Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

Bomma litt der, mente skottene under dørken.

helt riktig - det mangler ny maling under der og det syntes ikke :giggle:

 

 

Dæven døtte Jarle, dette ser utrolig bra ut :cheers_wine:

 

En klassiker skinner igjen!

tusen takk for det - begynner og hjelpe

 

har klint opp kartplottern/ekkoloddet på sia av dashbordet og det ble ikke helt "korrekt"

så nytt dashbord blir nok første prosjekt etter alt er ferdig

Link to post
Share on other sites

Ja dette var flott, kjempe bra opplegg med fine bilder og kvalitets arbeid, bra Jarle!

 

Har nettopp invistert i en Draco 2000 DC 1988, så driver på mitt eget lille draco prosjekt, har ikke så mye erfaring så langt med båt og vedlikehold. Så håper det er greit om jeg av å til skyter inn med spørsmål og innspill her??

 

Når det kommer til dekoren synes jeg faktisk at den tar seg best ut med den orginale, men den må selvfølgelig være frisket opp fra Jørgen's dracor side, ser nok ut som jeg må kontakte han angående dekor til min båt, begynner og bli sliten pluss at den ikke er den orginale.

 

Gleder meg til og se flere bilder her av båten din!

Link to post
Share on other sites

Hei Jarle.

 

Stille hos deg nå?

Fått skuta på sjøen?

Alt virker tilfredstillende?

Fart osv.

Det ser ut som du får pen båt.

Du har tydeligvis evnen til og få til gode resultater.

 

Prøver selv og oppgradere min båt.

Blir ikke så ille, men kunne tenkt meg en innendørsplass og noe mer utstyr for og ta ut motor, drev osv.

Har noe problemer her

Her i tørndelag er det ikke så mye båtvær ennå.

Kaldt og regn, men, men..

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

den var cool - men litt i drøyeste laget prismessig

har tittet litt på bow ridere men er fremdeles litt i drøyeste laget

har forøvrig tatt opp båten for og fikse revershaka så agregatet ikke spreter opp ved bakking

 

Jeg har kjøpt båten til JarleB, og tenkte jeg skulle fikse opp de tingene som han hadde planer om å gjøre, men i sommer blir det bare kosing med det flotte arbeide jarleB har lagt ned.

 

Jeg kommer tilbake med mer etterhvert som jeg har "kjørt inn" båten... Gleder meg til å hente den Jarle!

Tror at det blir omtrekking av puter bak først, og vaksing og maling av alt under dørken. Denne skal bli gullanes rein... :-)

Link to post
Share on other sites

Ettersom noen sikkert vil høre om hvordan det går med dette prosjektet, her er mine planer for båten:

 

1. Trekke om puter bak i samme farge som stolene

2. Lage dørk (teak) i forpiggen og montere bordbensfeste slik at vi kan ha et sted å legge barna når de slår seg vrange..

3. skaffe meg noe teak og lime staver på dørken.

4. Lage ny dash og montere en kartplotter/gps. tenker kanskje børsta alu og hvite skiver...?

5. kommer sikkert når jeg får båten hjem.. :-)

Link to post
Share on other sites

kjempekult - håper du kan få mye glede av den og kan fortsette denne tråden

litt vemodig når dracoen forsvinner men vi har klint til og kjøpt en 22 skjærgårdsjepp med utenbordsmotor og der blir det antagelig egen prosjektråd

blir deilig og kunne bruke båten uten å måte være avhengig av høyvann

Link to post
Share on other sites

blir trått til slutt når man legger ut bilder etc og får følsen av å sitte å skravle med seg selv :giggle:

 

JEg skal legge ut bilder av båten på vannet. Må bare få tak i den først...:-) Hvor mye sjø tåler egentlig denne båten. Hdde tenkt jeg skulle kjøre den fra lrkollen til hurum...

Link to post
Share on other sites

Draco 20 skroget er meget sjødyktig, sterk glassfiber ( sterkere enn de fleste nye daycruiserne ). Den har jo ett flott v skrog som er tegnet av Jan H. Linge, som skjerer igjennom bølgene eksemplarisk. Men båten er jo selvføgelig godt over 20 år, men jeg synes personelig det ikke merkes.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...