Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

blir trått til slutt når man legger ut bilder etc og får følsen av å sitte å skravle med seg selv :giggle:

Du kan jo ikke mene at du ikke har fått noe oppmerksomhet rundt dette Jarle?

Over 18.000 visninger og 14 sider med lesestoff.

Riktignok et stykke bak 10ta9c og Haabyn, men dog. Er ikke mange tråder som lever så lenge her på BP. Synes du har gjort et bra arbe og han som har kjøpt båten virker å være strålende fornøyd. Mission Accomplished. Du har ingen ting å skamme deg over og ingen ting og henge med leppa for. :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Båten er vel i havn på Sætre etter en fantastisk dag på fjorden. Stille vann og masse sol. Det er dette jeg har drømt om i 8 år.

Nå skal jeg bare nyte båten noen uker før jeg begynner å se på mulige forbedringer. Jeg skal ta noen bilder imorgen, og legge ut slik at de som gidder kan følge med på prosjektet.

Har snakker med en bekjent, og han hadde en del alm liggende. Tenkte jeg skulle lage dørk av dette treslaget. Tipper det ikke er så mange som har den dørken i båten sin..;-)

 

Her er to bilder av båten på vannet...

img_1239.jpg

img_1241.jpg

Redigert av Rasmus Mork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vel ifølge katalogen veier disse båtene 1100 kg men de fleste veier nok mer med take på forskjellig tyngde på motor, drivstoff, og annet ekstra utstyr ombord.. Når det gjelder om skroget er stivet av med stringers, kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Men Draco 2000 DC er en bår av høy kvalitet!

Link to post
Share on other sites

Dette er nok fra fabrikk, og gjøres det etter "boken" holder det i mange mange år og råtner ikke. Dessuten er kryssfiner meget sterkt hvis kvaliteten er topp. Denne Dracoen er fra 1979 og det fantes ikke noe råte inne i båten. Jeg hadde råte i venstre/babord motorfeste og i speilplaten pga en meget dålig og uproff ombygging fra Omc til Vp

Redigert av Moyja (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Rasmus Mork. Det ligger en Barracuda eller Hydrolift på brygge 3 eller 4 sett fra Marinaen på Sætre. Har du mulighet for å ta et bilde av den og legge inn i denne tråden? https://baatplassen.no/i/index.php/topic/51542-barracuda-17-prosjekt/page__gopid__1010992#entry1010992

Skal være den med 300 hk på hekken om du gidder.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Var der nede i dag, men så ingen. Kanskje han var på fjordene...

 

Jeg starter forøvrig en ny tråd når det gjelder båten i denne tråden. Mye av jobben Jarle har gjort er outstanding, men jeg har litt planer for vinteren.

Mest for min egen del, men dersom noen finner det morro å følge med så værsågod...;-)

Skål

Link to post
Share on other sites

var det jeg mente og ................ en tann så den blir lat - ja men tre tenner........ :confused::lipseal::nonod:

kanskje du er borti en som vil tjene penger på deg????

du nevnte du hørte ventil / tikking e.l på syl 4 og nå mener noen at syl 1 og 2 er ventiler gåene?

jeg kan vertfall garantere 100% at det ikke stemmer med 3 tenner og ødlagte ventiler er jeg også ganske skråsikker på ikke stemmer - tross alt går den rimelig pent t.o.m på tomgang - at tenningen kan være litt dårlig er helt klart men da snakker vi om mm ikke meter og cm

hadde dette stemt ville den stått og hoppet og danset - skyti og fusket - men 25 knop med 3 tenner er usansynlig

den skal gå fortere - vertfall 30 og det er finjust ....

på en gammal b20 jeg hadde i nordkapp 20 fikk jeg ikke i plan engang men et par mm på fordeleren så kom den som et skudd

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var dårlig komp på syl 1 og to. Han trodde det kom av at ventilene ikke tettet. Han har justert regreima og satt fordeler riktig på plass...

Er det ikke slik at dersom fordeler er satt i en tann feil, så kan jo regreima være flere tenner feil...

Det slår tilbake eksos via gasser på høyt turtall synes jeg han sa...

Link to post
Share on other sites

Som Jarle B sier, det virker litt rart detta. Hvis du vil vite sannheten så skal du få fåretatt en leakdown test/sylinderlekasje test (ikke komp test) Dette er det enste som forteller hvor det lekker og hvor mye det lekker i prosent. Alt annet blir bare spekulasjon,synsing og jetting. 10 laken i rep..... hm.... virket mye. Hvis den hadde hoppet 3 tenner oppe på kammen så hadde i bestefall motoren gått sværet dålig, hadde den derimot hoppet 3 tenner nede på veiven utgjør dette bare 1,5 tann oppe på kammen pga registerets utveksling som er 2:1 og motoren kan gå utmerket med dette men dålig trekk kraft

Redigert av Moyja (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...