Arendal Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Sjøsatt , og jomfruturen gjennomført ,kjøpet i Februar stod til forventningene nå er endelig båtsesongen igang etter en alt for lang vinter. Link to post
grønningen Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 nesten ferdig med å lage badeplattform, skrapt bunnstoff. Gir max og auke itte kvart Link to post
Salt Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 flytta båten som har fått ny belg på drevet; begynt å gjøre klar mast. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
andersm Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 i går flyttet jeg båten ned til garasjen og vasket den, gjenopplivde motoren etter konserveringen i fjor høst. I dag planlegger jeg å impregnere kalesjen og bunnsmøre båten. - anders m. Link to post
Salt Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 heist på plass masta! Snart klar til tur :) i morgen står stramming av vant og stag for tur! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Steen Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 I dag ble motoren montert og testet. Så i morgen er det tid for Jomfruturen med båten Link to post
Pathfinder Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Årets første båttur med ett stk barnebarn til Oscarsborg. Gleder oss til vandring i morgen. Kl. 23:00 og fortsatt nogenlunde lyst. Hva mer kan man ønske seg? Link to post
softneck Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 SJØSATT!!!! :sailing: :flag_bp: Og en ca 8nm testtur. Alt virket topp. Ny båtplass og greier...... Link to post
Arvid_A Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Sjøsatt den! Etter 2x10 sek kjøring av starteren med stoppknappen inne for å få litt olje rundt i systemet, ble stoppknappen sluppet - og Yanmaren brumma som vanlig i gang på sekundet. Sjøsettingen ble behørig markert med en liten akevitt etter hjemkomsten i kveld! Nå er det opp til værgudene å sørge for resten! Link to post
Bitteliten Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 (redigert) "Gamle jolla" ble klartgjort og sjøsatt i dag. Motoren ble vekket til live etter vinteren. Først startet hjemme med vannslange på kjølevann. Satt inn nye tennplugger. Fylt ny bensin. Staretet på første drag. Sota litt til olja i sylinderne fra vinterkonserveringen var forbrent (heller noen dråper olje rett i sylinderne) Så bar det ned til havna. Nordavinden ga litt sjø da vi humpet oss rundt brygga. Ombord var jeg og jr. "Tror jeg skal bli sjømann jeg" sa jr Nye jolla er forsinket - kommer vel engang i løpet av mai. Engelsmenn.... Redigert 7.Mai.2010 av Bitteliten (see edit history) Link to post
andersm Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Bunnsmurt båten, impregnert kalesjen og montert en ekstra anode (ref tidligere tråd). Om været er med meg blir det sjøsetting på søndag. Oppdaget forresten at det var "uendelig" motstand mellom braketten og stammen. - anders m. Link to post
tom-ass Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Har polert stripa i dag! Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
los Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Sjøsetting om 2 timer.Bare litt smågnukking før den tid.Gleder meg ikke noe særlig...... Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 "Gamle jolla" ble klartgjort og sjøsatt i dag. Etter at Ingar har fikset bildehåndteringen kan jeg laste opp det bildet som skulle stått i innlegget over Link to post
Libra Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 I går fikk jeg lagtpå bunnstoff i dag blir det ny sink og vask hvis ikke værguden kommer med sludd/regn som han truer med Link to post
sveinh04 Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 I går tok jeg båtførerprøven (98% riktig, skryt skryt). Også hadde jeg besøk av mekaniker som tok resten av gjennomgangen på maskinen..... Nå begynner det å nærme seg ja Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Steen Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 I morges kl 8 sjøsatte jeg båten Så no blir det mye båtkjøring og fisking framover Link to post
Salt Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 montert bommen, strammet opp vant og stag. Får ikke skrudd opp lokket til ferskvannstanken Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Jawik Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Ikke så mye med båten. Heller mere med meg selv da jeg la meg ned på benken og slappet av i varmen. Sovnet og drømte om havfruer i over to timer. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
m/s draugen Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Deprimert.Hadde bestilt båtoppsett på den eneste slippen på milsomkrets denne helga.Det var en som skulle opp 4 dager før meg til smøring.Jo da,dotten har smørt halve båten,dratt bort for helga E no asseli sur å ferrbainna. Link to post
BårdK Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Brukte dagen til å teste ut TC Nano under fenderlista, hadde allerede rubbet/polert så Nano'en ble brukt mer som en sealer, men det ble ekstra blankt og fint - lett å jobbe med også. Blir spennende å se på holdbarheten, men med Lars H som referanse regner jeg med at det blir bra. Link to post
JGH Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Skifta dasslokket, etter en liten tur på fjorden. Merklig, irriterende lyd fra aksling/propell som må sjekkes. Men det får bli pinse-prosjekt, får ta med dykkermaske og snorkel, har bare våtdrakt, men går vel det og. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
grønningen Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 bunnsmørt og gjort ferdig badeplattform. montering av badeplatform i morgen, skal bli gøy:) Gir max og auke itte kvart Link to post
Dalton Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Mattet ned skrog, beiset med en dyp mahogny farget beis og malt øverste bordgang. Nå står overbygget for tur... I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn