Jump to content

Ikke kjøp mobilt nett fra Ice.net, dårlig dekning!


Susanne

Recommended Posts

Hei.

 

Så er oppgraderingen utført. Det gikk greit nok, men mistet forbindelsen til routeren (med kabel). Det løste seg med å trykke inn 'reset-knappen' på undersiden av routeren. Jeg tok printscren av alle settinger før oppgraderingen, men det var tydeligvis ikke nødvendig, alt var som før med passord osv. Men nå har jeg i hvert fall alt det lagret for senere bruk.

 

Jeg tok også en prat med ICE-support, men de lovet ikke bedre hastighet med ny revisjon. Men i tilfeller med vanskelige mottak, er det nå mulig å endre til til revisjon A manuelt på routeren for i hvert fall å få den hastigheten.

 

Før oppgraderingen kjørte jeg Speedtest.net ganger, men det ble litt merkelige resultater, noe som ble forklart av ICE-support. De hadde nemlig hatt problemer med basestasjonen i mitt område da. Men etter oppgraderingen var vistnok stasjonen OK, og da fikk jeg i løpet av en times tid (1400 - 1500) følgende resultater:

 

up-down.png

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er vel heller vanlig? Bortsett fra en måling på kun 2,5, synes jeg det er helt normalt med målinger mellom 3,5 og 6,5. Og da er jeg fornøyd som jeg stort sett er med ICE der jeg mellom Drøbak og Göteborg aldri har vært uten dekning.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det kom en oppgradering, v1.5.5 den 11/5 2012 som kan lastes ned fra ICE sine sider her med grei beskrivelse i en PDF-file om hvordan gjøre det.

Jeg ser på den siden, men finner ingen link til oppgraderingen.

 

Redigert: Funnet!

Redigert av Salt - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Har god erfaring med Netcom, telenor også men ikke via telefon men via facebook. Ligger nok flere ute der også. Bedre å bruke face av flere årsaker. For det første får en raskere svar enn via epost eller telefon, dernest er det gratis fremfor å vente som nr 49 i køen :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Netcom kjenner jeg ikke. Telenor har skuffet. Meg. For stort og vanskelig å nå inn.

ICE skrudde faktisk opp fra 0,07 til 1,1 Mb utpå dagen i dag. :-(

Etter som det ikke er kommet store protester mot NGT, bestiller jeg det. Får modemet tilsendt og monterer sjøl... Kommentarer førlger etter hvert.

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Mye rapportering av hastigheter (eller manglende slike) i tråden. Det er vel behovet som må definere løsningen? Er selv så langt strålende tilfreds med ICE fordi det fungerer et bra stykke ut fra kysten og gir muligheter for e-posthåndtering, oppdateringer av nyheter og strømming av radio/musikk. Ser ikke mye levende video og dekningen er derfor viktigere enn hastigheten.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker på å skaffe meg 90 modemet på hytta og gjerne med den pakken der det følger med overvåking/webkamera! dette hadde vært kjekt og morsomt. Jeg vi har en liten kam bak hytta så sektoren er lit dårlig. Jeg har idag et USB modem som er av gamle typen D50 , men som fungerte supert hjemme. Funka dårlig på hytta. Synes det hadde vært værd forsøket å prøve 90 modemet med en retningsbestemt antenne i tillegg. Noen som har betraktninger rundt dette? er netcom og Telenor like bra?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

jeg tror ICE kommer til å bli bedre nå som 3G bygges mer ut i distriktene. Problemet deres er kapasitet. La 3G avlaste ICE, så kommer det kanskje til å bli brukbart. Eventuelt at ICE bygger kombi-modem som tilbyr både GSM/3G og 450MHZ, og dermed kjøper tjeneste av telenor/netcom.

Link to post
Share on other sites

jeg tror ICE kommer til å bli bedre nå som 3G bygges mer ut i distriktene. Problemet deres er kapasitet. La 3G avlaste ICE, så kommer det kanskje til å bli brukbart. Eventuelt at ICE bygger kombi-modem som tilbyr både GSM/3G og 450MHZ, og dermed kjøper tjeneste av telenor/netcom.

 

Skal ICE greie seg fremover, må de i alle tilfelle ta kraftige grep med utbygging av basestasjoner. Utbudet av alternativer begynner å bli svært bra. Når folk bytter bort fra ICE, mister ICE også omsetning. Tapt omsetning er normalt ikke å foretrekke for firmaer med ambisjoner om å overleve.

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde alle brukte samme basestasjoner jeg! Så dere tror ikke det er verdt å satse på ICE? er det fortsatt Telenor og Netcom som har best dekning og raskeste linjer? Det nye nå blir vel 4G fremmover!! men det blir vel bare i de store byene med det første!

Dere må bare unskylde min uvitenhet om data og signalgang! Dette er jeg overhodet ikke interessert i! Jeg er bare interessert i det produktet jeg kan få!! hehe

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

ICE bruker ikke samme basestasjoner som mobiltelefoniselskapene (ihvertfall ikke overalt; det vet jeg ikke egentlig nok om). Telenor og Netcom bruker til dels samme master, og til dels hver sine. ICE står ofte i de mastene der NMT 450 var før, og kanskje med de samme antennene - det er jo de samme frekvensene som NMT-telefoni brukte.

Men fremdeles er ICE greit å ha for oss som ofte ferdes i Danmark og Sverige.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

http://www.ice.no/privat/bredband-camping-hytte-bat-og-bil.aspx Så denne TV antenne liknende saken er ikke bra?

Bruk den antenna i midten (med mange 'pinner' på) hvis du ønsker god rekkevidde på svake signaler.

 

...Så dere tror ikke det er verdt å satse på ICE? er det fortsatt Telenor og Netcom som har best dekning og raskeste linjer? Det nye nå blir vel 4G fremmover!! men det blir vel bare i de store byene med det første!

Hvis du skal ha internett heime, ikke velg ICE. For ustabilt og tregt! Som før sagt, i båt, bil eller på hytta er kanskje ICE et bra alternativ. Særlig hvis telenettet ikke leverer stabilt 3/4G-nett.

Gå for et ukesabonement i slike tilfeller. Se opp for bindingstiden!! Der bomma jeg, og må betale i enda et år til for et nett jeg ikke kan bruke!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Det er på hytta uten telefonlinje jeg tenkte å prøve en trådløs wifi ruter. Det er ikke 3g dekning der. Hadde det vært det hadde jeg bare brukt Ipaden, men har lyst på fast nett samt mulighet for webcam

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Salgsavdelingen i NexGenTel svarte svært raskt, men da jeg prøvde å få tak i supportavdelingen, ble jeg skuffet; Ble satt i telefonkø med 8 andre forran meg. Ulidelig musikk avbrutt av en talemaskin hvert minutt. Etter 4 slike runder, gav jeg opp og ringte om igjen. Dahh fikk jeg beskjed om å vente til tilbakeringingsmekanismen slo inn.... Etter nye 5 musikkomganger og 7. plass i køen, gav jeg opp....

Hva jeg ville? Jo, 3 naboer med samme nettproblemer som meg ville prøve NGT, så jeg ville bare spørre om det var dekning til disse (bor i svært landlige omgivelser...).

Synd at ikke flere skjønner verdien av god support!!

Hva vi gjør nå, er jeg usikker på....

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...