Jump to content

Erfaringer med Nord West 900?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Det eneste som ikke er omtrekt er den enkle stikklugaren. Stoffet er helt men noe skittent.

Kanskje er en skikkelig vask nok til å få lugaren i grei stand.

Det som trekker ned inntrykket av stikklugaren er nok at alt annet er så usedvanlig bra.

Motor går også svært pent og rent, lite røyk.

Vurderer annonsert pris på 515" som et kjempekjøp. Dette er mye båt for pengene.

Link to post
Share on other sites

Har forsøkt å google litt uten hell, lurer også på hvor inngangen til akterkabin er.

Men man kunne kanskje forlenget flybrigden så man får helt tak bak.

Nå vet jeg ikke høyden fra gulv til toppen av kalesjen, men antar det er ståplass.

 

marikkenhav.jpg

 

Litt info om båten.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei Polarn, hvis du ser på bildene av den båten som ligger til salgs på Sykkylven, så ser du bak salongen mot bakveggen på babord side. der ser det ut som et skap. men det er nedgang til akterkabin og midtkabin. . de ligger altså etter hverandre på babord side.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Kopierte du bildet til din maskin og så limte det inn i bildeknappen :confused:

 

Det er slik man gjør det ja :thumbsup:

Kopierer bildet til pc`n, laster det opp med last opp bilde knappen, kopierer linken og limer inn i bilde knappen.

 

En demo finner du her

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Her er en plantegning. Det er vel å ta i litt å kalle den bakre køya for akterkabin, men den er litt bredere enn køya midt i båten. Denne tegningen viser den norske varianten, men det er vel noenlunde samme løsningen i den svenskbygde modellen.

 

nordindret.jpg

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Det var nok ikke den plassen man ville velge vist man skulle ha party nei, det er jeg helt enig i. Men om været er fint og kapteinen ikke har med styrmann på tur. så kunne det nok være fint å sette seg på loftet litt. OM det skulle være slik at vi ble begunstiget med litt sool :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg for mitt bruk ville valgt en med fly. Det jeg kanskje savner er større badeplattform. Kan vel bare ansette REM kanskje? :thumbsup:

Men hvordan er det med motorinstrumenter oppå fly, ser ut til å være mangelfullt, men kan hende bildene lyver litt. Greit å få med seg om det kommer noen alarmer fra motor o.s.v.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Joda, undermåls badeplattinger er det fullt mulig å gjøre noe med. Ellers er det et viktig poeng du påpeker. Mange flyløsninger hadde, og har kanskje fortsatt, svært spartanske løsninger med hensyn på instrumentering.

Går du da med litt motorturtall kan det være vanskelig å høre alarmer fra kjelleren når du sitter på fly. Skummelt.

Ellers er det vel slik at en liten fly er bedre en ingen fly, og er du ikke vant til å kunne sitte oppe, vil sikkert en slik spartansk løsning vi ser her virke forlokkende.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Du har jo laget en god fremgangsmåte REM, så spørs om vi ikke får ta en piratkopi av den... Plattformen din ble jo knallbra, ser for meg å kunne sitte bakpå der når solen står opp.. på en god stol.. Virkelig noe å tenke på :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...