Jump to content

Nasking fra andres båter - vær obs på denne båten


bliss X

Recommended Posts

flott alle har meninger... uansett hvad der er blitt stjalt og om båteier har gjort det eller en passasjer på båten hans, må han ha vert klar over det siden stridens eple lå igjen i båten.

 

hvis man kjører med bilen fullt av folk inn på en bensinstasjon og en av passasjerene stjeler noe i butikken er det helt vanlig at bilde av bilen blir hengt opp inne på stasjonen, så de ansatte er obs på denne bilen. da bliver bileier kriminalisert.. derfor burde man som fører av bil eller båt være klar over åssen folk man har med i båten/bilen/på hytta.

 

jeg syns stadig vekk det er helt ok at legge ut bilder.. selvom man tråkker noen over foten, so be it.

 

jeg hadde blitt forbannet uansett hvad som hadde blitt stjalt fra meg..

Link to post
Share on other sites

De som hoster opp paragrafer skal man ikke bry seg mye med, for det er bare uanvendelig slim de kommer med.flag_bp.gif

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! :smash: Blande inn § 390 og Personopplysnigsloven ? Hvor desperat er man etter å rakke ned på trådstarter når man tilpasser irrelevante paragrafer og forskrifter til sin argumentasjon.

 

Takk Blizz for at du postet bildet av båten og opplysninger om båtens havn. Det hjelper litt på min egen irritasjon over nasking fra min egen båt at annet uærlig tjuepakk blir eksponert på slik utmerket måte :yesnod: .

 

Det ble tatt en fender fra min båt sist uke og jeg hadde gjerne postet både navn og bilde hvis jeg hadde det tilgjengelig. Fenderen kostet bare 200.- men båten lå og slo mot brygga og kunne blitt påført større skade enn noen riper som var tilfellet. Slikt tyveri irriterer meg voldsomt og medfører i tilllegg til forargelsen ekstra tid og kostnader med å reise til båtbutikken for å kjøpe ny fender og få den på båten igjen.

Redigert av Bryant (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den WLAN-saken er jo på en måte litt av samme kjerne. Hvis jeg nå i sommer lar utgangsdøra til huset mitt stå åpen, betyr det at hvem som helst kan gå inn og benytte seg av det jeg har i huset, eller bør de avvente en invitasjon. Jeg står på utsiden til jeg blir bedt inn til fremmede folk. Mine foreldre vil se på det som summen av mange års oppdragelse, som de er nogenlunde godt fornøyd med.

Når noen har brutt seg inn i en annen båt og beviselig stjålet annen manns eiendom, er min sympati med vedkommendes følelse av å bli "fersket" på BP ikke overhengende. Han/de kunne jo bare latt vær å stjele, så hadde dette vært en "ikke-sak".

Man skal selvsagt ikke henge ut noen på misstanke, og Bliss-X er vel i nærheten av en grå-sone, men jeg vil ikke si han er i den....

Link to post
Share on other sites

Tråden minner meg på diskusjonen for noen få år siden om å bruke tilfeldige åpne WLAN-nett underveis for kjapt å sjekke eposten. Det var heller ikke måte på hvor kriminelt dette egentlig var.

Man har mulighet til å sperre allmennhetens tilgang til sitt lokale trådløse nett (og de som leverere ruter anbefaler at man sperrer, dessuten kan det være at nettleverandørens avtale med meg og deg sier at vi skal sørge for at andre ikke får bruke vår tilgang). Men det er ikke like greit å hindre muligheten til å forsyne seg med en fugleskremsel-ugle som nødvendigvis må stå ute på en båt dersom den skal ha noen virkning.

(Nå vil jo ikke bruk av et åpent wifinett til kjapt å sjekke eposten vanligvis føre til at eieren av nettet lider noe tap, da - så sammenlikninga mellom wifibruk og uglefjerning halter.)

 

Hvis denne tråden fører til at alle begrenser naskinga si (som f eks arbeidsgiverens tid og kulepenner og slikt) så har den jo hatt en misjon i tillegg til at man er obs på fremmede båter på besøk i havna.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Man har mulighet til å sperre allmennhetens tilgang til sitt lokale trådløse nett

Og hvis man ikke engang har så elementære kunnskaper at man klarer det, er det fritt fram for andre å naske...?

 

Hvis denne tråden fører til at alle begrenser naskinga si (som f eks arbeidsgiverens tid.....)

 

...blir det nok ikke så mange igjen å diskutere med her inne... :wink:

Jeg får logge av nå... :lol:

Link to post
Share on other sites

Når man sletter bilde av sin egen båt uten kjennemerke i en humoristisk tråd med undertone om å bruke vest og tilater seg selv å legge ut bilde av andres med alvorlige beskyldninger er man ikke redelig.

 

Hva med å svare på mitt (og andres) konkrete spørsmål i denne konkrete saken uten å blande inn en masse annet og for denne saken helt uvedkommende? Så jeg gjentar: Hva var uredelig? Det er faktisk en ganske kraftig påstand å fremsette om noen så jeg synes du skylder bliss-X enten en unnskyldning eller en god forklaring på hva du egentlig mener!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Og hvis man ikke engang har så elementære kunnskaper at man klarer det, er det fritt fram for andre å naske...?

 

Å "naske" noen få bits kapasitet fra et pip åpent WLAN i forbifarten er vel mer å sammenligne med å "naske" et glass vann fra hageslangen som ligger der ferdig trykksatt. Om man derimot i samme slengen nasker med seg statuen av nissen som står der i hagen, så blir det litt alvorligere, iallfall i mine øyne, men her er det tydeligvis forskjellige oppfatninger... :rolleyes:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Bliss-X: De dukker nok opp hjemme hos deg nå når du har avslørt din nøyaktige posisjon...

 

Sjøtunga: Nasking er vel nasking samme hvilken forklaring du har eller hvor uskyldig det kan høres ut.

Entern så er det ditt, eller så er det noen andres sitt. Har de ikke gitt utrykk for at du fritt kan forsyne deg, nasker du.

Men jeg kaster ikke den første steinen, for jeg påstår ikke at jeg i alle ting holder min sti absolutt ren. Blir jeg "bøsta" skal jeg i det minste stå for det :cool:

 

Har du forresten hørt om Hagegnomenes Frigjøringsfront. Det kan diskuteres om de setter dem fri, eller om det bare er vanlig tyveri...

 

Får legge inn en link til det siste : Gnom

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Å "naske" noen få bits kapasitet fra et pip åpent WLAN i forbifarten er vel mer å sammenligne med å "naske" et glass vann fra hageslangen som ligger der ferdig trykksatt.

Hvis folk ikke klarer å sperre sin egen router for utestående har de ikke fortjent å ha internett. Kun snakk om å lese en bruksanvisning. Men nå ser jeg at vi er litt på viddene her i forhold til det som var intensjonen med tråden. :wflag:

Link to post
Share on other sites

Hvis folk ikke klarer å sperre sin egen router for utestående har de ikke fortjent å ha internett.

 

Så hvis folk ikke klarer å låse fast ugla si (som tråden handler om), fortjener de ikke å ha ugle... Jaja, artig livsfilosofi

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er merkelig at Bliss blir syndebukken her da, han så da vitterlig hva som hendte og la dette ut her på forumet med bilde av den gjeldende båten... Ikke noe galt i det etter mitt syn..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hensikten med denne tråden er nok at når en slik båt kommer sigende inn i havna eller uthavna du ligger i skal far eller mor rope: "Unger, lås inn sakene deres, her kommer tyvene!"

 

For øvrig er ikke personvern- og rettsikkerthetsregler til for å beskytte kriminelle, men alle; ikke minst de som er uskyldige.

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hensikten med denne tråden er nok at når en slik båt kommer sigende inn i havna eller uthavna du ligger i skal far eller mor rope: "Unger, lås inn sakene deres, her kommer tyvene!"

Hvorfor mener du det?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

TS la ut et bilde av denne båten da dens eier/besitter/passasjer bortok en gjenstand som ikke tilhørte dem. Siden den bortatte gjenstanden er kommet til rette, kan jeg bare formode at TS hensikt med å legge ut bildet ikke var å få tilbake den borttagne gjenstanden, men å advare andre mot de som til envher tid måtte befinne seg i denne båten.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at de som er så opprørte over Bliss sitt innlegg bør ta kontakt med advokat. Kan jeg kanskje anbefale Per Danielsen i Oslo? Han har lang erfaring i injuriesøksmål - dog med hva man kanskje kan kalle noe varierende utfall. At han vil støtte alle deres tanker i denne saken er jeg dog ikke svært mye i tvil om.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...