:båt1 Startet 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Januar.2010 Ja sa er plastsnekketråden her....jippi Her er de som enten har, ønsker eller har hatt plastsnekke hjertelig velkommen!!!! herved erklærer jeg Plastsnekketråden for åpnet Bare plastsnekke relaterte temaer Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Plastsnekke er en båttype som noen elsker fordi de går ca 7 knop. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 plastsnekke: båttype som er rund i hekken!!! å laget av plastliknende materiale!!! mener jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Som grunnlegger av trbåttråden får jeg ønske deg lykke til med denne tråden. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 takk takk det var deg som ga meg ideen;) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 (redigert) Plastsnekke er fine greier, angrer ikke på at jeg gikk fra tre til plast Selv om hastigheten er i laveste laget er det greit nok, har jo autopilot som kan styre på kjedelige strekk Ps. er vel bedre og skrive i denne tråden enn 7 knops tråden? Redigert 11.Januar.2010 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Plastsnekke? Et år var jeg så uheldig at jeg ikke fikk satt seilbåten på vannet, og måtte ta til takke med ei plastsnekke til å feriere i. Rulling, stamping og forferdelig kjedelig. I 7 knops fart. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 hvorfor blir u med på plastsnekketråden da??? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Skullerukke preke om plastsnekkera? Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Plastsnekke er topp. Hadde først en Polar 20, og nå en Inter7700. Kan ikke tenke meg noe annet. (Med mulig unntak av skøyte) Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Ingar Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Plastsnekke=spes. halvplaner for de som synes det er stygt at båter har hjørner bak... Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 enig med Ingar hjørner er ikke pent Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Selv gikk jeg en gang fra en 25 fots tresnekke, til en Scand 25 classic. Plastsnekka hadde fordelen av noe mindre vedlikehold, den kunne stå på land til St. hans uten å sprekke, noe som var en fordel for en som jobber ute. Noe større fart, gikk fra 6 knop til nesten 9, men ikke helt den samme kosen i ei plast snekke synes jeg. Rullinga er vel noe alle snekker har, og med dagens hekksjø generaler, kan det by på store utfordringer med en tur ut på sjøens E-18 en sommer week-end i disse båtene. Men et ypperlig inngangs steg til båtlivets gleder, uten å måtte løpe banken ned etter cash! Sitér dette innlegget Link to post
innlandsbåt Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Bra initiativ til tråd ! Som Baltus i knøttene sa: Happiness is this and that - this for me ,and that for you. Båtfolk har ulike behov for knop og hatighet. Hvis en kjøper snekke vet en fartsbegrensningene. Selv synes jeg livet er topp når snekka putrer på 4-5 knop i solskinnet. Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 ønsker meg en Saga 20 jeg... Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 kjøp en da Jo flere jo bedre Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Hvis en kjøper snekke vet en fartsbegrensningene. kremt..... Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 joda det finnes unntak..... Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 legger ut ett bilde av kb snekka mi og nidelven til to kompisser, på festival i vikedal. snekke livet er fint d, gjelder å finne roen:-) Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 er ikke det en sjømann likner på min Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Er det ikke bedre med rulling da ? En å slå innvolene ut av kroppen ? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 ja der har du rett bernt skål for deg Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 snekke livet er fint d, gjelder å finne roen:-) Det er nettopp det som er tingen! Når båten uansett ikke går fortere tvinges man til å ta det med ro, og får en behagelig rytme i kroppen. Rene terapien... Er det ikke bedre med rulling da ? En å slå innvolene ut av kroppen ? Jo, takke meg til rullingen! Jeg var med på en sånn Teambuilding tur med RIB ifire fem meters bølgehøyde. Luftige svev på 10-15 meter og dertil hørende knallharde nedslag! Uten tvil den verste båtturen jeg har vært med på noen gang. nei takke meg til snekka, den jobber med sjøen og ikke mot... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hasla 26 Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Kansje en kunne lage en tråd om ro båt også? Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Polarn Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Ja, her er herligheten min. Polar 770 1984 modell TMD40A 130 hk. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.