SandAnker Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Jeg har jobbet i dag, men har samtidig fått kjøpt div. til båten ... og tenkt en hel masse på den Link to post
Arvid_A Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 I dag fikk jeg tatt sesongens første prøvetur. Før opptak sist høst reagerte jeg på en drøy knop lavere toppfart enn normalt, og i dag fikk jeg bekreftet antagelsen om at dette skyldtes ruransamlingen på propellen. Nå - med rengjort propell, full dieseltank og tom vanntank, logget jeg 15,2 GPS-knop på full pinne, hvilket er tegn på at alt er som det skal med drivverket. Jeg fikk dessuten sjekket det meste av utstyr og duppeditter ombord, rubbet og polert targabøylen og lakkert dørken i utesalongen, så nå er i grunnen båten klar for tur! Link to post
Bitteliten Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Måtte bytte glødeplugg og glødegitter på varmeren i dag. Vi røykla halve havna. Takket være deler ombord og den nye digitale styre enheten kunne vi lese av og slette feil meldinger. Sendt mail til Seatronic og bestilt nye reserve deler også. Link to post
Skipper Worse Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 "Hva har du gjort i båten i dag" Litt av et spørsmål. Det er til å få dårlig samvittighet av, big time, hver dag! I dag har jeg sjekket olje å girene og motorene, latt Deksgutten rydde litt, målt opp lengde på nye davit-stropper og et par teak-biter jeg må til med, og ellers gjort lite. Men det er mer enn siste tre måneder.... I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
m/s draugen Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Har på ett uforståelig vis fått mange liter vann på dieseltanken..............?Så det jeg har gjort er å tømme/renske tanken,skiftet dieselfilter og luftet motor og eber.Til å tømme tanken brukte jeg en slik 6l oljepumpe sak.Denne modifiserte jeg slik at jeg fikk festet en hageslange på den.Dæven,det gjorde susen.Tanken er fin og og ren og vi fikk omsider tatt helgeturen.For de som er lokalkjent så ligger vi nå på Seierstad på Jøa.Brakstad i morgen Link to post
steinar.xo Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Nå er den nye skrogtrekket på plass, litt jobb men det var det vært.... Skibsplast 550 - 90 Suzuki Otto's 19 - 85 Suzuki Joda 7500 - 66 Yanmar, snart med vimpel........ Link to post
Bonus Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 ... Vi røykla halve havna ... Det så vi ja! Og ertet deg litt for det. Men, så røk det fra vår egen etterpå, så slo ertingen litt tilbake Link to post
Polarn Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Å fytti helvete å sliten jeg er nå. Vasket og støvsugd hele båten. Pelt ut allt fra skuffer og skap og gått igjennom alt. Gått igjennom verktøykassa og pelt ut masse drittog lagt til masse mangler. Gått igjenom skrue og el kassa og lagt til en hel del der å. 6 timer etterpå så er jeg ennå ikke ferdig Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Snartsommer Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Montert kartplotter, limt litt, ladet batteriene. Nårdic Link to post
Libra Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Sjøsatt etter å vært opp å bunnmurt,så nå er det bare å begynne båtsesongen Link to post
TPBS-277 Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Fått sjøsatt jolla og kjører til ny ankrings plass for videre bygging imorra. Link to post
Woody Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Har skrapet av lakken på fribordet på babord side , og er he...tes lei. Nå skal det smake med en iskald en. "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
TICORA Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Det eneste jeg har fåt gjort med båten i dag er......å drømme om den og tur neste helg! Link to post
Polarn Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 2. økt. Lakket dørken og pentry. Nå skal det bli en Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Svaap Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Jeg har fått på en plank til i dekket.... Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Key Freak Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 I dag har jeg ryddet og vasket litt i vår nyinnkjøpte Viksund 350, som ankom hjemmehavnen i Drammen fredag kveld. 2 døgn etter at den forlot sin gamle hjemmehavn i Stavanger. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
tkb Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 I dag har min kjære strøkne Bella Falcon 26 blitt hentet av sin nye eier. Var et merkelig syn å se en annen bak rattet,der den forsvant i horisonten. Han var heldigvis strålende fornøyd,måtte hell og lykke følge dem begge.. Jeg sitter her med en klump i magen,og venter på pris på hytta..Men alt kan selges,blir jeg misfornøyd,så fsssst,ny turbåt Nå må jeg finne en mindre å leke med... Link to post
Salt Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 stort sett vært ombord i båten, i Kalvöhavna (men jolleutflukt til Havstenssund). En annen (norsk) båt sist natt, en annen (svensk) båt kom i dag. Har satt sammen TV-antenneopplegg, testet, det virker. Det blir nok flere her neste helg, skal du se. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
SandAnker Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Vasket, vasket, vasket..... satt på ror, tatt vekk den defekte laderen, og satt inn den nye bært ombord batterier. Link to post
KenBjork Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Alt er klart, mangler bare flo nå. Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Måtte bytte glødeplugg og glødegitter på varmeren i dag. Vi røykla halve havna. Takket være deler ombord og den nye digitale styre enheten kunne vi lese av og slette feil meldinger. Sendt mail til Seatronic og bestilt nye reserve deler også. Glødefluggen gikk igjen i dag morges. Røykla havna (blåste bort fra svenning denne gang ) - så kom feilmelding 20 igjen. Har sendt mail til NordWest og reklamert. Disse problemene startet i fjor sommer. Enten må hele D5en byttes eller så må styreenheten byttes i følge reparasjonshåndboka. Link to post
Sinten Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Har smurt eitt strøk med benar på trebåten i dag. Begynner å bli blank og fin no "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Zach Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Står på land. Har polert skroget. Tatt av DP-propellene og konstaterte en god del tæring, så de har nok sett sine beste dager. Det tuller på seg. Det har det forresten gjort lenge! Link to post
los Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Monterte igår og testet idag 1 kw. innvendig svinger.Så VELDIG lovende ut idag,så gleder meg til å teste mer. Link to post
fanntomas Svart 16.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 I dag har jeg..????? Ja, bare vært i båten og slappet av litt, sjekket om det var kommet vann i båten noen plass etter et helsikkes regnvær, men den var tørr, både over og under dørken Så da er det bare å vente på sola, så en kan komme seg på vannet Skål folkens, og ha en fortreffelig 17.mai Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn