Jump to content

Nasking fra andres båter - vær obs på denne båten


bliss X

Recommended Posts

Vi skal være litt varsom med å publisere bilder som i dette tillfellet en båt som blir knyttet til et tyveri.

 

Ja, det er viktig å la folk få stjele saker og ting fra oss i fred! :rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hvis man ikke kan legge ut et bilde av en båt som ikke har spesielle kjennetegn, ingen synlig registrering, ikke noe som engang sier noe om hvilken havn denne ligger i og absolutt ingenting om hvem som eier båten, ja da er det mye bilder på førstesiden i norske aviser som burde vært anmeldt! Kanskje en jobb for gapet dette? Passende jobb, eller beskjeftigelsesterapi, for noen som kjeder seg mere enn vanlig? :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Polarn:

 

Nei jeg ligger på Padda og det var der naskingen skjedde. Båten kom til Padda, nasket med seg ugla og dro videre til sin hjemmehavn.

Havnepolitet fant ugla i båten og tok den med seg, men de som var i båten hadde forlatt stedet da havnepolitet kom fram. Ingen stor sak, men veldig irriterende at man ikke kan få ha tingene sine i fred. Det var fire personer i båten. To menn og to kvinner. Hele seansen ble observert på overvåkningskamera.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes vel egentlig at det var litt på kanten det med å legge ut bilde av båten, men forstår godt frustrasjonen.

Men jeg mener det fort kan bli litt feil å knytte dette tyveriet opp mot båten, kanskje den var lånt?, stjålet? eller muligens blir den solgt til uka, til nye intetanende eiere (som da starter båtkarrieren med et noe uheldig stempel på seg)

Muligens var vel dette ungdommelig kjekkaseri, ikke vet jeg men jeg ville vel kanskje tatt kontakt med de neste gang jeg så noen ombord i stedet for å legge ut bilde på internett hvor hele verden kan se "Naskebåten" fra Oslo


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Grenser for billedbruk?

Det er noe som ikke henger helt på greip her.

"Padda" er det ganske mye trafikk i.

Båten er "nydelig og prydelig" og ser ikke ut til å tilhøre kjeltringpakk (men kanskje en hvitsnipp-forbryter?).

Så hvordan var oppførselen til tjuvraddene? Bramfri eller skulende?

Mer sannsynlig en arrangert fleip, kanskje? "Morndøøø, sett noen uglær med faste vingær fly forbi i det siste...?"

Link to post
Share on other sites

Neste gang er det sikkert en fender som blir borte eller kanskje en båtshake? Hva med litt ekstra tau? Et anker kan også være kjekt å ha. Eieren har sikkert ikke bruk for det likevel, og det er jo bare å ta en rask tur på biltema?

 

Jeg kommer til å fortsette å legge ut bilder av båter som benyttes til nasking når jeg er 100% sikker i min sak.

Link to post
Share on other sites

Polarn:

 

Nei jeg ligger på Padda og det var der naskingen skjedde. Båten kom til Padda, nasket med seg ugla og dro videre til sin hjemmehavn.

Havnepolitet fant ugla i båten og tok den med seg, men de som var i båten hadde forlatt stedet da havnepolitet kom fram. Det var fire personer i båten. To menn og to kvinner. Hele seansen ble observert på overvåkningskamera.

 

Om havnepolitiet har vært der og dere har levert båndet til politiet er vel saken oppklart?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Tenk deg da (-- reference to evil site removed --), at det er en terrorist der i området du er, han er mørkhårdet, 180 høy hadde blå t-sjorte i går, hva er oddsene at du finner han igjen da? Hadde det ikke vært bedre med ett bildet da?

Jeg er helt enig med deg og at man ikke skal legge ut sånne bilder, og jeg hadde blitt sur om noen hadde lagt ut bilder av min båt og sagt at jeg har stjålet den eller noe annet.....

Men på en annen side har den personen som eier båten, stjålet noe, sies det her. Derfor synes jeg at det er nyttig at det blei lagt ut ett bildet av båten.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Ting som tyder på at vi er på vei inn i agurktiden når en skummer gjennom innleggene i tråden. Å stjele er ikke greit, da får en også ta konsekvensen av sine handlinger. I dette tilfelle ble handlingen observert og lagt ut på BP til skrekk og advarsel. Helt ok for meg.

Link to post
Share on other sites

Gapet har nok noen svært relevante poenger, selv hvor irriterende slike småsnaskinger kan være (fikk selv stjålet to fendere i fjor da jeg lå på Herbern marina på Aker Brygge). Man skal være svært sikker på skyldspørsmålet før man henger ut noen på et åpent nett. men det var kanskje (heldigvis) trådstarter her?

Link to post
Share on other sites

Vil gratulere forfatteren av denne tråden for et særdeles viktig bidrag i denne alvorlige kriminalsaken.

Det er sannsynligvis en større forbrytelse å legge ut bilder og påstander enn det er å stjele ei plastugle.

Dette er lavmål.

 

 

Synes denne debatten begynner å bli helt bak mål. Hva med å respektere andres meninger og uttrykksformer. Trådstarter har kanskje gjort mange en tjeneste ved å legge ut bildet. Hvem vet? Liker man ikke tråden så er det enkleste å ikke delta i debatten. Da dør tråden av seg selv ganske fort, å et mindre antall lesere her på forumet blir kjent med innholdet, som enkelte ikke liker.

 

Respekter hverandre::::::::: :cheers:

Link to post
Share on other sites

Men her er det snakk om at noe er stjålet, ikke verdi. Det kan jo være at personen som eier den ugla var fryktelig glad i den ugla, og den kan ha kosta mye for eieren. Et tyveri er ett tyveri.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Det er sannsynligvis en større forbrytelse å legge ut bilder og påstander enn det er å stjele ei plastugle.

Kanskje du kan dokumentere hvilken paragraf i straffeloven trådstarter har syndet mot siden du synes han har begått en så stor forbrytelse ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...