Jump to content

Tråden Med Alt Om Yanmar


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Forbruket på motoren din er jeg ikke sikker på, men ligger du på rundt 2900-3000 rpm vil jeg tro du får best fart, til minst forbruk! :flag_bp:

 

Jeg har en Yanmar 3GM30F, yter 3400 på max, jeg ligger på rundt 2500-2700 tilvanlig. har ett forbruk på rundt 1 liter timen, INGENTING! :smiley:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Riktigt riktigt, då har du en av de siste produserte, mener de sluttet og produsere disse i 2002? har lest litt om denne maskinen, og det er en steinknuser!

:yesnod: Hydraulisk Gear og greier :flag_bp:

 

Sylinderdiameter X slaglengde (mm) = 100 x 110

Den har ett Slagvolum i liter på 3,455

 

Er ikke helt sikker på regnemåten, men tror du skal kunne finne ut forbruket med denne infoen.. Noen som vet? :smiley:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Noen som kjenner til eller har erfaring med Yanmar 4jh4e eller 4jh5e, eller vet hva som er forskjellen på disse? Vurderer ny motor til båten og har sett litt på disse!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

heisann :flag: Fin tråd det her. Har selv en 80mod yanmar 3qm30 motor og har noen spørsmål til dere som kan motor. Tidligere så har motoren vært veldig lettstartet og ikke vært noe tull med motoren. Problemet kom etter at jeg hadde fyllt på avgiftsfri diesel på båten og etter det så har det vært at motoren har stoppet og vanskelig å få startet igjen. Alle servicer/vedlikehold på motoren er tatt i år og grovfilteret ser helt fint ut. Toppen er ganske ny å :confused: Jeg la merke til i det siste at dekompresjonshendelen, den som er oppå motoren er slakk, altså dårlig fjær. Er det noe med den som gjør det, at den har beveget på seg mens motoren var på :confused: eller at det er dårlig diesel jeg har fått :confused: har vært litt tull med stopp hendelen å. Spør nu bare jeg :smiley:

Redigert av cheetah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

vis du tror det er dekompresjonshendelen kan du jo prøve å tørne motoren med ein sveiv. Vis det er veldig tungt, da er den ikkje inne, På min må e legge all av min vekt på får å greie å tørne motoren med sveiva. ( Har nå tatt av hendelen)

 

Stopp wiren går ned til ''speed'' hendelen? Man kan justere tomgangen og stoppen der. Ver gang e skal daue motoren så må e ta opp motorlokket og daue den manuelt. Altså dra speed hendelen tilbake med hånda.

Link to post
Share on other sites

 

Stopp wiren går ned til ''speed'' hendelen? Man kan justere tomgangen og stoppen der. Ver gang e skal daue motoren så må e ta opp motorlokket og daue den manuelt. Altså dra speed hendelen tilbake med hånda.

 

Da stopper du motoren på helt feil måte! vist du tar gass hendelen tilbake, så synker turtallet, og motoren kveles? Det er egen spake for stopp, skal stå rett under gass hendelen vil jeg tro, der du kan feste en wire, og opp i panel. På andre siden tar du en fjær fra handelen, og bort i nermeste vegg, så du er sikker på at hendelen går tilbake av seg sjøl :thumbsup:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...