Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Sjøsatt den! :sailing:

Etter 2x10 sek kjøring av starteren med stoppknappen inne for å få litt olje rundt i systemet, ble stoppknappen sluppet

- og Yanmaren brumma som vanlig i gang på sekundet.

Sjøsettingen ble behørig markert med en liten akevitt etter hjemkomsten i kveld!

:drink:

Nå er det opp til værgudene å sørge for resten!

utsetting.jpg

"Gamle jolla" ble klartgjort og sjøsatt i dag.

Motoren ble vekket til live etter vinteren. Først startet hjemme med vannslange på kjølevann. Satt inn nye tennplugger. Fylt ny bensin. Staretet på første drag. Sota litt til olja i sylinderne fra vinterkonserveringen var forbrent (heller noen dråper olje rett i sylinderne)

Så bar det ned til havna. Nordavinden ga litt sjø da vi humpet oss rundt brygga. Ombord var jeg og jr. "Tror jeg skal bli sjømann jeg" sa jr :smiley:

Nye jolla er forsinket - kommer vel engang i løpet av mai. Engelsmenn....

Redigert av Bitteliten (see edit history)

I går tok jeg båtførerprøven (98% riktig, skryt skryt). :smiley: Også hadde jeg besøk av mekaniker som tok resten av gjennomgangen på maskinen..... Nå begynner det å nærme seg ja :yesnod:

Turen begynner når man legger fra brygga....

Ikke så mye med båten. Heller mere med meg selv da jeg la meg ned på benken og slappet av i varmen. Sovnet og drømte om havfruer i over to timer.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Deprimert.Hadde bestilt båtoppsett på den eneste slippen på milsomkrets denne helga.Det var en som skulle opp 4 dager før meg til smøring.Jo da,dotten har smørt halve båten,dratt bort for helga :headbang:

E no asseli sur å ferrbainna.

Brukte dagen til å teste ut TC Nano under fenderlista, hadde allerede rubbet/polert så Nano'en ble brukt mer som en sealer, men det ble ekstra blankt og fint - lett å jobbe med også. Blir spennende å se på holdbarheten, men med Lars H som referanse regner jeg med at det blir bra.

Skifta dasslokket, etter en liten tur på fjorden. Merklig, irriterende lyd fra aksling/propell som må sjekkes. Men det får bli pinse-prosjekt, får ta med dykkermaske og snorkel, har bare våtdrakt, men går vel det og.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...