Hansi Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Hvor mye sjø skulle det til før båten ble våt, sånn ca? I motsjø, 1 meter + bølger og en 13 - 15 knop er båten våt. Ikke noe problem egentlig for båten går som et lokomotiv, meget retningsstabil og god sjøbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Ser de fleste mener en slik båt bør ha over 200 hk ja... Hadde nok ikke nektet for å hatt større motor, men tror faktisk at jeg kunne klart meg med den motoren og. Blir de vanskelige å manøvrere med kun 150 hk? ER jo vant til sjekta, og den er utrolig lett å handtere. enda der er bare ca 80 hk Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Takker Hansi . Da tror jeg ikke jeg bekymrer meg noe særlig for det. som oftest farter jeg rundt i 5-8 knop. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hansi Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 (redigert) Blir de vanskelige å manøvrere med kun 150 hk? Svaret er nei, ikke noe problem. Baugpropell anbefales da det er en del vindfang i båten, ikke slik at det er plagsomt, men letter manøvrering, spesielt hvis en er ute alene på tur. Redigert 30.Desember.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 @ Rem AHA.. så lærte jeg endelig det og Leste vel et sted at det ikke kom på disse båtene før i 87 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Nor_west Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 (redigert) NW900 med 150 hk er 100 hk. forlite i en NW 900,den er en tugdreven båt så den trenger en del motorkraft. Redigert 30.Desember.2010 av Nor_west (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 (redigert) Hva mener folket om denne båten. Bortsett fra motoren, den har jeg jo skjønt at noen mener er for liten Ellers ligger det jo noen på finn, de har jeg sjekket. men det kan jo være andre markeder. Så hvis noen har noen gode forslag er jeg meget åpen for det. Mvh Bjørn Løvjomås. Redigert 30.Desember.2010 av agder840 (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fetter Anton Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Jeg for min del ville heller tatt denne tror jeg: Link Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Utvilsomt en fin båt. Men det må selges en stk sjekte først. Og det tror jeg ikke er det letteste på denne tiden av året Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fetter Anton Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Ja, har vurdert den sterkt selv da jeg er på jakt etter båt, men vi har så godt som bestemt oss for et annet merke. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Er det lov å spørre hva du ser etter?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Jeg for min del ville heller tatt denne tror jeg: Link Med grønne maskiner i kjelleren? hmm Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Astor Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 To fine båter begge to. Men motorvalget tilsier den med 250-hester. To båter som eierne har jobbet mye med. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Det er mitt intrykk og, liker bildene jeg ser. Har luftet for noen om de vil kjøpe sjekta. Så kanskje er man ikke avhengig av å bytte inn.. Men det er nå det letteste da Og jeg liker godt perkins da Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Oteren Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Lukket båt midt på solkysten? Normalt skurrer dette, naturstridig å sitte inne i solskinnet. Men skal du bruke båten utenfor hovedsesongen har jeg en viss forståelse for lukket båt.... Som du skjønner er ikke lukket båt mitt spesiale, men NW virker som en solid båt. Motorvalg trenger ikke være så stor, du har kort vei til Norges fineste skjærgård østover og spesielt vestover... Men tenker du videresalg en gang er det en nok en fordel med stor motor. Lykke til med jakten på "vestlandsbåt"! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Vi er flere som sier at 150 hk er for lite. NW er en tungdrevet båt og trenger motorkraft. Jeg hadde 217 hk og hadde gjerne sett mer maskinkraft selv om vi ferdes mest i 8-9 mil. Man bør med denne båten ha en marsjfart rundt 15. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 @ oteren. Jeg er født her.. men de siste åra synes jeg solkysten har gjemt seg litt.. bak skyene. og jeg vil gjerne bruke båt mesteparten av året. @ Astor, når begynner denne skuta å dra store hekksjøer? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
:båt1 Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 store hekksjøer er NW 900 kjent for å ha errter paserte 8 knop! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Til nå har det meste av mitt båtliv foregått i mellom 4 og 7 knop, selv om sjekta på en god dag ( og litt medstrøm og hjemlengsel)klarte 12,5 knop. men dette er jo noe som kan endre seg da. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fetter Anton Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Ikke at jeg har den minste peiling på motorer, men er på båtjakt selv, og det "sies" at VP TAMD 60C, er en såkalt industrimotor og er noe av det bedre Volvo har... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 NW 900 setter seg godt i 12 mil og blir da en stødig båt. Derfor er fart en grei stabilisator og dermed litt mer motorkraft. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Godt PoengAstorDen hadde jeg ikke tenkt på. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Astor Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Da vi gikk over til Trawler var dette et viktig poeng, noe vi ikke angrer på i dag. Med vår GB kan vi gå opp mot 17 mil, men allerede ved 10 mil setter hun seg daglig med hekken. Vi slipper mye slingring av den grunn, noe du sikkert kjenner fra snekka. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Sjekta er en mester til å slingre ja... Bare at der nytter det ikke å komme vekk fra det.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Noen som kan si noe mer sikkert hva denne motor (Perkins T6.354.4M) har av hk? eventuelt hva som kan gjøres for å få litt mere futt i den Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.