Wasco Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Flott at du holder trebåt tråden varm Bartesam :o) Masse flotte bilder av den flotte dama di Skjønner at du er stolt som en hane :o) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Champagne Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Wasco, hvordan går det med deg & skuta din? Så du hadde vært syk, håper du er helt frisk og rask nå, nærmer du deg sjøsetting? Bartesam, ser flott ut det akterdekket ditt etter oxal behandlingen. Mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Er det da....fått båten på vannet du da Wasco? Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wasco Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Hehe... Ser ikke ut til at jeg får nyte så mye av sommeren på sjøen i år. Nå er det propellen jeg venter på. Den skulle vært ferdig for en mnd siden, men er enda ikke ferdig Ja, ja, det har jo ikke vært så mye til sommer dette året. Får håpe på en fin ettersommer og en flott høst Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Champagne Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Så kjedelig å vente på en propell :( hva var det som var galt med den i utgangspunktet? Mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Kanskje han som har propellen til reparasjon er propell selv Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wasco Svart 8.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Propellen ble skadet i fjor sommer da jeg kjørte på ett eller annet. Vingene fikk seg en kraftig smell. Hadde en middlertidig propell, men den var bare et midlertidig lås, så nå er jeg helt propell løs. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Hvordan gikk det med akselen da? Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
KaramellGubben Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Hei Mye bra tips og info om trebåt her, men det er en ting jeg gjerne skulle hatt litt tips om som noen her kanskje har erfaring med: Dette er første sesongen min med trebåt (eller båt i det hele tatt). Båten jeg har er en 27 fot tresnekke med "doghouse" (se bilde). Det er her problemet ligger. Taket på Doghouse't lekker en del (ganske mye). Dette må jeg jo få gjort noe med ASAP for å unngå vannskader i båten, vi er jo ikke akkurat bortskjemt med regnfrie sommere i Norge. Taket består av furubord som er natet. Finnes det noe jeg kan behandle det med for å få det tett (uten å måtte fjerne natemassen)? Holder det å lakke noen strøk ekstra, eller finnes det noen vidundermiddler som bør prøves? mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Når det gjelder doghouse, så må du nok krype til korset og nate det opp igjen. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Svaap Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 -Eller kjøpe "Coelan"... Dritdyrt, men det blir tett ved riktig aplikasjon.. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
vivvi Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Om coelan er like bra som det sies er det absolutt verdt investeringen. Samtidig kan det sees på som en investering over tid. Man slipper å kjøpe annen lakk Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
KaramellGubben Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Takker for svar. Skal sjekke hva jeg må ut med for "Coelan". Det skal være rimelig dyrt for at jeg skal velge å nate på nytt fremfor å prøve det. -Lars Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Liker båten din karamellGubben. Veldig fin. Har du bilder innvendig av den ? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Tror Coelan koster rundt 750 spenn for literen jeg Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Vært en tur på brygga og gjort litt i dag og syret bakken på båten. Må muligvis gjøre ennå en behandling Etter jeg hadde feid over med Oxalsyre ble det slik Så litt bedre ut fra siden Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
KaramellGubben Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Liker båten din karamellGubben. Veldig fin. Har du bilder innvendig av den ? Skal vi se... -Lars Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Om coelan er like bra som det sies er det absolutt verdt investeringen. Samtidig kan det sees på som en investering over tid. Man slipper å kjøpe annen lakk Har Coelan på fordekket på den nye båten. Det ble lagt for 11 år siden, og har vært vedlikeholdsfritt og potte tett i 10 år. I fjor kom det sprekker i nater som må fikses. Tror jeg går for det samme igjen! Egil Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
egilwh Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Karamellgubben: Det der så riktig lekkert ut! Egil Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Bartesam Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 (redigert) Skikkelig fin snekke dette Er det Spjærøykrysser Ser at de fem øverste bordgangene er klinket, og resten er kravellbygget.... Redigert 8.Juli.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Geir Hel Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Fy flate så lekkert karamelGubben Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Wartsila Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Ja, du har en utrolig nydelig båt KaramellGubben Hva slags tybe/båtbyggeri er den? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Wasco Svart 9.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 Hei KaramellGubben... Skjønner på nicke din at du liker søtsaker :o) Og den snekka de er en riktig lekkerbisk .... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Moas-ark Svart 9.Juli.2010 Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 Flott båt KaramellGubben! Her er en prisliste på Coelan Prisliste Har hørt at man regner en pris på ca 600 kroner pr.m2. Høres jo dyrt ut, men om man skal behandle med olje og f.eks. epifanes koster jo den nesten 300,- boksen den også og skal man bygge opp med mange lag går det jo med litt! Har også hørt, men ikke prøvd selv ennå, at man kan bruke coelan på lakk over sprekker og lekkasje steder, rundt hyttesargen, over nater osv og lakke over igjen. Da blir coelanen billigere i bruk og man kan fortsette å behandle båten på tradisjoneltvis. Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
cecilie brandt Svart 9.Juli.2010 Del på Facebook Svart 9.Juli.2010 kjempefin båt karamelgubben :) Ikke så ulik min båt, får håpe jeg klarer å få den like fin. Akkurat nå ligner den mest på et sankthansbål :). Spørsmål til dere innpå her igjen, har nå skrapt ned dekket foran og bak på båten, tre lag med meget tjukk maling og vips så fant jeg treverk. Fint treverk også, men så til spørsmålet....jeg må vel nate opp igjen dekkene, hvordan lettest fjerne det gamle natestoffet og hvordan går jeg frem etter det ? Har hørt noe om en type tape i bunnen, for at natestoffet ikke skal bunne.... og primer og deretter natestoff ? Ellers takker jeg for svar angående kalesjen min, jeg prøvde å bløtlegge ett hjørne med whitespirit, fordi den er hard og uhamslig og det virket :) Så i dag tenkte jeg å dusje hele kalesjen med dette stoffet slik at jeg får tatt mål og etterhvert skal prøve å sy en ny selv :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.