Jump to content

plastsnekketråden


:båt1

Recommended Posts

Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg nok plastsnekke jeg også, men må poengtere at det er mest tre....

 

Polar 22

Vet ikke helt modellbetegnelsen i 1970, men dette er originalmodellen som dagens "Classic" er kopi av

Dagens har limt treverk på glassfiber-dekk, mens denne har dekksbjelker i tre og alt av dollbord, vindskjermer osv i mahogny, bare skroget som er i plast.

Min har original Marna RG12 8-12hk tosylindret bensinmotor som er bare tøff-tøff :cool:

På bildet ser den litt ut som ett fantefølge med slakk kalesje, men dagen var så varm at det var godt med litt skygge på sofa'n foran.

.

polar_redusert.jpg

 

Litt mahogny, teak, flagg, sol og hekksjø varmer godt nå i januar...

 

2009_06_14_img_1129_1.jpg

 

Kjøpte båten i påska 2009, og rakk ikke mer enn å smøre ett strøk olje og hive den på sjøen. Skal få fikset den opp etterhvert. Planlegger å polere opp skroget skikkelig når varmen kommer. Skal bli deilig å dra ned i båthavna og pusle litt :yesnod:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jepp, derfor jeg kjøpte den :cool:

 

Var på jakt etter akkurat denne typen snekke.

Åpen med dekk og vindskjerm i mahogny, riktig lyd og brukbar bruksstand, og til slutt fant jeg en på land i Kragerø.

Prisen var OK og arbeidet med å fikse den opp blir en fornøyelse. Har planlagt å dele det opp i flere "prosjekter" over flere år, slik at båten er på vannet hvert år.

Link to post
Share on other sites

Her er bilde av min Polar 29AC. (Med vimpel i masta).

nyvaagar_resize.jpg

Det ble tatt sommeren 2008 da vi var på ferie i Lofoten. Vi bodde 30 dager ombord. To voksne og to barn. 2009 var vi rundt i Vest-Finnmark (hjemfylket).

Har i snitt 450 timer på motoren i året, så den blir brukt endel. Satt inn 107 hk Yanmar høsten 2007 etter at VP'en begynte å bli trøtt.

Link to post
Share on other sites

Hvis en kjøper snekke vet en fartsbegrensningene.

 

 

 

 

Jepp, det var ei artig snekke.

 

25042009013.jpg

 

Rekorden var vel en gang jeg såvidt klarte 47 km/t på GPS'en.

 

Uansett, jeg vil heller ta det med ro på sjøen, så snekkelivet er ikke noe for meg.

Derfor solgte jeg snekka, kjøpte denne saktegående flytende campingvogna her, og fikk ganske mange tusenlapper i mellom...

 

 

12092009859.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Plastsnekke er supert. Her er bilder av mine:

 

Min første plastsnekke, Sjømann 22 fot.

n567586065_594724_420.jpg

 

Min andre plastsnekke, Sollux 24 fot uten aksterkabin.

5454_127783556065_567586065_3502014_6155355_n.jpg

 

Plastsnekke nummer tre, som jeg nylig har kjøpt. Nidelv 26 fot.

7318_158872946065_567586065_4030851_8366677_n.jpg

 

Solluxen har jeg forsalg nå.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Ett spørsmål til panelet. Hvilken plastsnekke er den mest linjelekre... altså blås i om den er komfortabel, praktisk, sjaber kvalitet osv... nå ser vi bare på det estetiske. Jeg synes bestandig Marex 32 Friendship har hatt ett flott spring, men den begynner kanskje å bli noe "gammeldags"... Andre forslag?

Link to post
Share on other sites

Jeg har de seneste mange år haft Skilsø 23 - med en enkelt pause. Er igang med renoverings projekt af den seneste som man kan se her www.skilsoboats.com

Der er også noget historie mv.

 

Super båd som jeg gennem årene har sejlet mange mil i :flag_da:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Hui 85 syntes jeg er den fineste plastsnekka

 

Den har jeg ikke lagt merke til før...flott cockpit med masse plass. Litt uvant at det ikke er glass i fronten på kabin, men det gjør det kanskje attraktivt å sitte foran på dekk.

 

Men kom på at jeg har gjort en "kjempebrøler"... skrev at jeg likte så godt Marex 32 Friendship, men glemte jo den som står øverst på lista når de ringer fra Hamar:

 

Sandøy 690DC http://www.sandoybatbyggeri.no/boat07.htm

Bakfra.jpg

 

Og som gjør 25 knop med en Yanmar

Vannski.jpg

 

Den vil jeg gjerne ha på hytta.... :cool:

Link to post
Share on other sites

Hei :) Jeg har en Sjømann 22 Plastsnekke og er utrolig fornøyd med den :) Står en Yanmar 3GMD, 22,5 hk i den. Og har en toppfart på 14knop.

 

Her er noen bilder :)

 

35cr4pc.jpg

Sjømann 22 <3

 

25yvb5v.jpg

Akter Inne.

 

w9u0c5.jpg

Bau.

 

6i8bqt.jpg

Kalesje.

 

5lotaa.jpg

Lugar.

 

2iboyfo.jpg

Lugar (Dobbelseng)

 

2cxg6m9.jpg

Toalett.

 

350ph8x.jpg

Vask.

 

4l67hs.jpg

Gass Komfyr.

 

jtx4xl.jpg

Styre Plass.

 

2mn12dk.jpg

Sjømann 22 :)

 

ip2reu.jpg

Og selvfølgelig Båt Anlegg!

 

Mvh.

 

Martin Sandtorv :)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

...får bare 6-7 på min med 15hk.

 

Nå må du ikke glemme at medlemmet "Yanmar 3GMD" har hele 7,5 HK flere enn deg. :cool::giggle:

 

Nei, uten at jeg kan vite det med 100% sikkerhet , tror jeg nok ikke han kan oppnå en toppfart på hele 14 knop. Det må i tifelle være toppfart målt med GPS med ca. 6 knop medstrøm. :wink:

Link to post
Share on other sites

Ett spørsmål til panelet. Hvilken plastsnekke er den mest linjelekre... altså blås i om den er komfortabel, praktisk, sjaber kvalitet osv... nå ser vi bare på det estetiske. Jeg synes bestandig Marex 32 Friendship har hatt ett flott spring, men den begynner kanskje å bli noe "gammeldags"... Andre forslag?

 

Gamle båten min, Joda Tour 24

 

joda_24.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...