Jump to content

Erfaringer med Nord West 900?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Har hatt en NW900 og kan bekrefte at det er en båt du føler deg trygg i nesten uanset vær. Eg hadde en 87 mod med 217 perkins og viss det ikke var spesielt mange ombord var dette nok etter min meining. Eg fekk den sandblåst og preima så da kunne eg gå med en marsfart på ca 17. Forbruket var da 2.2 liter pr mil. Det med steglista meiner eg er litt viktig fordi den går mykje finare i sjøen. Teddyforet er et minus da det har tendens til å bli svart. Ellers bør det være med kalesje fordi bakdøra er så mykje på skrå at det regner inn når døra står åpen. (overbygget er for kort)

Link to post
Share on other sites

Blir nok spennende å vente på telefonen i morgen, eller tirsdag ja... Litt usikker pga liten motor. Har nok fått en del å tenke på md de rådene jag har fått. Men hvis prisen blir til å leve med kan jeg nok klare å leve med liten motor.

Mener det var en her på BP som hevdet at livet nytes best i sakte fart på sjøen. :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Vil gi honnør til NB marine :thumbsup: , de tok kontakt som lovet. Desverre er nok ikke prisen de tilbyr for min båt det jeg ønsker. Så mellomlegget blir for stort. Jeg synes prisen på NW som de selger er brukbar. Men en pris på ca 250.000 synes jeg er for lite for en Agder 840. Men det er jo en mulighet for at de har rett da?? Markedet bestemmer jo pris. Hva mener dere på BP?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Er det noen omsettning på Finn nå, eller er det bare annonser som går ut på dato?

Det blir solgt båter som er realistisk priset. De som ligger inne usolgt i lang tid er de som skal tjene penger i begge ender. Det er ikke realistisk. Er du en av dem kan du spare deg annonsekostnadene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...