Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Det er korrekt Pan Pan. Tok du det på grunn av selene?

Det styrket antagelsen! Jeg pleier å gå ut mot sørlandet litt nord for Ursholmen, så jeg har jo sett dette fra nord til vest, også sett det i kikkert fra syd av Ramsø. Har også sett endel bilder av Ursholmen ellers. Jeg var vel 80% sikker, og noe skal man jo våge....... :lol:
Link to post
Share on other sites

Kan det være varden på Lindholmene utenfor Hartmarkfjorden, ved Mandal-Søgne? Sett fra 'baksiden'

Beklager,  :nonod: men en ledetrå kan være: andre siden av fjorden.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Nå har det gått 5 dager  :sleep: siden jeg la inn et bilde uten at noen har sjanset  :confused: på å legge inn et svar med stedsangivelse så nå får jeg vel bare komme med fasiten.......

 

Bildet under er tatt i ÅLESUND på hurtigrutebryggen...... Ingen som har vært i Ålesund eller tatt Hurtigruta oppover kysten? Skateflukaia kaller visst lokalbefolkningen stedet. Bildet er tatt vestover fra en hjørnesuite i det nye SAS-hotellet. Vi ser en bit av Godøya, Giske og et snev av Valderøya. Vigra med flyplassen ligger bak Valderøya.

Bilde

 

Bildet under som jeg la ved noe senere bare for å minne om bildet over og for å legge ved et bilde til fra samme by (for å gi et "clue" til)  er tatt på SUNNMØRE MUSEUM ved Ålesund. Det er bildet av sjøbua ved museet som er det første du ser når du kommer kjørende med bil til museet . Denne sjøbua var først var i min oldefars eie, deretter min bestefar og min far før han ga den til museet - derfor min nevnte tilknytning til sjøbua.

Bilde

 

Vel, det ser ut til å være mer respons på bilder fra tjukkeste sørlandet ja  :lol:

Link to post
Share on other sites

Ser ut til og ha stoppet opp litt her med enkelte svarinnlegg, så jeg hiver meg likegodt på igjen med et nytt spørsmål om Hvor....

Det er ikke ofte kongene våre har vært ute og "tagget" men her er noen av bevisene:

Bilde

....hm... har hørt det skal finnes slik "tagging" i Olavsundet i Ny-Hellesund!
Link to post
Share on other sites

Innseilingen til Halden, Iddefjorden

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

 

:sailing: :sailing:

Da det ikke ser ut til at noen har vært her i sommer, noe jeg tror er helt feil kommer jeg med svaret.

Det er fra Gylteholmene, sør for Herføl og er tatt mot syd.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

:eek::yesnod:

Da det ikke ser ut til at noen har vært her i sommer, noe jeg tror er helt feil kommer jeg med svaret.

Det er fra Gylteholmene, sør for Herføl og er tatt mot syd.

Da er det jo nesten litt flaut Jeg har jo faktisk vært der, se http://www.hannah2.net/gyltholmene.htm . Riktignok lå vi litt lenger øst, slik at vi ikke så varden direkte fra ankerplassen, men vi har bilde av varden fra en litt annen vinkel

Bilde

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Her er et par bilder til fra Gylteholmene som kanskje forteller hvor vi lå.


Dette er tatt mot nord eller mer riktig mot vest.

Bilde

Dette er tatt mot syd. Til venstre utenfor bildet er varden fra tidligere bilde.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...