Jump to content

Ikke kjøp mobilt nett fra Ice.net, dårlig dekning!


Susanne

Recommended Posts

skal dette i teorien være selvsjusterende. Konkurransen mellom tilbyderne og dermed frykt for kundeflukt, skal bidra til at de strekker seg.

 

Når det gjelder tilstanden på sjøen, er det pr nå bare en tilbyder som fungerer lenger ut enn kystnære strøk.

 

Helt enig i det, men hva skal til for at den ene skal strekke seg i Norge?

 

Norge Alltid inkluderer 6 GB nedlastingskapasitet som kan forbrukes over hele Skandinavia uten ekstra kostnader.

R90-router og databehovet derfor er større. Tjenesten koster 99,- per måned og som gir deg 3GB ekstra data på ditt Alltid-abonnement hver måned. Månedsavgift 299,

 

Sverige· 30 GB datatrafik ingår Hastighet: Upp till 9,3 Mbit. dekker Skandinavia. 299 kr/mån Svenske

 

Forskjellen er helt på tryne.

 

Flytte abonnent et til Sverige?

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor da alt maset om ekstra båtantenne?

For å få sterkere signaler.

Er som natt og dag i min båt.

 

 

· Skal en gå ut fra dekningskartene, er Anholt i skyggenesdal

· ICE Norge skryter av at de dekker 120 km ca.64nm fra kysten så i teorien burde Skagerak/Kattegat være dekket av de tre landene..

ice_dekning.gif

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg har nå prøvd ut Ice-net siden mai 2012. Jeg har en R90 trådløs router, som jeg tar med meg.

På job er jeg it ansvarlig, hjemme har jeg to tunge konsumenter, datter på 10 som liker å streame video, og kone som har ansvar for LMS og Ipad på en barneskole. Dette medfører et stort press på vår nettlinje døgnet rundt.

Jeg har seit kysten Tvedestrand-stord-Tvedestrand. Seilt Tvedestrand- Skagen- Tvedestrand, kjørt Tvedestrand- Oslo-Tvedestrand, Tvedestrand, Rauland-Tvedestrand. Jeg har hat nettilgang hele veien, men selvfølgelig i ulik grad. Men om jeg hadde basert meg på Gsm-3g m.m. så hadde jeg ikke hatt dekning på store deler av strekket!

Hjemme i Tvedestrand når jeg spør telenor om de har planer om å ordne netttilgang der, så er svaret nada, ingen konkrete planer for kommende år! Telenor har ikke planer om å etablere jevn dekkning på deler av sørlandskysten med størst båttrafikk, Risør- Arendal!

Ice net gir dekkning både ved kysten, til havs og til fjelds! det er udiskutabelt!

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er meget god, jeg bruker ice hele året på hytta på fjellet vinters tid og i båten om sommeren, hadde problemer i gjestehavna i Tønsberg den ligger vist i en skjygge ellers har jeg bare hatt positive opplevelser fra Mandal til Strømstad og dette har vi brugt i 5 - 6 år ,mine guttunger har også spilt mange spill online på dette.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at ICE suger. Har prøvd 4 ulike r-90 modemer og felles for alle er at de må restartes ofte og at de har dårlig hastighet. å ta seg betalt den prisen for en så dårlig tjeneste er latterlig. De må enten gjøre noe med kapasiteten sin eller senke prisene. Oppsummert: tregt, meget varierende dekning, når det først funker så er det greit nok.

Link to post
Share on other sites

Er forståelsen for fysikk og fysiske realiteter i ferd med å bli helt borte ?

Holdning og forventning til duppeditter har blitt at det reklamen sier og kjøperen forventer, det skal oppfylles, uansett underliggende dum og uinteressant fysikk !

Det forbruker ønsker og har behov for, det har selger selvfølgelig klart til til leveranse, bare løp og kjøp!

Kjøp av oss!

Vi er best!

Alle andre er dumme!

 

Dataoverføring gjennom felles luft for alle er noe helt annet enn gjennom kobber eller fiber reservert for en eller få brukere.

Veldig høy frekvens, (satelitt), har høyest båndbredde (kapasitet), men krever fri sikt.

Mobiltelefonfrekvenser har god båndbredde og trenger ikke så god sikt.

Høyest frekvens har best båndbredde og dårligst dekning = 4G

Lavest frekvens har dårligst båndbredde og best dekning = ICE

Sånn er det bare, uansett hva selger sier og lover og kjøper tror han har kjøpt.

 

Alle forstår de fysiske forskjellene mellom bil og fly når man skal forflytte seg selv, men slik er det tydeligvis ikke når det er data som skal forflyttes.

Link to post
Share on other sites

 

Helt enig i det, men hva skal til for at den ene skal strekke seg i Norge?

 

Norge Alltid inkluderer 6 GB nedlastingskapasitet som kan forbrukes over hele Skandinavia uten ekstra kostnader.

R90-router og databehovet derfor er større. Tjenesten koster 99,- per måned og som gir deg 3GB ekstra data på ditt Alltid-abonnement hver måned. Månedsavgift 299,

 

Sverige· 30 GB datatrafik ingår Hastighet: Upp till 9,3 Mbit. dekker Skandinavia. 299 kr/mån Svenske

 

Forskjellen er helt på tryne.

 

Flytte abonnent et til Sverige?

Ikke helt rett. Prisen er 348 Sek pr. Mnd. Inkl. avgifter og leie av modem, så må du binde deg til 24 mnd. Svindyrt spør du meg. Når det gjelde hastighet så er det ikke "opp til" som gjelder, men minimum hastighet innenfor dekningsområdet som er viktig for deg. Makshastighet kan de oppnå på utsiden av ICE kontoret for å ha sitt på det tørre. Du vil mest sannsynlig aldri oppleve den i praksis.

Link to post
Share on other sites

Hvis en oppsummerer denne tråden, så viser den med all tydelighet at trådens overskrift ikke stemmer. Ice gir god dekkning på steder der GSM, 3G og 4G ikke er tilstede. Jeg kan surfe, maile og sende SMS fra midt i skagerakk, eller midt på hardangervidda.

sc20130221-101505.jpg

Dekning med telenor! og ditto med ICE:

sc20130221-101711.jpgMen hasteigheten er ikke like god overalt! Og den påvirkes sterkt der mange skal dele 450 nettet, som i Skagen eller strømstad-havn.

For de som bare skal bevege seg i sentrale havnestrøk, og har forventning til stor nedlastningshastighet, så er nok GSM, 3G og 4G en bedre løsning. Men Telenor og Nettcom har til meg uttalt at de ikke vil styrke det nevnte nett på hele kysten. Så her på det sentrale sørlandet, Sørlandsleia vil fortsatt ICE gi best dekkning.

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Koplingen på min ekstra antenne røyk i våres. Har ikke fått rota meg til å kjøpe ny plugg.

Har alikevell god erfaring med ICE langs Svenske og Norskekysten(østlandsområdet), på min tur rundt nå på forrsommeren.

I Danmark har jeg varierende erfaring, både med og uten ekstra antenne.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at ICE suger. Har prøvd 4 ulike r-90 modemer og felles for alle er at de må restartes ofte og at de har dårlig hastighet. å ta seg betalt den prisen for en så dårlig tjeneste er latterlig. De må enten gjøre noe med kapasiteten sin eller senke prisene. Oppsummert: tregt, meget varierende dekning, når det først funker så er det greit nok.

En stor fordel om du skriver hvor det geografiske området du har prøvd det hen er!! jeg har god erfaring med ICE USB modem både hjemme, lit syd for Trondheim, Oslo Og Kristiansand.. På hytta der det var tiltenkt funka det ikke. Det ligger ca midt i Trondheimsleia men med fjell i bakkant. Likevel tror jeg jeg skal prøve et modem der med retningsbestemt antenne i et håp om å få det til.. Tror ingen andre leverandører av tråløst nett har bedre dekning heller

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om jeg slutter meg til ordbruken til Dorsken, men vår personlige erfaring er at NextGenTel er helt topp frem til du trenger hjelp eller å få ordnet noe som krever kommunikasjon med selskapet. Da er det fullstendig neglisjering...

... eller eventuelt inntil man finstuderer fakturaen og ser at de har lagt på masse ekstra ikke-avtalefestede gebyrer.

 

Jeg har twitter-konto - den opprettet jeg i ens ærend for å klage på at jeg til tross for to måneder med masing og klaging og syting fortsatt hadde nedetid på internettlinja mi.

 

Jeg har også ICE R90, har planer om å kjøpe båtantenne, har ikke oppdatert firmware enda. Erfaringen er at den stort sett fungerer, men at ruteren av og til må restartes (det tror jeg er et problem som typisk kan løses med fw-oppdatering).

 

Det har hendt at jeg har hatt såpass med nettverksutfall at jeg har måttet switche over til GSM ... men det samme kan jeg sannelig si om GSM, det er heller ikke alltid så pålitelig.

 

Jeg har skrevet litt på https://www.baatwiki.no/wiki/Internet_i_b%C3%A5t

 

... og der har jeg sannelig bestilt antenne til ICE-ruteren min også :-) http://www.multinavigator.no/products/cdma-450-antenne

 

10m antennekabel, jeg er usikker på hvor høy masta er, men forhåpentligvis går det til topps, så kan ruteren eventuelt være installert rett under dekk, ved mastefoten.

Link to post
Share on other sites

Når jeg skal lete etter antenner, er da cdma 450 antenner det jeg skal kikke etter? 1875,- var litt mer enn kontoen ineholder :-)

Jeg brukte ICE ifjor med varierene resultat. tenkte å skaffe en bedre antenne og ha 3/4G som backup..

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...