det går a å finne proppeler på ebay , til stern power 100 drev.

 

håper på noen svar da jeg trenger en i reserve.

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

hei stima jeg brukte ikke herdet glass i de nye vinduene mine foran, det var 7 ukers leveringstid, derfor valgte jeg laminerte glass de er litt tykkere men jeg tror det er like sterkt som herdet.

du tenker og lage hel rute fra frontrutene og bakover til targa bøylen med lik høyde,jeg ville halaget dem i hel lengde tror de blir både sterkt og pent. har du lagt ut nye bilder og hvor langt har du kommet

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

Ja jeg tror også det blir penere med hele vinduer bort til targa.

Tror jeg for sjekke hvilken vindu som er rimeligst, produksjons tid er ikke så farlig for mitt prosjekt, da det uansett ikke er ferdig før neste sommer.

Hvor kjøpte du alu profilene til vinduene?

Stima

Ps! har oppdatert bloggen.

Redigert av stima (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hei igjen, profilene kjøpte jeg på ertec i tvedestrand ring og snakk med jens tlf 37196500 husk at du har 35 mm lister, husk også og få med deg pakningene samt teip og spesial silikon og vinkler ferdige som du skrur fast invendig i ramma, dette er viktig for event lekkasjer, han sender i posten du kan få dem i 3 meter lengde eller etter ønske husk insiden pluss utsiden av lista. om du lurer på hvordan du monterer be han forklare deg det, ellers har jeg gjort det flere ganger.

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

hei igjen, profilene kjøpte jeg på ertec i tvedestrand ring og snakk med jens tlf 37196500 husk at du har 35 mm lister, husk også og få med deg pakningene samt teip og spesial silikon og vinkler ferdige som du skrur fast invendig i ramma, dette er viktig for event lekkasjer, han sender i posten du kan få dem i 3 meter lengde eller etter ønske husk insiden pluss utsiden av lista. om du lurer på hvordan du monterer be han forklare deg det, ellers har jeg gjort det flere ganger.jeb

Hei Jeb.

Fikk pris på side vinduer i dag, 3300.- per side, da blir de 150*55 = bunn * bak mot targa, og 150*80 = topp * foran mot vindu,blir som et ikke rettvinklet parallelogram.

Hva syntes du om prisen?

Jeg snakket med gutta på ertec for noen uker siden veldig hyggelige, så blir vel og bestille noe derfra

Nå er jeg tom for divinycell plater også, så da blir det en tur til Asker for og hente fler, planen er og begyne på platformen snart :tongue:

Bestille bestille bestille, er er ord som blir brukt mye :cryin: , lurer på om det går og bestille noen penger også... fy det koster og pusse opp båt.

Link to post
Share on other sites

hei stima

 

Det er vel sånn omtrentlig det jeg også betalte pr kvm, fikk du priser på lister også,

hvor langt ut skal du ha badeplatformen og omtrentlig hvor høyt legger du den

du må legge ut en masse bilder på hvordan du lager den, jeg kommer vel til og kopiere din tenker jeg.

båt penger er det lite av nå fortiden oss meg også, skulle gjerne ha kopiert noen,

 

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

:cheers: ja ja da var den sommer over, skal kjøre båten fra skjærhalden til oslo denne helgen, ser at det skal bli bra vær også det gjør ikke noe, til uka går den med bil til fetsund hvor den blir satt på vannet igjen for og skylle motoren invendig og få av alt saltet samt noen små turer tror jeg,

 

jeb :cryin::flag::cheers_wine::thumbsup::lol:

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

ja da vår båten på land konservert og klar for flere kuldegrader, det eneste jeg ikke har gjort nå er og tømme varmtvanns berederen, ellers har jeg vært på biltema og sett på teak staver til akter dekket, målte gulvet det er 2,5 meter x 1,25 meter det skulle bli sånn ca 40 staver av 2,7 meter lang prisen på det blir ca 3000 kr samt epoxyen ca 400 kr for 1,5 kilo tror dere det går med mer en 1,5 kg for denne leggingen eller må jeg legge til 400 til for epoxy, eller sånn ca 5000 kr for hele akter dekket jeg synnes det er ganske dyrt men det koster vel såpass, ellers har de plater på maritim 244 x 122 til 2500

som er beregnet for utendørs bruk, kom gjerne med innspill er litt i tvil om hva jeg skal gjøre

 

 

jeb

 

det er bak kalesjen dekket er hadde ikke noen bilde men skal ta ett senere.

 

18052011258.jpg

Redigert av jeb (see edit history)

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

:cheers_wine: ja si det, det første er og lage en mal av plater til aktergulvet og eventuelt legge teakstaver på platene deretter lime dette med epoxy og eventuelt lime denne platen på akter dekket

 

så er det badeplattformen, kjøpe divencell plate forme denne så den passer og støpe på denne om det lar seg gjøre, har også planer om og sette på pontonger på vær side under badeplatformen ønsker mer oppdrift

bak da den er blitt litt tyngere bak en det som vår tanken, men er ikke helt sikker ennå.

 

så er det flyen som skal fikses på ,legge nytt gulv der også men må ha et lett gulv på en eller annen måte.samt instrumenter oppe på flyen.

 

nok om det, har du kommet langt, er du ferdig med badeplatformen din, og det selvdrenerene akter dekket .

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...