NerbyRacing Svart 13.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2021 Eystein Bjerke skrev On 3.2.2021 at 11.06: Om denne holder bare noe av det som loves på boksen så blir vel dette bra. :) Gleder meg til og høre resultatet, har vurdert lik til min Nordkapp😊 Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 2.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2022 Litt seint oppdatert her, men båten ble veldig bra med smart tabs. Kan virkelig anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 2.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2022 Laget ny bakplate av en glassfiberplate jeg kjøpte av Agder Båtrep. Festet med kalesjestrikk, fungerer overraskende bra. Måtte finne et annet sted til reservekannen Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 3.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2022 Hei sveis. Driver og pusser båten under. På tide å få på nytt bunnstoff og fjerne gamle synder, sår og hakk ... Propellen har også fått seg en smell, vurderer stålpropell, men aner ikke hva jeg skal velge. Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2022 (redigert) mulig du har nevnt det på en av de foregående sidene, men hva er målene på dagens prop og hva gav den av turtall/fart før den fikk seg en smell? Redigert 4.Juli.2022 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eystein Bjerke Svart 5.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2022 Hei, Jeg er noe usikker på dagens propell, den er brukbar, men noe ujevn. Skal jeg gjette er det 13" 17P, kan sjekke dette til helgen. Da motor og propell var ny fikk jeg 34 knop alene i båten. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2022 ut fra oppførselen du beskriver med den propellen så tenker jeg du fint kan gå litt opp i stigning, om du kan ofre litt aks. Burde gi litt økt toppfart og lavere bensinforbruk på marsjfart. En ting å tenke på med stål , det er dyrere når man får seg en smell, både for å erstatte/reparere propell, samt at den økte vekta og styrken potensielt kan gi mer skade på gir/undervannshus. Så da blir spørsmålet mitt, hva slags egenskaper ønsker du å prioritere? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sigbi Svart 7.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2022 Vi har nettopp kjøpt en Nordkapp 16 fot, 69-modell. Vi bør skifte kalesje og setetrekk, og synes setene dine er så flotte. Er det mulig å få tak i slike? Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2022 (redigert) 🙂 Redigert 9.Juli.2022 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2022 (redigert) . Redigert 9.Juli.2022 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2022 Det er jo virkelig noe jeg ikke har tenkt på. Tenkte egentlig at en stålpropell er mer robust og mindre utsatt for skjevheter. Takk for innspill 🙂 Det er jo virkelig noe jeg ikke har tenkt på. Tenkte egentlig at en stålpropell er mer robust og mindre utsatt for skjevheter. Takk for innspill 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2022 (redigert) Vi har nettopp kjøpt en Nordkapp 16 fot, 69-modell. Vi bør skifte kalesje og setetrekk, og synes setene dine er så flotte. Er det mulig å få tak i slike? Setene fulgte med båten. Jeg ser for meg at det er noen med kompetanse som har gjort som egeninnsats. Dessverre ingen mer info enn dette. Kalesjen er handlet hos seilmaker på Stoa/Arendal. De tok mål av båten. Redigert 9.Juli.2022 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 31.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2023 Nytt ratt i år, mer "bling" og nå tydelig en Nordkapp. Ellers kun en liten runde med bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 7.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.