Jump to content

Nasking fra andres båter - vær obs på denne båten


bliss X

Recommended Posts

om der er snakk om en plastugle, en påhenger eller en fiskestang kan jo være det samme.. eneste er at hvis det hadde vert noe av verdi hadde eier hatt muligheten for at få igjen på forsikringen. men ingen vil betale eienandel for en ugle, og om det er fullerør burde det ihvertfall få konsekvenser.

selvom han ble avslørt tror jeg ikke det får noen konsekvenser for ham. men nå som alle vet hvem båt der er tale om, er det jo enkelt :smiley: tøm en 3-4 søppelkontainere opp i båten hans.. han har jo bevist han liker andres ting :giggle:

litt off topic...

men at der kommer ett bilde på, så folk ser hvem som driver med sånt syns jeg er bra.. om ikke annet for at drite tyven ut mest mulig...

 

fint bilde :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er helt greit å henge ut folk på denne måten! Ser ikke problemet så lenge båten ikke kan identifiseres, og når de har vært ute å stjålet ting fra andre er det på sin plass at noen reagerer. Om det er en plastugle eller kartplotter til 20000 har ingen ting å si. Det er i alle tilfeller et simpelt tyveri, og tyvene vil ikke bli tatt uansett, så at det i det minste fører til en tråd som dette er bedre enn ingenting. Purken bryr seg ikke uansett

Link to post
Share on other sites

Håper TS er klar over at å identifisere en lovbryter som ikke er dømt er strengt forbudt med mindre forbytelsen er av svært grov karakter eller kan hindre annen grov kriminalitet. Ettersom bildet ikke bare er av båten men også av plassen er jo eieren av denne båten allerede identifisert av flere her inne.

Dette er jo en bagatell som sikkert ikke vil få noen konsekvenser men hvis det skal bli slik at det er fritt frem å identifisere tyver her inne vil det nok ikke være lenge før advokatene for nyss om det og det vil nok ikke bli tatt pent opp.......

Link to post
Share on other sites

I går kveld kom denne båten inn i havna og rappa med seg en slik plastugle som brukes til å skremme vekk måker.

 

Dette er helt greit å skrive, og med bilde... Siden det er båten som har rappet ugla og ikke hverken føreren eller eier for den saks skyld... Tviler på at politiet kommer til å gjøre som helst med saken siden de som meg er tvilende til at en båt kan stjele noe som helst av fysiske gjenstander..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

.

 

Offeret har ingen krav på hevn. Det er påtalemyndighetenes oppgave å straffe eventuelle lovbrytere. Det gjøres med bøter eller fengsel.

 

 

Og politiet hennlegger saker selv om det er klare bevis og f.eks video film i saker som er mye mer alvårlig en denne.( Det var innbrudd i en bil på jobben mitt på dagen ( Ikke min). Knuste ruta, stjal i bilen. Alt på video inkl. kjennemerke på bil, bilen var ikke stjålet,100% sikker på gjernings mann, Saken henlagt. Klaget på henleggelse, fikk brev om at politiet prioriterer. Hva skal man gjøre? )

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Bliss X har tatt på seg politihatten og etterforsket tyveriet, avsagt skyldsspørmålet og bekjentgjørt resultatet for allmenheten på BP. Godt jobba.

Dette blir jo bare bedre og bedre.

Godt skrevet!

 

1. Jeg har ikke etterforsket noe som helst

2. Jeg har ikke avsagt noe skyldsspørsmål

Link to post
Share on other sites

Dersom jeg forbryter meg, bør jeg ta konsekvensen av det.

Om noen fanger på et bilde, det straffbare jeg gjør, må jeg være forberedt på at det blir vist.

 

Til denne aktuelle saken. Der vises hver dag bilder i media av biler som har vært innvolvert i kriminelle handlinger.

Jeg ser ikke på alle eiere av slike biler som kriminelle, gjør dere?

Link to post
Share on other sites

Men Bliss X har da gjort det eneste riktige - han HAR anmeldt saken til politiet og fremlagt de bevisene han hadde. Ved å gjøre dette, har han påtatt seg et alvorlig straffeansvar for falsk anmeldelse. Så får det være opp til politi og påtalemyndighet å etterforske og evt. iretteføre saken. En annen sak er at denne trolig vil bli henlagt. Det blir imidlertid ikke et mindre lovbrudd av det.

 

Det er selvfølgelig IKKE slik at man ikke fullt lovlig kan snakke seg i mellom om at man mener at X og Y har gjort slik eller slik. Og det er selvølgelig heller ikke slik at man kan diskutere slikt som dette på et åpent, men altså moderert, forum. Bliss X har advart oss andre på et privat forum (som naturligvis ikke har adgang til å straffe noen som helst) om et faktisk forhold som vi alle kunne ha iakttatt DERSOM vi hadde vært på stedet - sammen med sin vurdering av det som passerte. Så vidt jeg kan forstå, er Bliss' vurdering ikke tatt helt ut av luften. Han har underbygget sitt syn, så denne tråden er på ingen måte "smear". Og så vidt jeg kan forstå, kan det ha interesse for noen hver at dersom denne båten er i nærheten, så bør man passe på utstyret sitt. Også bagatelltingene.

 

Denne tråden er IKKE et spørsmål om jus og om strafferett, men vanlige regler om skikk og bruk. Skikk og bruk tilsier varsomhet med "å henge ut noen" (jeg liker ikke dette begrepet), enten det er kranglete forretninger eller båteiere som stjeler fra andre. Men skikk og bruk tilsier også at man lar andres ting være i fred. Det er disse to hensynene som veies mot hverandre - og det er ikke opplagt at hensynet til "tyven" skal vinne - spesielt ikke når forholet er politianmeldt.

 

Jeg tror Bliss X er på helt trygg grunn her. Og for å avslutte litt mer klysete enn jeg setter pris på: Dette tror jeg at jeg har god greie på.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Siden det er båten som har rappet ugla og ikke hverken føreren eller eier for den saks skyld... Tviler på at politiet kommer til å gjøre som helst med saken siden de som meg er tvilende til at en båt kan stjele noe som helst av fysiske gjenstander..

Det har du rett i Sydvesten.

 

Får korrigere litt da:

 

- En av personene (person A) som var ombord i båten som er avbildet rappet ugla

- En av de andre personene (person B) førte båten som er avbildet slik at person A kunne rappe ugla

 

Hvem disse personene er vet jeg ingenting om, og det har jeg heller ikke skrevet noe om.

 

- Person B kjørte deretter båten som er avbildet til den havna der båten til vanlig ligger fortøyd

(jeg har ikke skrevet navnet på havna)

- Båten som er avbildet ble fortøyd (vet ikke hvem som fortøyde)

- Person A, person B, person C og person D forlot havna

- Politibåt ankom åstedet der ugla ble rappet (padda)

- Politifolkene fikk forklaring

- Politibåt dro til havna der avbildet båt lå fortøyd (jeg har ikke skrevet navnet på havna)

- Politifolk finner ugla i avbildet båt

- Politiet tar med seg ugla

- Politiet drar tilbake til padda og informerer

At flere her syens det helt greit å ta med seg gjenstander fra andres båter er nyttig å vite

Link to post
Share on other sites

Tror hele denne saken bygger på en missforståelse.

Rykten vil ha det til at Post og Brevduetilsynet i disse dager har en landsomfattende aksjon. Kreative sjeler innen narkotikasmugling har i senere tid tatt i bruk brevduer for å frakte store mengder narkotika over Bunnefjorden. En ivrig men noe nærsynt innspektør er observert i Bekkelaget båtforrening. Mye tyder på at det kan være denne inspektøren som i farten har tatt feil av fugl. Type Ugle og Fugl type Brevdue har rett og slett blitt forvekslet.

Med andre ord kan denne saken være den om en fjær som ble til 10 høns. Eller snarere en forsvunnet Ugle.

Link to post
Share on other sites

 

 

Offeret har ingen krav på hevn. Det er påtalemyndighetenes oppgave å straffe eventuelle lovbrytere. Det gjøres med bøter eller fengsel.

Alternativt 10 dager i bur på fuglefrø og vann.

 

Spøk til side.

Det kan jo være et soledarisk ansvar å varsle andre båteiere når man oppdager noe misstenkelig i egen havn. Eller?

Link to post
Share on other sites

Ganske utrolig at enkelte klarer å gjøre Bliss X til skurken i denne historien!!

 

Enig, dessverre ikke helt uventet!

 

Det er egentlig både veldig synd, ja sågar litt skremmende, at så mange ser så lett på en sak som dette, og nærmest "lovliggjør" tyveri av gjenstander så lenge denne har en begrenset, eller mindre, verdi? Det er utallige eksempler fra det store utland at praktisering av en null-toleranse avslører en rekke andre kriminelle forhold også hos de som bare har gjort en bagetell, en enkel trafikkforseelse osv uten at jeg har noen mening om at det er tilfelle i denne saken. Med unntak av bildet så er det svært lite, om noe, som kan knytte denne båten til noen person/er så at dette skal gå på personvernet løs blir nesten komisk i mine øyne.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...