Jump to content

Ikke kjøp mobilt nett fra Ice.net, dårlig dekning!


Susanne

Recommended Posts

Nå dumpet det inn et nyhetsbrev fra ICE

 

Verdensnyhet! ice.net lanserer 4G med overlegen dekning i hele nettet i løpet

av 2015!

 

Som den første operatøren i verden vil ice.net lansere 4G på 450-frekvensen i

løpet av 2015. Dette vil skje som et ledd i en stor 4G-lansering sammen med

andre frekvenser ice.net har ervervet. Dette gjør vi ikke bare i byene, men vi

bytter ut hele nettet for å tilby 4G uansett hvor du befinner deg. Endringen

betyr at du vil få mer kapasitet og høyere hastigheter med den samme unike

dekningen og robustheten som vi tilbyr i dag.

 

I desember 2013 vant vi Norgeshistoriens viktigste frekvensauksjon som sikret

oss 8 ganger så mye frekvenser som vi har i dag. Konsesjon på mobilfrekvenser

er kritisk for å kunne tilby fremtidens kommunikasjonsløsninger med

tilstrekkelig dekning og kapasitet. Vår ambisjon er å gå inn i fremtiden med

det beste produktet i Norge gjennom en unik kombinasjon av dekning, kapasitet

og teknologi. De nyervervede frekvensene våre i 800, 900 og - 1800-båndet i

tillegg til 450-frekvensen som vi allerede har, gir en unik kombinasjon av

naturressurser som ingen andre har i Norge!

 

VIKTIG: Når detaljene i våre planer er klare, vil vi ta kontakt med deg. Du

trenger ikke å foreta deg noe foreløpig.

 

Våre ambisjoner er store og vi gleder oss til å ta deg med inn i vår 4G-verden

i løpet av 2015. Og du skal ikke se bort fra at vi da også har en liten

overraskelse på lur

4G på ... 450 MHz?? Høres snodig ut, men den som lever får se. "unik kombinasjon" av frekvenser, det har jeg troen på, her har man potensial til god båndbredde både i gjestehavn og langt til sjøs :-)

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

siste nytt fra ICE
Verdensnyhet! ice.net lanserer 4G med overlegen dekning i hele nettet i løpet av 2015!

Som den første operatøren i verden vil ice.net lansere 4G på 450-frekvensen i løpet av 2015. Dette vil skje som et ledd i en stor 4G-lansering sammen med andre frekvenser ice.net har ervervet. Dette gjør vi ikke bare i byene, men vi bytter ut hele nettet for å tilby 4G uansett hvor du befinner deg. Endringen betyr at du vil få mer kapasitet og høyere hastigheter med den samme unike dekningen og robustheten som vi tilbyr i dag.

I desember 2013 vant vi Norgeshistoriens viktigste frekvensauksjon som sikret oss 8 ganger så mye frekvenser som vi har i dag. Konsesjon på mobilfrekvenser er kritisk for å kunne tilby fremtidens kommunikasjonsløsninger med tilstrekkelig dekning og kapasitet. Vår ambisjon er å gå inn i fremtiden med det beste produktet i Norge gjennom en unik kombinasjon av dekning, kapasitet og teknologi. De nyervervede frekvensene våre i 800, 900 og - 1800-båndet i tillegg til 450-frekvensen som vi allerede har, gir en unik kombinasjon av naturressurser som ingen andre har i Norge!

VIKTIG: Når detaljene i våre planer er klare, vil vi ta kontakt med deg. Du trenger ikke å foreta deg noe foreløpig.

Våre ambisjoner er store og vi gleder oss til å ta deg med inn i vår 4G-verden i løpet av 2015. Og du skal ikke se bort fra at vi da også har en liten overraskelse på lur…


Vi ønsker deg og dine en god sommer!

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ikke tro på ICE, det er sikkert bløff og blir like dårlig som dere alltid har ment at tilbudet fra ICE er.

La oss som er fornøyd med ICE ha det for oss selv!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

hurra for ice! Vi gikk over fra alltid-abo til ukesabonnement for halvannet år siden, for behovet endret seg litt. først mot slutten av 2015 blir det slutt på roamingavgifter på mobilnettet i Europa, så ice forbereder seg vel på markedssituasjonen i 2016.

Men når vi skal en ukestur til Finland (bil, ikke båt) bestiller vi heller datapakke eu fra Telenor (bedriftsabo - det er sikkert noe tilsvarende for privatabo). Samme for reiser akkurat utafor ice.net-dekning sør for DK/D-grensa.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

JRK. Ice er til tider dårlig I Tønsbergfjorden på sommeren. De har ett kapasitetsproblem. Mye hytter og båt I området.

Har sommerhavn ett par nm nord for Lindholmen.

Ekstra antennen min har tatt kvelden, men flytter jeg boksen opp på akterdekket funker Ice stort sett hele tiden.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Her kommer en beklagelse til ICE. I denne tråden klarte jeg å lire av meg at ICE ikke hadde dekning på Lindholmen utafor Tønsberg. Problemet var hos meg selv med en kabel på en ekstern antenne. Lett å bli irritert når nettet ikke virker Ellers har jeg samme erfaring som deg her i Tønsbergskjærgården som deg Mariell

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Jeg tegnede abonnement på ICE i 2008 eller deromkring. Først og fremmest som båd-net, men også som backup for nettet hjemme, da Fruen er afhængig af net for at arbejde.

 

De første år var jeg godt tilfreds, men nu er der sket to ting: For det første var dækningen i sommer under al kritik, vi var afsted i fire uger, og der var meget få dage med ordentlig dækning. For det andet er roamingpriserne nu nede i acceptable niveauer og hastigheden så høj, at det er et godt alternativ. Så forleden opsagde vi ICE og så må det være mobildata der gælder fremover. Både som mobilt net i båden og i tilfælde af nedbrud på det faste net (som vi har haft to af hjemme siden 2008...).

Link to post
Share on other sites

Vårt bruk av internet er å hente inn værvarsel før vi stikker fra havn. Vi trenger ikke værvarsel når vi er utpå. De fleste havnene vi har vært i reklamerer med WiFi. Alle unntatt en havn, så vidt jeg husker, hadde WiFi som var oppegående nok til å kunne dra opp nettleseren. Og det var i september vi var ute nå sist. Kattegat rundt. I hjemmehavn Strömstad funker ICE når det ikke er for mange pålogget. Så generelt er ICE for dårlig for oss. Men det er riktig at mobilnettet ikke virker særlig langt ut fra kysten. Når vi seiler mellom Sverige og Danmark, er vi noen timer uten mobildekning. Men da har vi uansett heller ikke dekning fra ICE.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei,

Har hatt ICE i mange år. Bruker den i båten i Skandinavia om sommeren og på hytta i fjellet i Norge og på jakt på høsten og vinteren. Har vært godt fornøyd, men i år ble jeg veldig lei hele greia. Ja jeg har ekstern antenne, men problemet er jo kapasiteten. Spørsmålet mitt er dermed: Er det noen bredbåndstilbydere som har god kapasitet og er rimelig i Skandinavia. Virker på meg som om det er lett å finne alternativer i Norge, men med en gang vi stikker nesen utenfor så blir det dyrt. Alternativt er det fornuftige korttidsabonnementer for Sverige og Danmark man kan kjøpe om sommeren?

Link to post
Share on other sites

Du er klar over at ICE har kjøpt nye frekvenser og skal starte 4G i løpet av 2015? Men som ICE-bruker har du vel fått mail om det fra dem.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men for å bruke et SIM-kort, må en jo ha noe å stappe det inn i. Jeg har kun en urgammel Nokia mobiltelefon. Så, hva kan jeg til en rimelig penge kjøpe for å sette inn kortet i? Jeg trenger egentlig ikke WiFi (selv om det hadde vært greit), et USB-modem går også da jeg stort sett kun bruker en laptop om gangen. Med en tre.se løsning, er det 3G eller 4G en får?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...