Jump to content

plastsnekketråden


:båt1

Recommended Posts

Selv gikk jeg en gang fra en 25 fots tresnekke, til en Scand 25 classic. Plastsnekka hadde fordelen av noe mindre vedlikehold, den kunne stå på land til St. hans uten å sprekke, noe som var en fordel for en som jobber ute. Noe større fart, gikk fra 6 knop til nesten 9, men ikke helt den samme kosen i ei plast snekke synes jeg.

Rullinga er vel noe alle snekker har, og med dagens hekksjø generaler, kan det by på store utfordringer med en tur ut på sjøens E-18 en sommer week-end i disse båtene.

Men et ypperlig inngangs steg til båtlivets gleder, uten å måtte løpe banken ned etter cash!

Link to post
Share on other sites

Bra initiativ til tråd ! Som Baltus i knøttene sa: Happiness is this and that - this for me ,and that for you.

Båtfolk har ulike behov for knop og hatighet. Hvis en kjøper snekke vet en fartsbegrensningene. Selv synes jeg livet er topp når snekka putrer på 4-5 knop i solskinnet.

Link to post
Share on other sites

snekke livet er fint d, gjelder å finne roen:-)

 

Det er nettopp det som er tingen! Når båten uansett ikke går fortere tvinges man til å ta det med ro, og får en behagelig rytme i kroppen. Rene terapien...

 

 

Er det ikke bedre med rulling da ? En å slå innvolene ut av kroppen ?

 

Jo, takke meg til rullingen! Jeg var med på en sånn Teambuilding tur med RIB ifire fem meters bølgehøyde. Luftige svev på 10-15 meter og dertil hørende knallharde nedslag! Uten tvil den verste båtturen jeg har vært med på noen gang. nei takke meg til snekka, den jobber med sjøen og ikke mot...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...