Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

Bra du har fått gang på motoren...... :cheers:

Er spent på hva som er problemet/løsningen på turtelleren da jeg skal gjøre det samme på min.

 

Kunne du tatt et bilde av plata med serienummer som viser hvordan den ser ut og hvor den er plassert??

Sliter litt med å finne min....... mulig den ikke er der :sad:

Har hørt at den skal stå i motorrom, men med motor, mye rot og flere lag med maling gjør det vanskelig å se.

Link to post
Share on other sites

det står ei plate på dashbordet litt nede på styrbord etter fri husk - skal se etter i morgen - skal bort i dag på bursdag

nok en båtdag borte

 

det som er rart er at turtelleren spretter høøøyt opp med engang jeg setter på tenninga så går den ned til 2000 på tomgang

kanskje den el tenninga gir dobbelt så mange signaler enn stiften???

blir vanskelig å få stilt tenninga nå uten turteller - hmmmmmf :headbang:

Link to post
Share on other sites

jeg er ikke helt sikker - brukte org ledninger men fjærnet rele og autosikring som sitter der - hadde det vært koblet feil ville jeg ikke fått start???

 

hehe det jeg skrev med dobbelt så mange puls var nesten litt fleip

 

tror vertfall regreima sitter riktig nå siden den summer fint

et dumt spørsmål : kan man sette tenna et hakk gæli og den går fint alikevel??

Link to post
Share on other sites

ja du kan sette reima en tann feil og motoren går fint på tomgang. Dette forutsetter at du også justerer tenning etter registerskifte. Dvs tenningen er rett men kamtidene er feil, motoren går fint men er noe "lat". Jeg har sett motorer gå selv om de ikke skulle kunne gjøre det med feil koblet coil.

Link to post
Share on other sites

den starter vertfall bare jeg er borti nøkkelen nå og drar fint opp i turtall men har jo ikke prøvd på vannet enda

det så vertfall helt riktig ut og jeg la på reima riktig på merkene på reima / kam og tenningshjulet

nederste tanna er jo umulig og se merket på reima når reimhjul etc sitter der men den sto beint under streken sin

Link to post
Share on other sites

i dag stoppet dritten plutselig og ville ikke ...........

reiv av elektroniske tenninga og satt tilbake stift og kondensator da startet den med engang - og turtelleren virket som før

satt på alt av kjøling og rør etc i dag og alt ser ut til og være tett etter å kjørt den god og varm lenge med haveslangen og en sånn dings rundt drevet

kjøpte hvite marin høytalere også som skal i sofakassa en av dagene

skal ta noen flere bilder - blir tørt og bare høre på kjeften min hehe

Link to post
Share on other sites

Det må være noe feil med den elektroniske tenningen din. jeg vet at disse ikke liker at det blir veldig varmt. Men normalt skulle det jo ikke bli det .Hmmmmmmm kast driten...? Stift og kondensator er jo enkle og feilsøke om motoren skulle stoppe når du er på tur så slik har de en stor fordel.

Link to post
Share on other sites

sant - har tatt kontakt med drevia og fortalt om problemet så får vi høre hva di sier

er jo litt harry og kaste det - kostet 1100 (ja jeg vet du får det billigere andre steder)

stift er jo bænkers - og jeg kan bruke båten etter et atomnedslag

nå er jo sommeren her for fullt så jeg blir nødt til og få det ferdig

har igjen gulv og stoler etc :sweat: bra vi har en den nye maritim gummijolla på hytta så lenge :giggle:

 

blir kanskje litt snarvei ang dashbord innfelt kartplotter etc men må jo ha noe å holde på utover også

noe kan jo gjøres på brygga også

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

i dag har jeg plundra med gass/gear kabler og for og få på nye gear/gass saken måtte jeg rive av di gamle sidene

 

gamle_side.jpg

 

brukte dem som mal og skar ut nye (måtte ha litt mindre hull og litt helere i kanta :giggle:)

 

plate_skjaert_ut.jpg

 

brukte rulle og feide på kontaktlim på skai og plate og strakk det på

 

side_kledd.jpg

 

ble faktisk strøkent om jeg skal si det selv

 

detalj_side.jpg

 

et detalje bilde

 

ble litt skræmt etter en stund så boblet det seg :confused: hadde lagt på litt for tidlig men etter å stryki og klappet blir det bra

 

i morgen blir det å sette det på plass + spak - tenkte litt på tanken og kle rundt under setene bak og sette i di nye høtalerne

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om du limer i steden for å skru så har du problemet med hva om du har behov for å ta disse ned igjen ved en senere anledning. Det ligger kanskje noe elektrisk bak noen av disse som du ønsker tilgang til?

 

Skal du først lime så har jeg god erfaring med PL400 til denne type liming.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

ja - kan være noe drit og få av igjen ........ men det er ikke noe ledninger etc jeg trenger å komme til senere

i så fall går di forbi hele panelet bak glassfiberen så jeg tror jeg går for å punkte med monteringslim

var på biltema og kjøpte flere stifter i dag og er kjempestolt av di sidene - ble like bra som om man hadde sendt det bort

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

brune_plater_under_sete.jpg

slik så orginalplatene ut under hjørnesofaen bak - her er det skjært ferdig til nye høtalere

 

skai_lagt_paa_hoeytaler.jpg

skai strekt på.......

 

hoetaler_montert.jpg

høtalere montert - og trekkene på sidene

 

gear_og_ratt.jpg

gear/gass med kabler montert - fy a meg for en drittjobb - oppi der var det trangt for og montere detta må man være ingeniør - slangemenneske og vm i tolmodig

rattet satt på - stereoen plugga i

 

den blå firkanten skal også ut og trekkes om i hvit skai

 

veeeeeeeeeldig fristende og rive dashbordet også og få satt i plottern men det kan vente - tror jeg

nå vet jeg akuratt hvordan jeg skal lage det -

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

er det meg eller er alle på ferie eller sover??? :confused:

ikke mye innspirerende og legge ut bilder etc - noen forslag til hva som kan gjøre sidene litt mindre kjedelig?

 

4271_auto.jpg

 

i dag handlet jeg ny filter komplett

 

handlet mere skai så da blir det ferdig!

skal begynne på gulvet men er i tenkeboksen hva jeg skal bruke og hvordan - siden plater er litt for smale må jeg skjøte et eller annet sted

pratet med drevia på e post og di sender meg en ny elektronisk tenningsats - di gutta er virkelig service innstilt - hyggelige kjappe og har det meste

Link to post
Share on other sites

Skal du begynne å sutre igjen nå Jarle :lol: Følger hver gang du oppdaterer jeg og blir inspirert til å få gjort litt selv. Likte godt skai arbeidet ditt, det kan du. Håper du bygger om det 80 talls instrumentpanelet også da resten blir så bra. Mulig å få noen oversiktsbilder?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

HEi.

Du har jobbet veldig bra.

Jeg for min del har dradd båten ut fra hagen og skal sette den på vannet i morgen.

Har pusset litt på en 84 mod 20dc som jeg kjøpte sist høst.

Det er nesten 3 år siden den sist var i drift.

Jobbet med litt motor, trearbeide, opptrekking samt alt elektrisk.

Så jeg er litt spent på hvordan dette vil virke.

Men når vel bare det til anklene når det gjelder omfang av arbeid.

Men så tror jeg det er et annet budsjett du oppererer med.

 

Et par spørsmål fra en "fersking".

Vindusviskemotor, er det 90 grader som står montert?

Pleier man og tilte opp drevet når båten ikke er i bruk?

Eventuelt hva er fordelen ved å gjøre dette?

 

Kl 18,00 i morgen fyrer jeg opp båten.

God helg til alle der ute og lykke til videre.

Link to post
Share on other sites

jeg sutrer ikke - jeg greier å legge sammen 2 og 2 - er ikke mye innspirerende og bruke tid på detta - har nok å styre med fra før av

ja dashbordet er neste prosjekt men teakdørken og di nye stolene m søyler skal på plass først

og sydama har så mye å gjøre så det blir vinylspray hvit rundt di blå kantene baki så lenge

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...