Mulligan Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Nei, jeg vet ikke hvem. Vet bare at vi var plaget med støy. System Leger pour mesure le Distance eller Syledis var et navigasjonsystem på 450 MHz utviklet av Sercel i Frankrike. Et Range-Range system. Var i bruk til midt på 90 tallet. Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Midten av 90-taller er heldigvis historie. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mulligan Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Det får vi håpe. Selv om Syledis er vekk, så er det ikke sikkert støyen er vekk. På noen anleggsområder brukes 450 Mhz for RTK. Det er også noen bedriftsinterne nettverk der. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Du store alpakka! Tror det må være ny rekord på min gamle 3g telefon. Hankøskjægården på en lørdagskveld :-) Er jo ingen fjell som kan stoppe noe her så.. og kjekt med ting som ikke koster noe ekstra, kun vanlig mob abo med data. Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 At oppmåling med Trimble utstyr og 450MHz RTK skulle være noe problem for oss sjøfarende langs kysten, tror jeg neppe er noe problem. Men en kan jo lage seg så mange problemer en ønsker. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mulligan Svart 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 Du har sikkert rett. Link to post
Zhik Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Ikke signal med ice.net i Sæby i år heller. Noen som har fått det til? Uten ekstern antenne? www.SailTuv.no Link to post
Flid Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Vi får 60 - 90 kbps i Sæby med ekstern antenne. Dårlige greier. Gå i en lokal telebutikk og kjøp en løsning med kontantkort og 3G, mye mer båndbredde og hastighet enn ice. Link to post
GURIMALLA Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Har testet Ice på Kirkøy (Hvaler) igår kveld (lørdag). Fullstendig fullt med båt (og sommergjester) på Skjærhalden. Ikke noe problem, litt treger enn ellers, men absolutt tilfredsstillende. Akkurat nå (søndag forrmidag), er det like kjapt som mitt bredbånd hjemme. Synes det egentlig funker flott. Jeg har også hørt at i området Hanke kan det være et hastighetsproblem når alle sommergjestene og båtene er koblet opp mot Sprinklet i Onsøy. Men som sagt her på Østre Hvaler synes jeg det er veldig bra. Link to post
Mariell Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 (redigert) Vi får 60 - 90 kbps i Sæby med ekstern antenne. Dårlige greier. Gå i en lokal telebutikk og kjøp en løsning med kontantkort og 3G, mye mer båndbredde og hastighet enn ice. I Danmark er ICE dårlige greier. Men de fleste havnene har gratis nett som fungerer sånn nogenlunde bla. i Sæby. Redigert 7.Juli.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Så vidt jeg vet har ikke ICE i Danmark (net-1.dk) oppgradert til rev.B som gir (teoretisk) 3× hastigheten av rev.A slik det er gjort i Sverige og Norge. Etter dekningskartet skal Sæby ha dekning, men ikke den beste. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Av de danske havnene vi hittil har besøkt er det bare Aalborg som hadde akseptabel båndbredde, alt annet fra ice/Net1 holder ikke mål. Tidlig i juni var det greit på Læsø og i Sæby, men nå som det er stappfulle havner går det tregt også på de åpne nettene i disse to havnene. Link to post
tobixen Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 (redigert) Jeg har også begynt å gjøre målinger nå. Som nevnt tidligere i tråden tok jeg meg et par ankerdrammer og bestilte meg ei monsterantenne (3 ganger bølgelengden - over to meter) med ti meter antennekabel. Jeg har foreløbig ikke fått installert antenna. Jeg ville helst hatt den installert i mastetoppen, men masta mi er selvfølgelig ca 11m lang ... Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om bitrate (aka båndbredde), for meg er det viktigst at jeg er online - alltid - og med en akseptabel latens. (les: nett-TV, bildetelefoni, videostreaming etc er ikke viktig for meg, derimot er ting som epost, ssh, irc, værmelding, banktjenester og ymse svært viktig). Resultatet av målingene så langt er nedslående, og stemmer godt med brukererfaringene mine. Pingtider ned mot 50 ms er mulig, men i praksis ser man perioder med såpass mye pakketap at internett for alle praktiske formål er nede i fem-ti minutter, samt perioder med ping-tider opp mot ti sekunder og mer (over 40s er observert!). Ikke en eneste timinuttsperiode var problemfri. Det har vært søndag med svært godt vær og mange båter på sjøen (vi har vært i Badstøbukta), men selv nå, godt etter midnatt, fortsetter problemene. Nå har jeg som sagt ikke installert antenna enda, ruteren ligger i kabinen, ikke så langt over vannlinja. Problemene kan jo godt tenkes å rett og slett skyldes bølger. Jeg kommer med mer informasjon senere om hvordan ting utarter seg etterhvert som antenna er på plass. For de som er spesielt interessert - testen jeg gjør ser slik ut (bash/linux): while [ 1 ] ; do date >> $logfile ; ping -q -c 600 www.vg.no >> $logfile ; done & Loggfilene vil bli lagt ut etterhvert. Redigert 7.Juli.2013 av tobixen (see edit history) Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 Sviver såvidt rundt i Papperhavn. Har testet Netcom sitt nett med 3g telefon og Telenor sitt med 4g telefon. Ingen eksterne antenner eller noe. Kommer på nett og kan surfe i sirupstempo men ikke noe mer. Link to post
Windy37GM Svart 8.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 Selger 1 stykk Ice router R90 i tilfelle noen vil ha :-) Havner på finn hvis ingen her vil ha (anser alle på BP som venner, serru. Friends first) mvh bavaria32sport Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Antitin Svart 8.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 Rett nord for Aabenraa nå: 2.3Mbps på download of 0.42Mbps på upload. 79ms ping. Ekstern bilantenne (magnetfot). Dønn stabilt. Faller i praksis aldri ut. D35 router. Veldig godt fornøyd. Link to post
nimba Svart 9.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2013 Etter å ha "skummet" igjennom denne tråden gikk valget idag for tilbudspakken fra Ice , i telefonen refererte til brukere som var missfornøyd med mottaksforhold og som hadde fått ekstern båt antenne til halv pris . Jeg vet hverken noe om dekningsforhold eller kapasitet her på vestlandet men med litt godsnakk med selgeren fikk jeg også antennen for halv pris. Takker for tipset :smiley: REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
alidal Svart 9.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2013 Har nå gått fra vestlandet til Risør og over til Fjellbacka og så nedover svenskekysten og ligger nå i København og har kun vært uten nett i time mellom Risør og Fjellbacka...... Har D-50 modem med ekstern antenne (den med magnetfot) Har ikke målt hastighet, men det er helt greit til surfing/epost etc Link to post
Windy37GM Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 (redigert) 4G i Sverige 21Mbps ned 5 Mbps opp Telia abbo i Strømstad Redigert 13.Juli.2013 av Bavaria32Sport (see edit history) Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Hva koster 4G i anskaffelse og bruk? Så langt må jeg si at jeg er fornøyd med ICE. Bortsett fra da jr's PC fant ut at den skulle laste ned 22GB spilloppdatering da Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 4g har en via telefonen og abo der. Mange ulike prismodeller. Link to post
mhemil Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 I tillegg til spillnedlastninger er det en annen ting å være obs på for dere med i produkter. Jeg har flere iPads, iPhones og iPods ombord, og nesten samtlige hadde tjenesten iCloud backup på. Sålangt i Juli har jeg rundet 12 GB og var godt i gang med å spise opp første store ekstrakvote fra ICE da jeg skjønte hva som var årsaken til det høye forbruket. Barna, som streamer video og kjører Spotify online, fikk kanskje litt for mye kjeft....? Link to post
Falx Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 I tillegg til spillnedlastninger er det en annen ting å være obs på for dere med i produkter. Jeg har flere iPads, iPhones og iPods ombord, og nesten samtlige hadde tjenesten iCloud backup på. Sålangt i Juli har jeg rundet 12 GB og var godt i gang med å spise opp første store ekstrakvote fra ICE da jeg skjønte hva som var årsaken til det høye forbruket. Barna, som streamer video og kjører Spotify online, fikk kanskje litt for mye kjeft.... Selv god erfaring med Ice.net. Barna bruker Netflix etc. om bord, har ennå ikke merket noen store problemer. Hvordan det fungerer langs svenskekysten finner vi ut av til uken ;) Selv bruker jeg ikke produkter fra Apple :), men er påpasselig med hvilket tjenester som er aktivert på forskjellige enheter når vi er ute på tur. Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
LALUNA II Svart 13.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Selger 1 stykk Ice router R90 i tilfelle noen vil ha :-) Havner på finn hvis ingen her vil ha (anser alle på BP som venner, serru. Friends first) mvh bavaria32sport Shit ..............så ikke den før nå bestilte i formiddag ....jaja fikk rabatt pga kunde fra før .... Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Roger jo Svart 14.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2013 Shit ..............så ikke den før nå bestilte i formiddag ....ja Hvorfor kjøpe Ice NO og 8 GB når en kan kjøpe NET 1 (ICE) SE og 20 BG. http://net1.se/privat/bredband-alltid.aspx Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn