pam Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Tak for de fine ord båt1, er glad for at nogen af de ting jeg laver kan inspirerer til andre projekter Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Må nok innrømme at også jeg bruker mange av ideene dine i min båt, og må si det fungerer Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Tak for de fine ord båt1, er glad for at nogen af de ting jeg laver kan inspirerer til andre projekter nå har ikke jeg en så flott prosjekttråd men skal prøve å ta litt bilder så du får se hvodan hun har blitt med årende tror vår smak er ganske lik når det gjeller oppussing av båt så nå mangler jeg vel bare radaren din så har vi nesten likt utstyr ombord Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 følger med deg - blir kjempefint Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
pam Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Tusind tak, jeg er virkelig glad for at nogle af mine ideer kan bruges og kan gøre glæde andre steder :thumbsup: Jeg har gået og rodet med hvor jeg skulle placere de 3 nye ST40 instrumenter, og samtidig har jeg gerne ville rydde op på førepladsen, flytte kompasset og VHF, og i det hele taget gøre det hele mere overskueligt. Prøvede som jeg nævnte tidligere at lave en placering ved siden af plotteren, men det så ikke så godt ud som jeg havde forestillet mig, så det var om igen Fandt til sidst ud af at VHF, teakkasse og kompas måtte væk og gøre plads til instrumenter. Som det ses af billedet så var træet temmelig medtaget efter afmonteringen, så det blev dækket med teak-finer, og kom til at matche resten af instrumentbordet. Til venstre ses den "gamle" styreplads, ok men lidt rodet, efter afmontering, og pålimning af fineer. De 3 instrumenter prøvemonteret før der bores hul og sidste billede hvor monteringen er næsten færdig. Der mangler fortsat noget finish, kabeltræk (på bagsiden) og til sidst lidt olie. .... der kommer mere... Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
26 Gimsøy Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Fin trå og følge Dette blir kjempe flott Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
pam Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 (redigert) Nu er det vist på tide med en opdatering på arbejdet med at lukke HT og sætte skylights i. Det er selvfølgelig fortsat sideløbende med de andre mindre projekter selvom jeg ikke har været så flink med billeder . Efter at have skåret selve taget ud (kan ses side 6), har det fået 4x epoxy og med i dag 2xgrunder. Indersiden af taget skal være beklædt med teak, det tilføjer 4mm til tykkelsen og gør taget endnu mere stabilt. Her ses taget efter 4x West System epoxy og første lag grunder, tilhøjre teakbeklædningen. Bruger taget for at måle ud i forhold til kanter og skylight. Teakbeklædningen skåret ud og slebet let. De to lag er limet sammen med epoxy, og sat under tryk i 24 timer. det er nærmest som en form for laminering, og det giver ekstra styrke. Det helt smalle stykke er behandlet på alle sider med ekstra 2x epoxy (det vil være skjult efter montagen. Her er et par billeder fra dagens testmontering. Taget er nu taget ned igen og har fået sidste lag grunder inden det skal have topcoat i løbet af ugen, og taget forhåbentlig kan monteres fast næste weekend Det var alt for nu. Redigert 22.Januar.2012 av pam (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 29.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Har gået og knoklet hele weekenden, jeg kæmper stadig lidt med HT, der er ikke meget og se, andet end at den nu har fået 2x hvid topcoat, så ingen grund til billeder endnu af den lige nu Maling tager lang tid at tørrer i det her vejr, selv i værftshallen er der koldt nu. Da jeg ikke kunne gøre så meget på HT (ingen ide i at se på at malingen tørrer... ) kunne jeg gå igang med de øvrige jobs for i år. Jeg har ikke været tilfreds med toilettet tidligere, og selvom jeg renoverede det for 2 år siden, var det eneste rigtigt nye faktisk udskiftning af selve toilettet. Hjørnevasken var den oprindelige kendte plastik-type , ikke særlig køn, og bestemt ikke oppe på dagens standard. Der er også tilføjet en del ny elektronik, som bliver monteret på skottet, og ledningsføring mv. skal selvfølgelig skjules. For dem der ikke kender Skilsø 23 så godt, så er toilettet relativt stort for bådstørrelsen, men det betyder på ingen måde at det er en badesal, men jeg ville have ny vask og et rigtigt bord. Her er de første billeder fra renoveringen: Hårdttræs-stavsplade ca. 1.8 cm. tyk til bordplade, der skæres ud til vasken, og længden tilpasses. Pladen tilpadses yderligere efter mål, det er nødvendigt pga. pladsen at pladen følger vasken rundt. Endelig montering af plade og tilslutning af vask, hane og afløb. Der mangler fortsat en del arbejde på toilettet, men nu er saniteten på plads. Herefter kommer opsætning af væg, lys og ledningstræk. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Tom Rør Svart 29.Januar.2012 Del på Facebook Svart 29.Januar.2012 Ser meget bra ut Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 (redigert) Takker mange gange Tom Fik trukket en del kabler mv. sent søndag, og boret nye huller til giverne i bunden. Det er skræmmende sådan at lave 51mm huller i bunden af sin båd, bestemt ikke noget jeg bryder mig om Fik trukket alle kabler til de nye ST40 instrumenter, med undtagelse af at sætte strøm til og jeg skal også have ført SeaTalk-kablet op til plotteren, det bliver først i weekenden. Fik tjekket malingen på hardtop, anden gang hvid topcoat er kommet på, det lader til at tørre som det skal, selvom det går lidt langsomt i det her vejr . Så alt i alt går det fremad heldigvis. Hul i bunden, standard giver-størrelse 51mm er skræmmende stor når giveren ikke er monteret Redigert 31.Januar.2012 av pam (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 12.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 (redigert) Så er det vist tid til en opdatering, kan se at der er gået alt for lang tid siden sidst. Som altid betyder det ikke at arbejdet står stille, men vejret har dog spillet ind. Hernede i København er vi heller ikke gået glip af den Sibirske kulde der har ligget over os de seneste 14 dage. I den store værftshal har det betydet at temperaturen om natten nåede under 0 grader og dermed næsten umuligt at arbejde med maling og epoxy. Så jeg har måtte holde pause med taget til Hardtoppen og tålmodigt vente til vi har lidt lunere vejr, og det skulle komme nu. Indendørs har der været en del at gøre, for projektet med at renovere toilettet er selvfølgelig fortsat, og monteringen og ledningsføring til de nye instrumenter er også blevet lavet. En stor del kabler og forbindelser samles i taget over toilettet eller på skottet mellem toilettet og ud til cockpittet. Det ser værre ud på billedet end det er, og der er orden i mærkning mv, men skjules det skal det, så der er lavet nye paneler som passer. Selve skottet så ikke særligt pænt ud efter jeg havde fjernet det spejl der var blevet sat op tidligere , og den "lappeløsning" jeg lavede sidste år skulle også ned. Så det var igang igen med at skære teak-fineer ud og sætte op. .... mere følger... Redigert 12.Februar.2012 av pam (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 12.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 Havde købt et lille teak-skab sidste år, og det passede godt i det nye layout. Jeg har brugt led-skinner som gulv-belysning og som kant belysning på skabet. Der sidder selvklæbende tape på dem så det er nemt at montere. Kabeltræk så alt tænder på samme kontakt. Det giver et godt lys og afdæmpet lys. Alle kabeltræk og forbindelser er nu skjult under paneler der nemt kan afmonteres hvis man skal lave noget service på dem. Nu mangler renovering af vægen indtil kahytten, nogle finish-detaljer, og opsætning af spejle. Det er at arbejde på så lille plads, og jeg er glad for at jeg er ved at være færdig med det. Det var alt for denne gang - mere følger. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
:båt1 Svart 12.Februar.2012 Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 trodde du hadde daua jeg... flott arbeid som vanlig Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Takker båt1, næ-nej, der arbejders igennem her Flere projekter er startet og skal færdiggøres, her i blandt hydaulisk styring og montering af større flap agter. Et af de store problemer, og et der koster fart, er at Skilsø´en "sætter" sig så meget at den trækker badeplatformen gennem vandet (og det bremser endnu mere). Et flap skulle gerne kunne give et sted mellem 0,5 - 1,5 knob alt efter hastighed. Dem der har fulgt med i projektet ved at jeg har puslet med ideen tidligere, men lagde den på hylden igen, mest pga. manglende tid. I år er der sat tid af til montering, så projekt "flap" blev startet op i week-enden også. (billeder følger) Det var alt for denne omgang. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Uffe Svart 14.Februar.2012 Del på Facebook Svart 14.Februar.2012 Hej Peter Følger din tråd med stor interesse. Det er flot arbejde, du laver. Vedr. "flaps" var der i det norske "Sagaforum", en tråd for 2 år siden: http://sagaforumet.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1232 Den er fin at læse, og konklusionen er den sædvanlige: snekker bliver aldrig speedbåde. Venter spændt på fortsættelsen. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2012 (redigert) Hej Uffe, tak for linket, og dejligt med noget indspark . Der er mange meninger om det med flap. Du har helt ret med Saga´en har en helt traditionel snekke bundfacon, ligesom Skilsø havde optil 1983. Herefter det blev bunden ændret kraftigt ude bag som du kan se på billederne, og er reelt et halvplanende skrog (hvis motoren er kraftig) Min er mere eller mindre flad agter, og minder lidt om Nidelv 26 på det punkt, men Skilsø lavede lidt samme "fejl" som Nidelv, og rundede skroget agter. Ikke noget der betyder noget med de lidt mindre motor-ydelser, men mærkbart på f.eks. min, med en for Skilsø relativ kraftig motor. I forhold til motorydelsen/vægten som er ude bag vil et flap i det her tilfælde hjælpe. Jeg sætter det ikke så meget på for at højne farten i den forstand, men som det er nu sætter den sig for kraftigt. Har været turen igennem ved en tidligere renovering af Skilsø 23 (gammel model), der var det en langt kraftigere ændring, men vi fik balanceret størrelsen, ulemper i medsø, og fart rimeligt på plads den gang. Redigert 14.Februar.2012 av pam (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Så er det tid til opdatering igen. Heldigvis er vejret blevet en del bedre og nattefrosten forsvundet, og det betyder jo også at temperaturen gået en del op inde i værftshallen. Weekendens arbejde har været at få gjort hardtoppen færdig. Det viste sig at tage en del mere tid end jeg havde regnet med, men sådan går det jo med nogen opgaver. Sidste lag hvid topcoat kom på i midten af ugen så alt var klar til montering denne weekend. Grafik monteres "kulfiber" inden selve taget prøvemonteres med skylights. At få alt til at passe tog noget tid, inderrammerne skulle sættes ordentligt og passe op i en smal 2mm kan rundt på ydersiden af skylight. Mere følger... Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Møkkalasset Svart 19.Februar.2012 Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Flott tråd. Imponerende arbeid du gjør. Dette er nok verdens mest oppgraderte og påkostede Skilsø 23. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Efter at havd skruet alt ned med sika, var det tid til kantning. Igen noget der tog tid var mål og montering af de to håndlister, men de giver ligesom et løft sammen med den grå/hvide farve. Færdigmonteret skylight og håndlister. Nu mangler bare lidt finish indvendig Det var godt endelig at blive færdig med HT så jeg kan komme vidre med de næste ting der skal ordnes. Det var alt for denne opdatering. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Tusind tak Møkkalasset, og ja, du har nok ret Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
G-sabb Svart 19.Februar.2012 Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Denne PAM er meget dyktig!!!!! Jeg har også samme type båt som jeg bruker til fiske/dorging etter sjøørret og diverse... Den er i topp stand men kan jo ikke måle seg med pam`s båt som er imponerende flott. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2012 Takker for de meget pæne ord mars og ja, der bliver lagt et stort arbejde i Skilsø´en. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 (redigert) Ja, så er det opdateringstid igen, og det har været en travl weekend. Først og fremmest skulle den sidste finish på hardtoppen laves, de sidste lister limes mv. Men næste store projekt står for døren, og det er at sætte flap agter som jeg har nævnt tidligere. Hovedsagelig gør jeg det for at få hævet agterenden der graver sig betydeligt ned, og der skulle også gerne komme lidt ekstra fart ud af det. Flappen laves i marinekrydsfineer, så første skridt har været at skære den ud præcist. Det er nødvendigt at lave en udskæring omkring roret for at sikerer flappen tilstrækkelig vedhæftningsoverflade. Som det ses på billedet går flappen ca 30 cm ud agter (på smalleste sted). Flappen er 95 cm bred. Herover prøvemonteret for at måle. Igen bruges West System til i første omgang at forsegle og forstærke keydsfineeren. Noget af det jeg har frygtet mest ved denne opgave har været afrensning og slibning af det område hvor flappen skal fæstes. Det er noget af det værste arbejde men det gik fint og bunden er nu afrenset slebet og klar til montering. Weekenden blev også brugt på at være på messen i Bella Center, det er altid godt at se lidt på hvad der er gang i hos de enkelte producenter. Flere laver imponerende arbejde, men jeg må også sige at blev skuffet over finish fra nogle værfter Alt i alt en god oplevelse (der var ikke overvældende mange besøgende) så man kunne komme til alle steder, og jeg fik tid til at gå i detaljen med nogle ting på de enkelte både. Desværre tror jeg jeg efterhånden er blevet lidt miljøskadet mht. kvalitet og design. Redigert 27.Februar.2012 av pam (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Møkkalasset Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 (redigert) Desværre tror jeg jeg efterhånden er blevet lidt miljøskadet mht. kvalitet og design. Det forstår jeg godt. Hvis produsentene skulle bygge etter "pam-standard" så ville båtene kostet ca en million mer i gjennomsnitt. Redigert 27.Februar.2012 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 28.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2012 (redigert) Det forstår jeg godt. Hvis produsentene skulle bygge etter "pam-standard" så ville båtene kostet ca en million mer i gjennomsnitt. Takker endnu en gang for de meget pæne ord, tror nu der er flere her på Båtplassen der kan være med og laver fantastisk arbejde Jeg var selvfølgelig også ombord på et par både på udstillingen hvor finish var flot, bl.a. Marex og Nimbus, men man må bøje sig i støvet når man går ombord på en NW eller oplever den nye Riva Iseo fantastisk. Redigert 28.Februar.2012 av pam (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.