Jump to content

Jeg er 15 år... Blitt Svindlet. Trenger Hjelp!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

makan til drikasting har eg aldrig sett før!!

 

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønner helt hva du mener! Greit nok at det har vært litt frem og tilbake før vi kom fram til fakta i saken, men så langt jeg kan se så da alle prøvd på sin måte å hjelpe her! Mulig jeg kan ha oversett noe, men ondsinnede innlegg har i alle fall ikke jeg sett i denne tråden!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Et siste tips: Husk sikkerhet ! Jeg vil våge å påstå at en pålitelig motor er den viktigste sikkerhetsfaktoren på en motorbåt. En motor må starte kjapt å greit i en kritisk situasjon og man bør være rimlig sikker på at motoren ikke begynner å hoste og bli ustabil. Uansett hva løsningen blir tipper jeg de voksne i familien gjerne sponser litt ekstra til reperasjon eller kjøp hvis det høyner motorens pålitelighet og dermed sikkerhet.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For og si det sann så er jeg ikke noe redd for det :giggle: Det er en seilebåt som skal oppgradere motor, fra en Yanmar 3GMD til en 45 hk. Den 3GMD'en som står i seilebåten tar Yanmar imot som en slags pant ordning. Så tar de inn motoren på en overhaling, og sjekker att ALT er som det skal. Så får jeg pris ut i fra stand motoren er i :wink: Håper den er i ok stand, samt. at eg får den til en billig penge. Ser for meg 15.000-25,000. Men håper ikke det blir så mye :rolleyes::giggle:

 

Ha en fin kveld :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Da jeg har lest gjennom tråden igjen, slår det meg at datter er 17 og sønnen min er 14 og hva disse 15 åringene gjør uten foreldrenes viten burde være en vekker for de fleste på forumet. :yesnod:

 

Dersom jeg var far, hadde jeg akseptert det faktum at min 15 åring hadde kjøpt båt, intet hadde gledet meg mere. :yesnod: men at han kjøper noe ubrukelig da jeg hadde sagt nei,til, er ufortållig. Jeg hadde aldri signert en kjøpekontrakt på båt for en 15 åring om jeg synes kjøpet er feil. :wink:

 

Dårlig kommunikasjon mellom far og sønn, i beste fall, :wink: eller så er sønn håpløs og far chicken og bryr seg ikke om sin egen sønn :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Dårlig far og sønn forhold? ro deg no du.. Dette kunne du hold for deg sjøl :puke: Jeg har ett godt forhold til far min.... men nor selger står og sier min far opp i trynet at motoren går som en klokke, og alt er som det skal.. Så ka tenker ikke jeg og pappa då? så han skrev no under han!!! :wink: Hold sanne komentarer for deg sjøl mann!!! :sweat:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Ullen spiker som ble truffet på hodet ??

 

Du skrev selv at din far ikke ønsket at du kjøpte båten men at du presset deg til det for du skulle ha den ?. Ikke rart det blir stillet spørsmålstegn til guttungen. Det hadde jeg gjort :wink:

 

Hva var årsaken til at din far sa nei først ?

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

De sa ikke nei.. men de sa at jeg burde vente til motoren gikk. Men det var før vi gikk å så på den.. Da pappa syntest det var en grei båt, og siden han lovte at motoren gikk, syntest pappa det var greit, og skrev under..

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Du er 15 og umyndig og hadde ingen foresatte med deg?

 

Her er vel jussen klar. Du må få dine foresatte til å ta affere.

 

Hva er det selgeren her har tenkt på? :nonod:

 

opps er det ein regel?

 

 

HVa koster det å instalere en motor hvis du ikke gjør det selv ? Hva koster alle mulige dingser, verktøy og ymse tilbehør som du ufotsett må i båtbutikken å kjøpe. Vet du at alle skroggjennomføringer er tipp-topp ? Er propell og driverk bra nok ??

(......................................................)

 

Prøv å holde en saklig tone og ikke rot deg bort i detaljer.

 

Liker ikkje slik. Blir usaklig....

Kjenner ein anna sak:

Eit vel overveid kjøp, 3 besiktinger, der kjøper fann nokre åpenbare feil, og så avtalte de pris.

Og betalte. Så stevna han selger rett til forliksråd å la fram nokre av feila. Fikk nokre tusenlapper da, for kontrakten kan aldri bli god nok. Så kom det ny innkalling, og ei ny liste, som var slik at kjøperen satte seg sjølv i slik dårlig lys at han måtte tilbakebetale allt og saksomkostninger++

Så viste det seg at det ikkje var første gang.

Kjøpte gammelt og fikk tvunget oppgradering ut av selgerene.

 

Slik oppførsel vil vi helst ikkje ha. Man må kunne selge båten uten å sove dårlig i månedsvis, for sjølv om nokon har hatt ein båt i 10 år, så vil andre finne feil på den.

 

Kjenner ennå ein anna,som måtte møte i forliksrådet fordi kompasset i ein gammel draco ikkje var kalibrert og dette var dyrt nok til at kjøper tok seg bryet....

:flag:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Hehe :lol::lol: :lol: Syntest bare det var unødvendig å komme med en sann komenentar.... Tror ikke du hadde blitt så hipp på pæra vist noen hadde ''slengt dritt'' om forholde til deg og din far vist dere faktisk har ett bra forhold!!!

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...