jeb Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 Ja det er jeg enig i kalesje koster en formue, jeg må kjøpe en og ha over akterdekket, skal kontakte et firma på hønefoss jeg kjøpte den forrige der jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 .i dag har jeg prøve kjørt tilten til drevet, da dette ikke virke etter hundretals prøvinger og sjekking av ledninger,samt att jeg kjøpte nye reeleer fant jeg ut at det var ledningen fra brytern som var irret det bare klikket i releene kostet meg 400 spenn ekstra ,da jeg satte strøm direkte fra batteriene virket det som det skulle. Så i morgen må jeg kjøpe noen meter med lednining i svart og rødt. Har også byttet plass for gearwiren slik at forover er forover og ikke bakover det var så forrvirende Men nå er det i orden. Har også et rele til septik pumpa som ikke fungerer, samt at strømmen til dassen er blitt borte. Har også fått skyvedørsbeslag fra ertec så døre skal komme på plass i helgen håper jeg. Da håper jeg det skal være klart for prøve turen på søndag. Flybridgen får jeg ikke brukt enda da jeg ikke har fått stigen som jeg har bestilt kjøpte en type som er brukt bak på bobiler halve prisen, den er 145 cm lang og passer som dritt i kram snø som dem sier , har ikke prøvd den men håper den passer. Ellers har jeg lakkert innredning litt innimellom, har også lekkasje på 2 vinduer som skal tettes med sika om det går hvis ikke blir det og bestille nye pakninger. Det går forover men det går ikke fort men hvem har det travelt når været er som det er, varmer er også defekt etter 2 år som den ikke er blitt brukt. ting går så lett i stykker men det er vel sånn vi skal ha det. følg med, mer kommer er ikke ferdig på lenge ennå. Sønnen min tegnet båten så jeg kunne bruke den som mal. jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Ja atter en dag, i dag har jeg gjort alt annet en det jeg skulle gjøre, har ryddet i det elektriske da jeg ikke fant ut noen ting men det har jeg gjort nå, fyllte vann på tanken og koplet opp varmt vannstanken alt fungerte perfekt fant igjen ledningen til dassen og fikk prøvd den og fungerte perfekt da gjenstår kun tilt pumpa den tar jeg i morgen, det er utrolig hvor mye som skal å plass etter omgjøringa. Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Hei igjen har et par spørsmål, hvordan skal jeg få polert opp gelcoaten som jeg har hatt på de stedene jeg har skjøtet inn noen stykker spesielt på bakveggen , bruker jeg sandpapir tørt eller vann slipe papir og hvilken korning skal jeg bruke Har også tenkt og male cabin taket på nytt med toppcoat, der har jeg to komponet maling , kan jeg Bruke dette rett oppå etter at jeg har mattet det ned. hele bakveggen må slipes opp og poleres. dette ble litt utydelig takker for inspill da jeg ser en stor jobb foran meg jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 kjempejobb - meget imponerende - vanligvis syntes jeg di fleste båter folk bygger flyger på etc blir styggt og klompete men denna virker lovende, stå på Prosjekt Draco-2100 Link to post
jeb Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 .lenge siden det var noe oppdatering her men skal forsøke og legge inn noen bilder i morgen,takker også for stemmene jeg fikk ved kåringen av av årets båtprosjekt. Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Ja nå begynner det å dra seg til, men det er enda en del ting som skal gjøres, men her er en liten oppdatering. skal sette teak lister rundt hele styrhuset det er en ganske krevende jobb fordi vinklene er ikke like hele veien så det blir mye tilpassning ut og opp på båten hele tiden mye klatring. nå skal det borres hull for skruene og pusse så finihsen blir bra har også fått montert styreposisjonen skal også monter stolen i løpet av helgen har også fått satt inn putene som jeg fikk sydd i vinter glemte og ta bilder fra dem men dem ble veldig fine var i tromsø forrige uke der så jeg en viking offshore som var ombygd med styrhus og flybrigde den var kjempe fin det er den samme som det er bilde på viking siden måtte bare ta et bilde av den. skal ta flere bilder dette kommer jo til og pågå en stnd til så her kommer sikkert en masse detaljer etter hvert jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Fin båt har bygd om der! Har du kjørt den i øyeren enda? Link to post
jeb Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 ja da har hatt en par turer, skal ut en tur i morgen en liten tur til gansvika tenker jeg håper det blir regn nå som jeg har tett båt med bakdør (nei da bare kødder ) jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Jeg tar nok en tur ut i øyeren jeg og, når jeg kommer hjem fra hytta, har aldri vært ved gansvika før, men har mye om det mvh Fredrik Link to post
Ole-Jacob Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 var i tromsø forrige uke der så jeg en viking offshore som var ombygd med styrhus og flybrigde den var kjempe fin det er den samme som det er bilde på viking siden måtte bare ta et bilde av den. Dette er en Viking Conquest. Offshore er litt mindre (39). Artig å følge tråden din. God sommer! Link to post
jeb Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 å ja selvsagt er det det ,den virket større på bildet på viking siden enn den gjorde i virkeligheten. men en flott båt . god sommer jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 (redigert) dobbel ostet Redigert 3.Juli.2010 av jeb (see edit history) Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 hjelp får ikke lagt inn nytt bilde på avataren min for stor fil????????? hva gjør jeg jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Magne A. Svart 8.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2010 Hei. Bruker et lite program som kalles Reziser.exe til å redusere bildestørrelser, fila er på 760 Kb og kan sikkert sende den, (rimelig sikker på at den var gratis) (send en IM med epostadresse hvis aktuelt ?) Magne Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2010 nei nei.... åpne bildet i paint trykk ctrl+w og tast inn 50% vannrett og 50% loddrett trykk så ok. Gjør dette ett par ganger. lagre som en ny fil med ett nytt navn eks: "bildet redigert". høyreklikk så egenskaper sjekk att den er riktig størrelse Med litt øving så går detta. Mvh Fredrik Link to post
jeb Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Takk for innspill nå har jeg gjort det, men får fortsatt ikke frem nytt bilde ,det gikk veldig fint og forminske bildene på den måten du sa takk for hjelpen. Men det kommer ikke frem noe nytt bilde på meg. Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Mener du profilbildet? Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jeg kom uansett på en ting: Mal taket innvendig i svart maling. Sett så opp mahogney planker/lekter på ca 50mm med 10 mm mellerom, monter downlights/spotter i taket. Link to post
jeb Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Mener du profilbildet? ja må jo legge til riktig bilde vet du jan ps takk for hjelpen. Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Blir det bra blir ikke for mørkt da, har faktisk begynt og tenke på taket men har ikke gjort annet en og kjøpt spotlight 4 stk som skal monteres har også kjøpt dimme bryter for de 4 ledlampene. jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jeg ser båten din som profilbildet. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Blir det bra blir ikke for mørkt da, har faktisk begynt og tenke på taket men har ikke gjort annet en og kjøpt spotlight 4 stk som skal monteres har også kjøpt dimme bryter for de 4 ledlampene. jan Du kunne laget noe lignende "stjernehimmel" bare med LED(dioder) tilfeldig plassert. Hatt en eller annen PWM-krets til å dimme. Vanskelig å skjønne men prøver å forklare. Elfa har dioder og PWN-krets. Spør meg om det er noe problemer innen det elektriske/elektroniske Mvh Fredrik Link to post
jeb Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jojo men nå er den der, det var bra, har tatt båten på land idag for div små ting, liten lekkasje på en skrue til trimflapsen under vannlinja, skal også skifte olje på drevet samt skifte ut den ene tiltsylinder på trimplanet fjæra har kommet ut jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
jeb Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 En liten oppdatering før vi reiser til kreta i 14 dager, har fått inn noen puter og annet små dupper, stekovnen, vet ikke helt hvor jeg skal plassere høytalerene ennå men finner nok en plass. må jo ha noe og gjøre når jeg kommer hjem også. mangler også og få lagt opp vann. inne i fra kabinen her har jeg ikke gjort noen ting. kjøleskapet skal flyttes ut i salongen under sittegruppen ved utgangen får da et skap til som kan benyttes til klær eller som kona mi sier verktøy. tusler sakte på ca 1200 omdr fart ca 7 knop bølger eller ikke 7 knops fart er tilbake om ca 15 dager etter att vi har fått igjen varmen ha en god ferie alle sammen jan Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn