JRK Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Hei, Da har jeg gått i tenkeboksen. Har antakelig streamet litt for mye tidlig i desember, ihverfall er hastigheten satt ned til det ubrukelige, fra 20 desember. (Trenger flere minutter for å laste opp forsiden til nettavisen).Jeg har abbonnement "alltid" til kr.338,- mnd. Den 23. desember sendte jeg en klage. De har ikke giddet å svare. Er ikke dette elendig kundebehandling, eller er jeg for kravstor? Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 338 kroner måneden? Jeg har da aldri betalt mer enn kr.299,- pr. md. og jeg har router med abonnement "Alltid". Litt kravstor er du nok når du sender klage lille julaften og forventer svar samme dag, julaften eller 1. juledag, det må jeg si Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Har du ikke en app som du da går inn i, trykker litt så har du bestilt og betalt mer data for måneden? Evt en sms tjeneste? Å ringe for å få mer høres "såååå 2009" ut ;-) Link to post
Roger jo Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Det er bare og gå inn på min side oppe til høyre. så ser du forbruket. der kan en også kjøpe kvote. Merkelig pris du har?? Jo du er litt kravstor. Tlf: 08200(Fra utlandet: +47 21 00 21 29)Fax: 73 20 58 85 Åpent alle hverdager 9.00 - 17.00Åpent lørdager 9.00 - 15.00Stengt søndag og alle helligdager Redigert 25.Desember.2014 av roger-jo (see edit history) Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
CB. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Prisen er sikkert basert på faktura gebyr i posten alternativt for sent betalt regning og rente :-)) Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
JRK Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Prisen er nok 299,-, men med faktureringsgebyr er prisen kr.338.- . Nå er jeg så heldig at arbeidsgiver betaler for dette og da er jeg nødt til å forelegge papirkvitteringer for at skattemyndighetene skal godkjenne dette. Det som er interresant er at dette var opprinnelig et bedriftsabbonnement, men pga rutiner i bedriften var det enklere at jeg selv får faktura for så å viderefakturere til bedriften. I denne sammenheng ble abbonnementet endret fra bedrift til privat, da fakturaen sendes til en privat addresse. Det som er litt påfallende er at gjennom årene har ICE alltid respondert samme dag, men det skjedde ikke nå. Så da er spørsmålet blir man avspist med dårligere service som Privat enn som Bedrits kunde når prisen er den samme. Om man følger denne tråden tilbake så vil dere se av mine tidligere innlegg at jeg har heller ikke vært så plaget av dårlig dekning som andre, hvor den ene etter den andre har sagt opp sine abbonementer i frustrasjon. Jeg har jo ingen belegg for å hevde at det er forskjell på abbonnementene, men dette virker jo litt rart. Pinkvin hvor står det at jeg har ringt i innlegget mitt? Har egen epostadresse for problemer C.B. Dette er det gebyret ICE tar. Da de krever forskuddsbetaling, så ligger det hverken renter eller gebyrer her. Nå fikk jeg jo svar på at dere syns jeg er kravstor. Det betyr vel at dere er fornøyd med en responstid på en uke om det er helligdager i mellom. Noen av dere er sikkert fornøyd med at nettet heller ikke virker enda dere har betalt for denne tjenesten. For min del så kommer jeg mest sannsynlig til å si opp dette abbonementet til fordel for Altiboks fiber som garanterer 10x hastighet og koster kr.63 mer per måned og uten noen praktisk begrensning for meg vedrørnde nedlastning. Så kommer jeg til å begrense mitt ICE abbonnement til sommeren i båten. Redigert 25.Desember.2014 av JRK (see edit history) Link to post
Poseidon Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 For et års tid siden vurderte jeg enda en gang ICE som en mulig løsning ombord i POSEIDON II.Da sendte jeg en mail med noen konkrete spørsmål til selskapet. Samtidig gjorde jeg oppmerksom på denne tråden i baatplassen og nevnte at det kanskje kunne ha vært hensiktsmessig om de selv gikk inn og bidro til å rette opp det dårlige inntrykket som spredte seg. Det gikk noen uker uten et svar, men så kom det en kryptisk tilbakemelding om at de kanskje hadde glemt å svare på min henvendelse pr mail - og om jeg kunne sende inn spørsmålene en gang til. Det var svar nok for min del :thumbsdown: :thumbsdown: Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Ja, dte synes jeg du skal gjøre. ICE sitt opplegg er et mobilt opplegg og kan ikke konkurrere med feks. det jeg har hjemme fra Get med 99Mbps hastighet og ubegrenset mengde data. Når det gjelder tilleggskvote når en har gått i taket på 8GB, mener jeg at dette ordnes automatisk når du går inn på nettsidene til ICE og bestiller det, uavhengig av åpningstider. Men jeg er ikke 100% sikker. Ellers ser jeg på ICE sine sider at de nå kjører vinterkampanje for nye kunder. Kjøper man en router og velger abonnement 'Alltid' nå, får en halv pris de første tre månedene og dobbel kvote, 16GB frem til de åpner 4G senere i 2015. Men obs, da må en ha ny router! Hvordan de ordner med betaling/utbytting av router da, har de ikke opplyst om. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JRK Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Lars, Har du hørt noe om hvorvidt eksterne antenner i båt og hjemme, må byttes om man bytter til den nye routeren? Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Det har jeg ikke noen sikker informasjon om. ICE har jo også fått konsesjon på frekvenser i 800, 900 og 1800MHz bånden, og dersom disse tas i bruk, vil jo ikke en antenne for 450MHz passe. Men jeg mener å ha oppfattet det slik at de vil innføre 4G på 450MHz båndet, og da vil i hvertfall antennelengden passe. Om det blir samme kontakt på routeren, er en annen sak. Men det er jo greit å bytte/få seg en overgang. Det siste jeg har om dette, finner du her der de blant annet sier: Vi gleder oss til å tilby deg 4G teknologi, med fire til tolv ganger bedre kapasitet og hastighet sammenlignet dagens tjeneste. Her den siste mailen fra dem: Redigert 25.Desember.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JRK Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) Takk for info Lars. Fikk også den mailen tidlig i desember. Redigert 25.Desember.2014 av JRK (see edit history) Link to post
Regina III Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Du får USB modem for en svært rimlig penge på sammme sted, Lars. Både 3G og 4G. Sist jeg var den veien for 2 år siden hadde jeg hastigheter opp i 50 Mb/s med tre.se Link to post
CB. Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 (redigert) C.B. Dette er det gebyret ICE tar. Da de krever forskuddsbetaling, så ligger det hverken renter eller gebyrer her. Den er grei ser poenget Var en tur i Steigen for ikke lenge siden. Det eneste som virket der var ice og Telenor 3g, Netcom hadde kun 2g. Det skal bli artig når Ice kommer med 4g regner naturligvis med at de øker grensen opp til minst 30 GB før en ramler ned på 128. De 8 gb de har nå er jo rett og slett patetisk. Prisen bør vel bli stående på 299,- eller som ønske fra en kunde, 199,- )) Redigert 25.Desember.2014 av CB. (see edit history) Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Roger jo Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 (redigert) Prisen er nok 299,-, men med faktureringsgebyr er prisen kr.338.- . Nå er jeg så heldig at arbeidsgiver betaler for dette og da er jeg nødt til å forelegge papirkvitteringer for at skattemyndighetene skal godkjenne dette. Det som er interresant er at dette var opprinnelig et bedriftsabbonnement, men pga rutiner i bedriften var det enklere at jeg selv får faktura for så å viderefakturere til bedriften. I denne sammenheng ble abbonnementet endret fra bedrift til privat, da fakturaen sendes til en privat addresse. Det som er litt påfallende er at gjennom årene har ICE alltid respondert samme dag, men det skjedde ikke nå. Så da er spørsmålet blir man avspist med dårligere service som Privat enn som Bedrits kunde når prisen er den samme. Ikke utenkelig at bedriftskunder kommer først. Ble du flyttet fra 12 til 8 GB da du gikk over til privat kunde?. Er ikke den faktura som en får på mail og en kan skrive ut selv god nok, og legge ut bankutskriften? Er vant til at det tar 1 til 2 dager kommer an når på døgnet jeg spør, men det er Svensk ICE. har en fått kontant kommer svarene på strak arm. Er glad jeg flyttet abonnementet til SE så en slipper å stange i taket på kvoten. Redigert 26.Desember.2014 av roger-jo (see edit history) Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 (redigert) Når det gjelder tilleggskvote når en har gått i taket på 8GB, mener jeg at dette ordnes automatisk når du går inn på nettsidene til ICE og bestiller det, uavhengig av åpningstider. Men jeg er ikke 100% sikker. Ellers ser jeg på ICE sine sider at de nå kjører vinterkampanje for nye kunder. Kjøper man en router og velger abonnement 'Alltid' nå, får en halv pris de første tre månedene og dobbel kvote, 16GB frem til de åpner 4G senere i 2015. Men obs, da må en ha ny router! Hvordan de ordner med betaling/utbytting av router da, har de ikke opplyst om. Ja tilleggskvote tar en på strak arm på min side. Det lokketilbudet på 16 GB er vel bare ut året. Ser fint lite om 4G på hjemmesiden. Den 4G ruteren vil den virke i Sverige /Danmark? Oppdatere hjemme siden er de ikke flinke til Vil hastighetene øke i fremtiden? CDMA 2000 mobile bredbåndsteknologi EV-DO er i sterk vekst og utvikling. Per november 2007 finnes det 80 millioner brukere på global basis. Sommeren 2006 lanserte ice.net sin mobile bredbåndstjeneste med EV-DO release 0 som leverte teoretiske maksimalhastigheter på 2.4 Mbit/s nedlasting og 153 kbit/s opplasting. Høsten 2007 lanserte ice.net EV-DO revisjon A som leverer hastigheter inntil 3.1 Mbit/s ned og 1.8 Mbit/s opp. Neste utviklingstrinn ble implementert i 2012 med innføringen av EV-DO revisjon B som gir teoretiske hastigheter på opptil 9.3 Mbit/s ned og 3.1 Mbit/s opp. Utviklingen vil på ingen måte stoppe der. Redigert 26.Desember.2014 av roger-jo (see edit history) Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Ingen oppgradering planlagt i Sverige. Hvordan det er i Danmark vet jeg ikke. Link to post
Sail S Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Mitt problem er ikke dekning, men kapasitet og spesielt langs svenskekysten og Danmark om sommeren. Den var OK i mange år, men i sommer var den ubrukelig. Mulig jeg skal prøve dem ett år til, men kjøpe et svensk simkort å ha i reserve. Sitter nå på fjellet og her virker den greit, Forsøkte å få svar fra dem om kapasiteten i Sverige, men den norske organisasjonen sa de ikke hadde noe kjennskap til det hvilket jeg synes var både rart og ganske svakt. Link to post
Lars H. Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Det lokketilbudet på 16 GB er vel bare ut året. Ser fint lite om 4G på hjemmesiden. Den 4G ruteren vil den virke i Sverige /Danmark? Vel, på forsiden kan en i hvert fall lese to steder at dobbel kvote gjelder frem til 4G lansering. Nei, den nye 4G routeren vil ikke virke utenfor Norge. Den nye routeren kjører ikke etter CDMA protokollen. Så vi Sverige-farere må ta vare på den gamle routeren Ingen oppgradering planlagt i Sverige. Hvordan det er i Danmark vet jeg ikke. Jeg har også fått det svaret fra ICE i Sverige. Danmark vet jeg ikke noe om. Men har de i det hele tatt oppgradert fra rev. A til B der? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 (redigert) Sverige har hatt Gateway R-90 i drøyt et år ,i Danmark er den kommet i år. Danmark sier Hastighed op til 6 Mb/s 20BG til mars siden 10 GB kr.299.- https://www.net-1.dk/privat/produkter/ Sverige sier upp till 9,3 Mbi som i . Ofta 15 GB kr. 299.- http://www.net1.se/privat/hosterbjudande/ Norge opp til 9,3 Mbit/s. 16 GB /mnd ut året siden 8 GB kr. 299.- https://www.ice.no/private/mobile/r90/ Skal en bestille så ser det slik ut. 149,50 de 3 første mnd. (Deretter kr 299,- /mnd) 16 GB /mnd ut året (Deretter 8 GB) Redigert 26.Desember.2014 av roger-jo (see edit history) Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Ja, jeg ser at de noen steder skriver dobbel kvote ut året og andre steder inntil 4G kommer. Blir interessant hva de skriver etter 1. januar 2015! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 Det ser ut som om ICE Norge har greid å presse prisene i Sverige opp. I Des. 2012 kostet 30 GB kr. 299 i Sverige nå kr. 399.- Norge sine 8 GB er latterlig lite. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kapteinbåt Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 At Ice kn ha dekning mange plasser er greit nok, men hastigheten er så som så. Egner seg kun til å lese aviser..... Har hatt Ice, rikignok ikkje på sjøen, men opplevde stadig vekk elendig dekning, men man kunne ha dekning der teleoperatørene ikkje hadde det. Eg sa opp abonementet mitt da er vart litt forbannet da eg ønskte et nytt modem da mitt gamle var noget utslitt, knekte antenner osv. For å få nytt modem måtte eg binde meg for et nytt år + en formue for modemet.....Nei takk. Viss dekningen/hastigheten fortsatt er den samme som for nokre år sidan så vil eg fraråde aboement på det sterkaste. Er liksom ikkje verd det. Men ser fordelen med fri bruk i Norden for dere som farter nedover Sverige/Danmark. Netcom er generellt dårligere enn Telenor på Data...... Link to post
ph. Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 ICE kan ha god signalstyrke uten å ha god "dekning". EVDO systemet funker slik at: mye trafikk senker hastigheten til alle som er inne på basestasjonen. Typisk tilfelle er påskeferie til fjells eller godvær i ferietid til sjøs. Utenom høytrafikktider kan hastigheten være helt fortreffelig. Et kommende problem er nødvendig utskiftning av samtlige modemer for å takle overgangen til nytt "4G" system. Uklart om ICE vil dekke kostnader for gamle kunder innenfor forbrukerlovgivningen; er skifte av teknologi noe man må finne seg i fordi kontraktsbetingelsene har en flertydig passus om slikt, eller er det en vesentlig mangel ved systemet av nett- basestasjon-sender-mottaker-modem som man har kjøpt seg inn i for å benytte i flere år? p. Link to post
Ove T Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 ICE är väl inget man har om det finns andra operatörer som har täckning. Men täckningen till sjöss upphör ganska snart en bit ut, vi har täckning med ICE hela vägen till Danmark från söder om Göteborg med yttre antenn. Jag har ett abonnemang som heter Start och betalar 49 kr/ månad som fast avgift med köpt modem sedan köper jag datatrafik de månader jag har användning för ICE. 1 Gb kostar 89 kr 3 Gb 139 kr 5 Gb 199 kr osv som varar en kalendermånad. Hälsningar Ove Link to post
JRK Svart 27.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2014 ICE kan ha god signalstyrke uten å ha god "dekning". EVDO systemet funker slik at: mye trafikk senker hastigheten til alle som er inne på basestasjonen. Typisk tilfelle er påskeferie til fjells eller godvær i ferietid til sjøs. Utenom høytrafikktider kan hastigheten være helt fortreffelig. Her er vi ved sakens kjerne! ICE. Har glemt sitt eget budskap? - Dekning på fjellet - Dekning i grisgrendte strøk - Dekning på havet - Og etterhvert fri bruk i Norden Det ligger i NMT 450 nettverkets natur at de ikke kan være raskest, men det er heller ikke ønsket til de fleste ICE kunder. Det man ønsker er å kunne betjene mail, lese aviser, værmelding, sosiale medier. Nå prøver de å løse dette og og øke hastigheten ved å ta i bruk flere og høyere frekvenser. Mulig dette er rett vei å gå, men behovet for de fleste er bare bedre dekning, ikke høyere hastighet når du først er logget på. De fleste kunder har i løpet av sitt abbonnement allerede byttet utstyr en gang. Jeg vil tro at nå står ICE fremfor en storstilt investering på høyere frekvenser der det allerede er overlegne konkurenter for dette markedsegmentet, streaming. Nå håper jeg at vi som kan klare oss med de gamle routerene får beholde disse med "lav" hastighet og de som trenger høy "hastighet" får de nye høyere frekvensene. Problemet er imidlertid at de høyere frekvensene har kort rekkevidde, og da er de nødt til å bygge ut mange basestasjoner i grisgrendte strøk om dette skal hjelpe. Jeg er redd for at her er det en kabal som ikke kan gå opp. Jeg tror det hadde vært mye smartere og prøvd å utvikle den eksisterende NMT450 teknologien og markedsført dette som et tregt nett for de som ikke trenger å streame. Så heller etablert et helt nytt på de nye frekvensene i et helt nytt selskap og heller fusjonert disse når dette hadde vært på lufta. Jeg lurer imidletid på hvem alle disse nye kundene er som skal betale denne investeringen ICE står ovenfor. ICE har hele tiden lovet mer en de har holdt ved at når det har logget seg for mange på nettet deres, så får vi kke den tjenesten vi har betalt for. I tillegg har vi som kunder ikke fått noe kompensasjon for dette. Jeg er redd for at det de prøver seg på nå, bare er en gjentagelse av forrige feil da de oppgraderte til flere kanaler på det eksisterende NMT 450 nettet. Poblemet er at i grisegrendte strøk som til vanss og til fjells er det bare dette frekvensområdet som har nødvendig rekkevidde. Å gå over til ny teknologi vil ikke hjelpe. Hverken på høyere hastighet eller flere kanaler, med mindre du har fri sikt til basestasjonene. Håper inderlig jeg tar feil og at ICE vet hva de gjør nå. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn