Jump to content

Nasking fra andres båter - vær obs på denne båten


bliss X

Recommended Posts

Jeg synes at de som er så opprørte over Bliss sitt innlegg bør ta kontakt med advokat. Kan jeg kanskje anbefale Per Danielsen i Oslo? Han har lang erfaring i injuriesøksmål - dog med hva man kanskje kan kalle noe varierende utfall. At han vil støtte alle deres tanker i denne saken er jeg dog ikke svært mye i tvil om.

 

Over halvparten her har vel ikke skjønt hva det egentlig reageres på her. Bliss sitt initiativ er helt topp, men det som er litt dumt er at det er en båt som er avbildet og ikke selve kjeltringen. Faren for å bli mistenkt for å være en ugletyv, når du eier en slik båt, er jo stor :smiley: Skulle helst hatt bilde av selve tyven. Siden tyveriet er veldokumentert, så ser jeg kun fordeler med det.

Redigert av DC6500 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Faren for å bli mistenkt for å være en ugletyv, når du eier en slik båt, er jo stor

 

 

Tja, for min egen del så kan jeg si at jeg overhodet ikke anser alle med rød båt som ugletyver. Tvert i mot er nok de fleste av disse også hyggelige mennesker.

At bliss X advarer mot potensielle skurker må da være helt i sin orden. Stå på fortsatt :flag:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Det hele blir enda "bedre" når en av de profilerte kritikere av Bliss Xs handlemåte her nå bruker mye tid og energi på å legge ut bilder av hans (Bliss X) sin båt, Bliss X sin hjemmehavn i kombinasjon med muntre "anekdoter" og annet snadder!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Skal ned på båten senere i dag, kan ta fullt reg nr, kanskje til og med en video og legge det ut i full offentlighet her bare for spenningens skyld :lol::lol::lol: Mye prektige folk her :puke:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ser jo at dette eskalerer voldsomt men klart det er helt uakseptabelt å ta seg til rette ombord på andres fartøyer. Selv ordner jeg opp på min måte hvis det skjer noe slikt, har forøvrig et greit lite webkamera som surrer og går døgnet rundt med hardisk som lagrer frem til jeg får sett igjennom hvis noe er skjedd. Og det er stilt inn slik at det kun er min båt som kan sees på bildene for å unngå dette med privatlivets fred o.l. :flag:

Link to post
Share on other sites

At bliss X advarer mot potensielle skurker må da være helt i sin orden.

Og som jeg skrev tidligere, (men som få har lagt merke til) så har denne tråden hatt flere hensikter og tråden har så langt vært utrolig nyttig. Mye fint å ta meg seg i saken fra et annet forum også.

 

Retter en spesiell takk til (-- reference to evil site removed --) for hans innsats. :cheers:

Slutt herfra :smiley:

Link to post
Share on other sites

I går kveld kom denne båten inn i havna og rappa med seg en slik plastugle som brukes til å skremme vekk måker.

Ugla representerer sikkert ikke noen stor verdi, men likevel. Man tar ikke med seg gjenstander fra andres båter, så vær obs.

 

Saken er meldt til politiet.

 

img_0017.jpg

 

Ser at det er "endel" svar på ditt innlegg.

Problemer med tyveri fra båter i båthavner er et problem for båtfolk langs hele kysten.

Her i Bergensområdet har vi løst det på følende måte.

Medlemmene i båforeningene må ta "vakter" i havna.1-2 ganger i løpet av sesongen.

Det funker.

En ide for dere??

Link to post
Share on other sites

Tror bildet er av harmløs karakter og tatt i en bortehavn uten personer og registreringsnummer ?

 

SÅ du mener at det bildet du reagerer på i denne tråden viser person/er og/eller registreringsnummer? Tydelig at en av oss, ikke jeg, bør oppsøke en sommeråpen optiker! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Og som jeg skrev tidligere, (men som få har lagt merke til) så har denne tråden hatt flere hensikter og tråden har så langt vært utrolig nyttig. Mye fint å ta meg seg i saken fra et annet forum også.

 

 

 

Du har nok hatt de beste hensikter med tråden men dømmekraften din er det mange som har stilt spørsmålstegn ved.

Link to post
Share on other sites

SÅ du mener at det bildet du reagerer på i denne tråden viser person/er og/eller registreringsnummer? Tydelig at en av oss, ikke jeg, bør oppsøke en sommeråpen optiker

 

Bildet og påstanden er av alvorlig karakter. I slike tilfeller bør man bruke illustrasjonsfoto.Båten, båthavnen og brygga ble raskt identifisert.

 

Motivet til Bliss X er ikke å advare oss, men å henge ut båteieren. Noen synes dette er råtøft .

Link to post
Share on other sites

Hva er vitsen hvis man ikke får bilde av rett båt. Meget bra at tjuvpakk blir identifisert og lagt ut med bilde til skrekk og advarsel når man er sikker på at det er rette vedkommende.

Synes det er også er flott at media er og mer endrer praksis og publiserer bilde av forbrytere.

Den form for snillisme vi har hatt der det nesten virker som forbryteren har bedre beskyttelse enn den som blir utsatt for forbrytelsen er forhåpentligvis over.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig er det en god egenskap å være snill.

 

Enig. Men viser du asosiale trekk og nasker fra dine venner, så kan du ikke regne med at folk er snille med deg lenger.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

For alle skal vel legges ut på internettet til offentllig forlystelse?

Det er vel ennå ikke noen som kommer med navn og telefonnummer til krabaten som nappet "ugla" så ingen er vel hengt ut her, annet en eller annen båt som befraktet kabaten..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har ingen problem med at bilder av båter som blir brukt til kriminelle handlinger legges ut til advarsel for andre.

 

Har trådstarter fulgt båten fra havn a til havn b hvor de fortøyer og går i land er dette helt topp ,

 

Har han sett en rød båt kjøre mot havn b og mistet den av syne og sett en lik båt etterpå med lignende personer i havnen kan det bli feil hvis det er to "like" båter i et område som det ofte er, Og den kriminelle båten har tatt en annen kurs ut av syne og den andre inn og i dette tilfelle har lik ugle i båten .

Dette senarioet er sikkert ikke slik som realiteten da jeg vil tro trådstarter har sett båten hele veien.

Link to post
Share on other sites

Dustete chrizz. Hva er poenget?

En tåpe kommer inn i båthavna din og rapper ei ugle - sikkert/kanskje for og være kjekk for damene ombord. Han blir videoovervåket og bliss X advarer mot denne båten som mulige skurker. Det er kjempefint for alle oss som synes det det kjipt med mennesker som ikke ser forskjell på mitt og ditt.

Link to post
Share on other sites

Har selv båt på bøye i samme området og har opplevd at jolla bå land har blitt "letta" for småtteri som øsekar og årekjeiper ved to ulike anledninger, den ene gangen forsinka det turen vår med ca to timer. to småunger og bikkje og alt pikkpakket strunta og bært på plass klar til å legges i jolla og så er kjeipene vi dessverre glemte å ta med sist selvfølgelig stælt! Har ingen skrupler mot å henge ut folk som gjør seg fortjent til det, kan for min del gå enda lenger enn hva som var tilfelle i denne saken, legg dem ut med navn og bilde om du ser det som formålstjenlig.

Link to post
Share on other sites

Imorgen tror jeg jeg tar bussen ut på Padda og sjekker opp eierforholdet og ber om en forklaring på forholdet.

 

 

 

Da skal jeg være der for å dokumentere forklaringen på forholdet, men ikke dra til Padda da båten ikke har hjemmehavn der.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

ok, så du vet hvor båten er, hvem eier er og trolig vet du hvorfor ugla ble stjålet. Ser i ditt innlegg over at du var på jakt etter ugla som ble stjålet. Den er forøvig tilbake til eier hentet i båten som er avbildet, så jeg tror du bør lete hos korrekt eier i stede for Oslo Kretsfengsel. Hva med å avhøre politifolkene som hentet uglen i avbildet båt? Du er underholdene du chriss :lol::lol::lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

[...]arbeidsledig, alvorlig syk eller får problemer i ekteskapet. Økonomien går over styr og man klarer ikke forpliktelsene. Man gjør en ulovlig handling for å redde seg iland. [...]

For å være helt ærlig vet jeg hvor båten ligger og hvem som er eier[...]

Underholdning er en ting, men underholdning på andres ulykke er noe helt annet[...]

 

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvordan en plastugle redder en arbeidsledig, syk kar med problemer i ekteskapet og voksende gjeld :giggle:

 

Forøvrig ser jeg hverken problemet eller poenget med å publisre ett slikt bilde

Link to post
Share on other sites

:wflag: Hva er det man sier når noen har fler opplysninger enn etterforskeren...? :giggle:

 

En annen ting er at engasjement og "megen argumentering" ofte tyder på innsidekunnskap :smiley:

 

 

Har fulgt med tråden uten å engasjere meg voldsomt, men dette er da latterlig?

Gjør man noe dumt, er det slett ikke uvanlig å bli hengt ut litt. Noen forfalsker CV og blir hengt ut i media. Andre smeller dame på tjukka selv om de har frua hjemme, blir hengt ut i media for absolutt alle og enhver. Og så engasjerer man seg så friskt her som denne engasjerte debattanten her for en advarsel der bare ytterst interesserte gidder å å identifisere?

 

Da lukter det verre enn det BlissX har prestert av synder. Enten skyld eller selvgodhet?

 

 

Ja unnskyld :wflag: ble litt irritert :blush:

Link to post
Share on other sites

Mine informanter sier noe helt annet Polarn' og de er til å stole på.

 

hmm, kanskje du er eier? Eller så kjenner du hvem som eier båten.

 

Gjorde man noe dumt før i tiden holdt det med en ørefik og en unskyldning. Holdt for meg i hvert fall :lol::lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...