softice Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 (redigert) Fik monteret en af 2 nye vandtanke. Skiftet pga. korrosion af den gamle. De var lavet af aluminium. Redigert 11.Mars.2019 av softice (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddehesten Svart 13.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2019 Bare litt småplukk ??? Ble en skikkelig møkkajobb gitt :) Renovering av 17’ mørebas... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2019 softice skrev On 11.3.2019 at 5.21: Fik monteret en af 2 nye vandtanke. Skiftet pga. korrosion af den gamle. De var lavet af aluminium. Ser ut som du har brukt det gamle lokket til mannhullet :-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
softice Svart 14.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2019 (redigert) Korrekt. Der er en fiber pakning imellem så der skulle ikke ske noget ved det. Jeg har ikke fået låget endnu, men det kan skiftes ved senere lejlighed. Redigert 14.Mars.2019 av softice (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Idag har jeg ikke gjort noe med båten, men pakket bilen med det som ska til for å fjerne burka'n og få på kalesjen imorgen før båtpuss. Sjøsetting neste eller uken derefter Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jørn Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Tatt av burkan og satt på gamle kalesjen. Ikke vann på krana enda så ikke fått starta opp han Jalmar, montert nyoverhala dyser så spennende og så om den går. Sitér dette innlegget Link to post
Goddehesten Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Fortsatte på oppussingsprosjektet. Endelig ferdig med fjerning av gammel filt innvendig. Demontert alt elektrisk på styrekonsoll... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Slipt flyndrejern og andre rustfrie deler blankt og malt med Hempel 2k epoxyprimer. Har vært litt plaget av at det gror mye på disse delene, og bunnstoffet sitter dårlig. Har egentlig gjort denne jobben en gang ved en tidligere anledning, men da brukte jeg Biltemas epoxyprimer, og den sitter ikke på rustfritt. Resultatet var at primer og bunnstoff løsnet i store flak Brukte vinkelsliper med stålbørste for å fjerne gammelt bunnstoff og groe, utrolig effektivt! Fordelen er at man kommer bra til i trange kroker, og den tetter seg ikke slik andre sliperemedier gjør. Deretter gikk jeg over med lamellskive på vinkelsliperen, samt nesesliper. Mens jeg holdt på å slipe rent oppdaget jeg også en skade ved hylsa. Der har sparklingen sprekt, og det har blitt korrosjon på røret bak sparkelmassen. Foreløpig har jeg bare malt over dette, men til neste år blir det å slipe rent helt sprekken er borte. Eller i alle fall så langt inn jeg kommer, og deretter sparkle opp på nytt. Det bør stoppe angrepet. Hylserøret er forøvrig i sjøvannsbestandig messing, ikke bronse, men det er bare under den sprekte sparkelmassen det er tegn på korrosjon. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mikaels Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Har börjat med vårputsen. 3M fast cut (grön kork) med roterande Rupes och ulltrissa. Följt av Rupes P808 lackskydd Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Brukt den! Fra Fredrikstad til Son! Og så videre til Kongen Marina på tirsdag. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MaSa Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Bruker den i dette sekund , på vei hjem til Langesund etter å ha tilbringt helgen på Valle :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 (redigert) Tatt av "burkan". Redigert 19.Mars.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Scand 360 dc Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Vasket båten utvendig, klart for polering på torsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Fortatt innvendig vask. Det går litt for sakte ser jeg, men vi får se om vi blir klare til helga? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 (redigert) Har slått fast at blybatteri er ut som forbruks batterier. Så fremtiden med bedre batteri teknologi er her. Erstatter et 115 Ah bly på ca 30 kg med et 60Ah Lifepo4 som veier 12 kg. Kapasiteten på 60Ah tilsvarer ca det man får ut av et 115Ah batteri. Kjøpte 4 stk 3,2volt 60Ah prisme celler fra en leverandør som solgte ut noen batterier fra lager. De var lagret i olje og er ca full kapasitet etter å ha ladet opp hver celle til 3.4volt før sammenkobling. har montert en BMS så opp og ut lading blir kontrollert. Har og kjøpt 4 stk 3,2volt 100Ah sinopoly batterier fra overskuddslager i USA og skal ha de og til forbruk. Så da har jeg dekket det meste av forbruk med 160Ah lifepo4 som tilsvarer ca det doble som jeg måtte bruke med blybatterier. Lading vil foregå med en 20A lader som er beregnet for lifepo4 (cc cv), stopper på 14.4 volt. I tillegg til BMS som og bryter lading eller utlading. Har og kjøpt inn en regulator som kan kobles til motorens generator og som kutter lading ved valgt verdi. Lading vil og skje med 100W solpanel og regulator innstilt til lefepo4. Har fortsatt blybatteri til start da lifepo4 batterier som kan gi 1000cca til dieselmotorene blir forholdsvis dyrt. BIldet viser batteriet med lading fra solcelle panel og mppt regulator. Redigert 19.Mars.2019 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Clasg Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Fik lavet luke under førersædet og sat låsbar svirvel på førerstolen så nu kan stolen også vendes om mod siddegruppen agter? Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 20.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 Formsydd overmadrass av en standard madrass fra Jysk. Utrolig hva mannfolk for til med symaskin når det skal i båt? Demonterte A-stolpen, forhåpentligvis blir jeg kvitt lekasjen nå. I tillegg ble nytt Startbatteri instalert. Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
oechri Svart 20.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 Fått tatt av vinterfrakken Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 Søsat! Jeg husker ikke at der var så meget arbejde med at få vand, toiletkummerne, landstrøm, fortøjninger mmm til at fungere. Men nu er det klart! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 Har ikke gjort så mye med båten, men for båten. Var en tur på båtmessen og kjøpte med meg bunnstoff og poleringsmidler. Imorgen blir det å vaske fra dollboard og ned. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Framtia Svart 28.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2019 Tatt av vintertelt og hentet litt smågodt... ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
softice Svart 28.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2019 (redigert) Fik min varmeveksler tilbage fra reparation i dag. Redigert 28.Mars.2019 av softice (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 28.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2019 Fått lagt på "teak" og isolert motorromslukene. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2019 Framtia skrev 16 minutter siden: Tatt av vintertelt og hentet litt smågodt... ? Her spares det ikke på krutet....... selv holder jeg på og monterer ett Monitor Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jeb Svart 28.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2019 kjøpt mottaker og fjernkontroll til ankervinsjen og truster. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.