Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Til PanPan:

 

Dette er i nærheten av Lillesand, men nærmere enn det kommer jeg ikke. Minner mye om området inn mot Kalvelfjorden, Østilg ende av Ausøya e.., men tipper at det kanskje er i blindleia?

Du har stilt  inn siktet noe bedre en Gunga Din, men du må nok noe lenger øst-nord-øst! :smiley:
Link to post
Share on other sites

Tyckte mig se en liten norsk flagg hängande på veranda till det nedre huset,

menar du att vi ikke er i Norge?

 

Av arkitekturen att dömma, så burde vi vare i Norge! Kan ju vare veldi langt norr

i Bohuslän, men kjenner ikke igen mig!

..... ehe.... joda, vi er i Norge, du må fokusere bedre - se kommentar til Lasse foran!
Link to post
Share on other sites

Havnet bildet nederst på side 19 i denne tråden utenfor all oppmerksomhet  :cool: ?  Vel det ble kanskje for mye for båtfolk flest når jeg la inn ny oppgave før bph's atlanterhavsferd var avsluttet og PanPan kastet seg inn med en tredje oppgave  :lol:

 

Vel, sta som jeg er trekker jeg det frem "i lyset" igjen da det kan trenges i alle fall litt balanse inn i alt fokuset rettet på sørlandet  :lol:  Har fått med meg at til og med Båtmagasinet har våget seg litt lengre nordover langs kysten i år, kryss i taket ,  :cool: og jeg gleder med til å se hva de får til av reportasjer fra steder NORD for Bergen. Jeg kan legge til at jeg la inn et bilde nest øverst på side 15 i denne tråden også (den klarte til slutt Gunga Din) - et bilde som viser et området jeg synes er flott reklame for landsdelen det ligger i. Men den aktuelle fjorden kommer altså litt i bakgrunnen for en annen som egentlig ikke er spesielt flottere.

 

Jeg skal spare folk for repriser så jeg kan vel legge ved et annet bilde enn det som er i bunn av side 19. Bildet under er tatt noen kilometer unna det andre men er altså fra samme by - ja, jeg sa by. Da blir det kanskje lett? Men skal du overbevise nå, må du si HVOR i byen bildene er tatt - i alle fall klare et av dem? Sjøbua på bildet under har jeg faktisk et ganske spesielt forhold til og ligger på et sted som har maaange besøkende hvert år. :smiley:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Fikk ju några bra ledtrådar,  sen går resten med passare, transportör o rett blad

ur telefonkatalogen!!!! :cool:

 

Har du varit der, bph?

 

Panpan's   rödgröna röra er värre!   :smiley:

rödgröna röra hehe, hmm ja som mange andre er den vanskelig med mindre en selv har seilt forbi.

 

Jeg seilte forbi Selvagen øyene i 98 på vei fra Madeira og Porto Santo til Kanariøyene.

Link to post
Share on other sites

Tar sjanse på at det er i innseilinga til Arendal, så da må det  bli på Hisøy eller Tromøya, som ligger med ett smalt sund imellom...

Ett annet alternativ er i nærheten av Homborsund???

Nei, men det ligger i en "innseiling".... :smiley:, ettermiddagskyggesiden av fjorden er generelt bratt, bebyggelsen ligger på den andre siden av fjorden i alt vesentlig, slik det avbildede huset med rødt og grønt tak gjør... :cool:
Link to post
Share on other sites

Må bare chanse igen!

 

Du skrev  "Det gjelder å ha øynene med seg i hverdagen"

 

Insegling till Oslo,    Dröbak        (var det en för vild chansning?!)   :seeya:

Takk for innsatsen, Gunga Din! Men nå må andre få slippe til med sine "Hvor er dette?"-bilder.

 

Innseilingen det dreier seg om er fjorden innover til Tvedestrand. På sydvestsiden er den tildels meget bratt, på den andre solvendte siden slakere med mye hyggelig bebyggelse. Der finnes dette huset med et rødt og et grønnt tak. Kan vel finnes flere langs kysten, men jeg har bare festet meg ved dette.

 

Forøvrig vil jeg anbefale et besøk til Tvedestrand, - en perle, en meget posistiv avveksling! Meget trivlig og fredelig miljø rundt gjestebryggene helt inne i byen. Og det er slettes ikke så langt inn fra kysten utenfor!

 

Før jeg forlater Tvedestrand for denne gangen vil jeg legge ut tre første vers av visen "Urmageren fra Tvedestrand", teksten er av Amble Næss, melodien den samme som til "Pigerne udi Spanien".

 

Urmageren fra Tvedestrand.

 

Tvedestrand for den som ikke vet det,

er en yndig liten Sørlandsby.

Men det idylliske og skjønne stedet

har nu tapt noe av sitt gode ry.

Tenk siste gang da der ble opptatt manntall,

da hadde byen vokset lidegrann.

Det var en urmager som kom fra Mandal!

Det har'ke hendt før nedi Tvedestrand.

 

Med denne urmageren det nu forlyder

kom også synden inn i Tvedestrand,

for han var simpelthen en stor forbryter,

som lavet tyveri og ildebrann!

Han hadde kjede ut av gull på maven,

hvem kunne tro det var no' galt med ham,

som hadde silkevest og skinn på kraven?

Det har'ke hendt før nedi Tvedestrand.

 

Butikk det leide han av baker Holte,

det skulle tyde på en god moral.

Men tenk de klokkene som fyren solgte,

de hadde'n stjålet bort i Arendal!

Vi skjønte ingenting i grunnen førenn

at tyve kroner i vå bank forsvann -.

Tenk nu må bankbestyreren låse døren.

Sånt har'ke hendt før nedi Tvedestrand.  :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Forøvrig vil jeg anbefale et besøk til Tvedestrand, - en perle, en meget posistiv avveksling! Meget trivlig og fredelig miljø rundt gjestebryggene helt inne i byen. Og det er slettes ikke så langt inn fra kysten utenfor!

Og er en først på de kanter kan innaskjærsleden fra Lyngør til Arendal anbefales på det varmeste. Knut Olav (KOB) har en flott beskrivelse av leien på sin hjemmeside, se:

http://hannah2.net/lyng-arend.htm

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...