Okkaby Svart 15.April Del på Facebook Svart 15.April Fikset noe som har irritert meg noe jævlig, helt siden jeg kjøpte båten. Vann inn under kalesjen fremme ved litt mot sjø, så det trypper/renner ned på instrumenter og byssa. Agder Boat hadde løsningen, siden flere Scand båter har samme problem. Så idag ble alulister montert. Kun et par skruer som knakk, og en sv de, som må stå natta over med litt guffe, for å satse på resten av skruen går å få ut i mårå. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
amerelium Svart 16.April Del på Facebook Svart 16.April Montert første av et sett printede dype koppholdere Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Okkaby Svart 16.April Del på Facebook Svart 16.April Vært ute på en liten test tur for å prøve nye elektroniske gir/gas. For en fornøyelse dette var i forhold til gamle wire systemet. En må bare venne seg responsen i dette, siden den kommer umiddelbart å sparka går med svært lite motstand. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Komodo Svart 16.April Del på Facebook Svart 16.April I går; vasket, i dag; polert. Gammel driter blir som ny @Chilli Solbris stilte på eget initiativ opp på dugnad for å polere! Hatten av for de flotte medlemmene på baatplassen I morgen blir det stoffing, og kanskje litt mer polering også (så sant ikke armene har ramlet av innen jeg kommer så langt ) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Y_V Svart 16.April Del på Facebook Svart 16.April Gjort og gjort… Har kjøpt, men ikke montert, ny varmtvannsbereder. Skal bli kjekt å oppgradere fra en 20 liters tank fra 2006 til en moderne en på 60 liter! Litt andre ting ble det også på båtbutikken. Kan ikke risikere å gå tom for arbeidsoppgaver! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.April Del på Facebook Svart 17.April I dag ble det stoffing og litt mer polering. Dessverre ble poleringen avbrutt av regnvær, så jeg får gjøre ferdig resten en annen dag Desto mer gledelig å få en håndsrekning med båtpussen i dag også, i dag var det @Skate som stilte opp i kjeledress med kaffekanne og arbeidslyst Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eika Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Ikke glem og høytrykkspyl båten etter polering da, så du får tømt porer i gelcoat for rubbing/polish, sånn at voksen du bruker får skikkeligt feste (det beste er og vaske med silikonfjerner/isopropanol så blåse den med trykkluft) men høytrykkspyler er godt nok :) Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Eika skrev for 5 timer siden: Ikke glem og høytrykkspyl båten etter polering da, så du får tømt porer i gelcoat for rubbing/polish, sånn at voksen du bruker får skikkeligt feste (det beste er og vaske med silikonfjerner/isopropanol så blåse den med trykkluft) men høytrykkspyler er godt nok :) Bra tips fra en som vet hva han driver med! Sitér dette innlegget Link to post
Sønningdalsund Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Eika skrev for 10 timer siden: Ikke glem og høytrykkspyl båten etter polering da, så du får tømt porer i gelcoat for rubbing/polish, sånn at voksen du bruker får skikkeligt feste (det beste er og vaske med silikonfjerner/isopropanol så blåse den med trykkluft) men høytrykkspyler er godt nok :) Oi, dette skulle jeg ha lest før jeg la på voksen. Tar denne opplysningen med meg til vårpuss 2025. Var mest bekymret for å unngå direkte sollys....litt blankere ble det ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Sønningdalsund skrev 27 minutter siden: Oi, dette skulle jeg ha lest før jeg la på voksen. Tar denne opplysningen med meg til vårpuss 2025. Var mest bekymret for å unngå direkte sollys....litt blankere ble det ihvertfall Så blank båten din er, så syns jeg ikke syns på deg engang :p men hvordan voks har du brukt ? Sonax såpene er milde og fine, "wash & wax" og "wash & seal" er godt til vedlikeholdsvask Sitér dette innlegget Link to post
Sønningdalsund Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Eika skrev 23 minutter siden: Så blank båten din er, så syns jeg ikke syns på deg engang :p men hvordan voks har du brukt ? Sonax såpene er milde og fine, "wash & wax" og "wash & seal" er godt til vedlikeholdsvask Detta er etter Selaclean Gelcoatforsegler ble påført Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Idag har jeg ikke gjort noe med båten, men igår ble det å renovere utskiftet underdel for dassen i båten. Det er jo greit å ha en reserve enhet. Ellers er båten klar til å fylles opp med mat og klær. For en ukes tid siden ble den vasket innvendig og puter og sengetøy kom på plass. Og så er båten tømt med alt som har hatt noe med skipshunden Max å gjøre. I det siste har han vært svært tufs. Dermed ble det en ordentlig undersøkelse med alle mulige prøver, røntgen og ultralyd osv. Resultat? Svært lav blodprosent, himmelhøy PSA-verdi, syste på milten, dårlig fungerende nyrer osv. Nå er han på de evige jaktmarker. Han manglet 4 måneder på å bli 14 år. Skulle noen være interessert i landgangen, ta kontakt på IM. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eika Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Sønningdalsund skrev 24 minutter siden: Detta er etter Selaclean Gelcoatforsegler ble påført Iogmed at det er en voks, så ville jeg bare vedlikeholdsvaska med denne https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/polering-og-voks/bilvoks/vokssjampo-001455/ Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April De siste dagene og idag, har jeg jobba litt med denne, en som ville ha carbon lingehest, så da må det lages fra bunn av Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Eika skrev 49 minutter siden: carbon lingehest hva er carbon lingehest??? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Fantares Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April offpist skrev On 5.4.2010 at 18.41: Bunnstoff er lagt på ;) Ser veldig bra ut! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April tom Cognac skrev for 3 timer siden: hva er carbon lingehest??? Google lingehest :) bare den blir laget i carbon Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Hvorfor kan du ikke fortelle oss det selv? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Okkaby Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Bare å søke her på forumet også. Google henviser til flere tråder her inne som første treff. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Boatmad Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Lars H. skrev 27 minutter siden: Hvorfor kan du ikke fortelle oss det selv? Lingehest. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Lars H. skrev 57 minutter siden: Hvorfor kan du ikke fortelle oss det selv? Det har ofte vært klaging på at spørsmål stilles om og om igjen, at ingen gidder å søke. Når jeg står og jobber, så er det ofte stress tider, når ting er blandet, så har jeg ikke lange tiden på meg til å forklare og med dagens teknologi så er det bare og ta å markere ordet man lurer på, så ctrl +c og ctrl + p i nettleseren sin, så får man svar på det man lurer på Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Eika skrev for 1 time siden: lingehest En venn av meg fra -60-årene monterte en teakplange fra midttofta til aktertofta på en 10 " with-jolle med rattstyring, han poppet gass/gir til båtsiden og hadde en italiensk Carniti på 22 hk. Med speed/stålpropell gikk den på planet på få meter. Så da vet jeg hva Lingehest er takker for info Ser at sp.målet mitt skapte reaksjoner! Det hadde kanskje vært hyggelig om du hadde svart med en gang, gitt en definisjon så hadde jeg (og andre) sluppet å bruke kvelden på google (det er ikke alle som har google på telefonen eller sitter med nettbrett i fanget hele tiden) Men takker for svar Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
tom Cognac Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Eika skrev 25 minutter siden: Når jeg står og jobber, så er det ofte stress tider, I de dagene jeg var i fast arbeid (er pensjonist nå) hadde jeg også svært stressende dager (yrkesaktiv fotograf), data og internett hadde blitt oppfunnet før jeg pensjonerte meg, men jeg hadde aldri tid til å sende mail, poste bilder, sende/svare på innlegg mens jeg var på jobb. Men det har tydeligvis du........................... Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Lars H. Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April Eika skrev 17 minutter siden: Når jeg står og jobber, så er det ofte stress tider, når ting er blandet, så har jeg ikke lange tiden på meg til å forklare Vel, når man først tar seg tid til å legge ut et bilde midt i arbeidstiden, er man vel interessert i at leseren skal forstå hva denne mystiske tingen en legger ut bilde av er? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eika Svart 18.April Del på Facebook Svart 18.April tom Cognac skrev 16 minutter siden: I de dagene jeg var i fast arbeid (er pensjonist nå) hadde jeg også svært stressende dager (yrkesaktiv fotograf), data og internett hadde blitt oppfunnet før jeg pensjonerte meg, men jeg hadde aldri tid til å sende mail, poste bilder, sende/svare på innlegg mens jeg var på jobb. Men det har tydeligvis du........................... Noen minutter innimellom har man, jeg kom hjem nå kl22 på kvelden, lange stressfulle dager i båtbransjen på denne tiden av året. Lars H. skrev 15 minutter siden: Vel, når man først tar seg tid til å legge ut et bilde midt i arbeidstiden, er man vel interessert i at leseren skal forstå hva denne mystiske tingen en legger ut bilde av er? Jeg skreiv jo at det skulle bli carbon lingehest og måtte lages fra bunn av, dvs først pusse opp en lingehest, så lage en form, så skal det støpes en i carbon, etter det så må desverre forma knuses pga copyright. Men sånn er det når leverandøren ikke vil levere den i carbon Men syns det er ganske tydeligt og se at det er en styrekonsoll med sete, på det bilde jeg la ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.