Retox_93 Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Fekk et tips om at vis man har får høyt turtall kan stemplene komme opp ødelegge det meste på veien opp. ( Stemplene, Ventiler, toppen)Vis du har får høyt turtall en maskinen er god får. e kjører nesten bare på rundt 1800-2000 rpm. da går den fint og graver nesten ingenting . På høyere turtall graver den noe fælt Målte 11 M et eller annet med en gammel gps. Men lurer på om den gpsen var helt klin kokos Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Vakkert Har du mål på veggene i toalettet? Hvilke materialer brukte du osv? Takk for bildene Toalettrommet er 74 x 100 cm. Dør på 50 cm bredde. Har skyvedør inn til forkabin og derfor er det plass til denne løsningen Litt usikker på matrialene . Mye mulig det er teakfiner. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
cheetah Svart 22.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Som dere ser på bildet så er fineren noe skadet Noen som har tips på hvordan å fikse dette? Skifte ut allt, Kle med ny finer eller noe Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 om jeg ikke er helt blind så tror jeg ikke dette er teakfiner men respatex dette er jo et forholdsvis billig matriale så å bytte det ut vil gi best resultat tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 22.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Selvfølgelig Får man tak i sånt hos en vanlig byggforhandler? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 det er jeg ikke sikker på du mulig du kan få tak i det på en litt større byggevarehandel ja men det kan også hende du ikke får tak i det noe sted lenger da er det bare å bytte ut med teakfiner Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 22.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Teakfiner er fint det Litt jobb, men båten hadde blitt flott da ja Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Du får ikke tak i noe teak eller noe regnskog treverk hos byggmakker ihvertfall. De vil ikke skade klode vår Sjekk hos oslo Finèrfabrikk. De har mahogny, teak og masse annet rart. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Nå må du lese litt bedre fredrik! vi pratet i utgangspungtet om respatex men kom inn på teakfiner som de feks selger på maritim men det er helt riktig at ikke masiv teak er noe de selger åpenlyst lenger evntuellt går det jo ann å skjære i stykker stuebordet i teak å bruke det Sitér dette innlegget Link to post
Dorf Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 (redigert) Hei Kjøpte meg en fin 1978 Sollux 24 ac i høst. Veldig godt fornøyd med denne. Jeg må imidlertid ha nye kalesje til denne. Hvor bør jeg kjøpe denne, og hvor mye bør det koste? Redigert 25.Januar.2011 av Dorf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Hei. Jeg kjøpte ny kalesje hos Alf Hansen i Trondhjem for 2 år siden. De og Jens Sagen (Helly Hansen) sitter på orginalmaler til sollux 24 ac. Pris ? ca 8000.-. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
cheetah Svart 25.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Hei Kjøpte meg en fin 1978 Sollux 24 ac i høst. Veldig godt fornøyd med denne. Gratulerer med en flott båt og velkommen til Sollux tråden Sitér dette innlegget Link to post
EXIT II Svart 25.Januar.2011 Del på Facebook Svart 25.Januar.2011 Hei alle stolte sollux eiere Har selv tilbragt mye av tiden min i Sollux 24. Det er en kjempe båt. Mest imponert var jeg av fart i forhold til motorstørrelse og ikke minst drivstoff-forbruk. En sterk sjøbåt er det også. Ville bare legge til at vi muligens (dersom tiden strekker til) skal montere en Lomatec 85 hk i en Sollux 24. Planen er å ha dette klart frem mot sommeren, men dette må vi se ann. Må gjøre meg ferdig med Joda prosjektet først. Jeg er ihvertfall klar over at vi må foreta drastiske forandringer på motorrommet før vi får plass til nykommern. Det satt tidligere en 3qm30 i den. Sitér dette innlegget Link to post
Dorf Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 (redigert) Hei Har sjekket med Alf Hansen. De skulle ha drøyt 12000 for kalesjen, mens Jens Sagen (HH) skal ha 9000... Redigert 26.Januar.2011 av Dorf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Har brukt begge leverandører. Anbefaler Jens Sagen. Nå har ikke jeg lest hele tråden, men på min Sollux var kalesjen trekt over AC som var en fin løsning. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
cheetah Svart 26.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men på min Sollux var kalesjen trekt over AC som var en fin løsning. Blir nok å gjøre det samme når kalesjen må byttes ut Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 27.Januar.2011 Del på Facebook Svart 27.Januar.2011 Har hatt en sollux 24 ac i 10 år som jeg solgte sommeren 2010 dette er en båt som har gitt oss masse glede Våren 2007 byttet jeg til fabrikk ny motor og i 2008 monterte jeg ny ankervinsj og baugpropell og ny extra storbadeplattform våren 2009 byggde jeg ny innredning og la teaklaminat gulv gjorde ellers masse annet også med båten så var synd å selge den men det var ønsket om større båt som førte til salg Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
cheetah Svart 27.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2011 (redigert) Velkommen til sollux tråden Høres fin ut den båten Hvilken motor var det du monterte i båten? Var det en yanmar som sto i den fra før av og måtte du gjøre noe med motorfestene eller bygge om motorrommet? Bare lurer i tilfelle jeg må bytte til ny motor en dag. Hadde vært bra om du hadde noen bilder av båten Redigert 27.Januar.2011 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 27.Januar.2011 Del på Facebook Svart 27.Januar.2011 Velkommen til sollux tråden Høres fin ut den båten Hvilken motor var det du monterte i båten? Var det en yanmar som sto i den fra før av og måtte du gjøre noe med motorfestene eller bygge om motorrommet? Bare lurer i tilfelle jeg må bytte til ny motor en dag. Hadde vært bra om du hadde noen bilder av båten Det var en mercedes om636 som sto i , byttet til en sabb iveco Den gamle motoren sto på 3 vinkler , 1 framme som gikk på tvers mellom 2 skvalpeskott og 1 vinkel på vær side bak måtte bare bytte ut de 2 vinklene bak plus at jeg brukte et flexiledd mellom gie og aksel Har noen bilder men er jo ikke sikkert nye eier blir så gla om jeg legger de ut hær , men skal se hvordan bilder jeg har Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Bjørn-V Svart 4.Februar.2011 Del på Facebook Svart 4.Februar.2011 Spørsmål til dere som har sollux 24 m/uten Ac, : HVOR STOR båtplass har dere, dvs bredden på båtplassen? Har ingen fast båtplasse enda, leide bare en båtplass med lysåpning på 3 meter ifjor.. De har masse ledig med 2.5 meter lysåpning, så lurer på om den passer? Båten er jo 2.7 m på det breieste.. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 5.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 er litt usikker på bredden jeg har på min båtplass. 3m kanskje. Men trur 2.50m skal gå bra. Er ikke hele bredden av båten som er i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn-V Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Jepp, jeg får nok måle båten litt over vannlinja, og måle båtplassen for å se om det passer :) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 2,5 går ikke. Gjestebrygga/korttid ved brygga i Risør har 2,5 meter, og det gikk ikke! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
idars Svart 9.Februar.2011 Del på Facebook Svart 9.Februar.2011 Velkommen til sollux tråden Høres fin ut den båten Hvilken motor var det du monterte i båten? Var det en yanmar som sto i den fra før av og måtte du gjøre noe med motorfestene eller bygge om motorrommet? Bare lurer i tilfelle jeg må bytte til ny motor en dag. Hadde vært bra om du hadde noen bilder av båten Fant noen bilder av bla plattforma som det forøvrig bare finnes 2 av , jeg og en kammerat lagde 2 like ut fra egne mål og ønsker. Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
M/S Bastard Svart 9.Februar.2011 Del på Facebook Svart 9.Februar.2011 På bildet 2 i posten over, er disse konsollene som sete er montert på til og løfte vekk? Mye arbeid i og løft de vekk? Driver og funderer på løsning i egen båt, men vil ha enkel tilgang til motor rommet. Har ikke Solux, men liker løsningen, om det er enklet og løfte vekk da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.