Jump to content

Erfaringer med Nord West 900?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

En venn av meg på Sætre hadde annonse ute på sin NW900 87 mod nytrukket innvendig og med VP- motor på over 300 hk. En flott båt. Den er fortsatt ikke solgt. Godt utstyrt og pleiet i mange år. Det er Nor_west her på BP. Send han en IM.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

nytrukket innvendig og med VP- motor på over 300 hk. En flott båt

Min personlige følelse selv om jeg hadde 240 hk i min var at jeg ikke fikk utnyttet fartspotensialet i båten. Med 300 hk og oppover får en helt klart mulighet til å holde en høyere marsjfart på lavere turtall og mindre dieselforbruk, noen ganger er det greit på transportetapper fra A til B. Innaskjærs putrer en stort sett i en 7 - 8 knop og da betyr ikke motorstørrelse så mye. Men her igjen kommer behovet inn og ikke minst hvordan båten brukes.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

@ Astor. Takk for tips. gleder meg stort over hjelpsomheten her. Og med den titten jeg fikk i dag frister det bare mer og mer å skaffe seg en slik flott motor. Så har jo mitt båtbruk stort sett bare vært å puttre rundt her i sørlandsbyene. Kan jo hende det kan bli noe lenger turer med en slik båt. Fruen er jo i fra Stavanger...

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hvis det er flere som har linker til utgåtte annonser på finn, er det bare å legge dem inn her. Takknemmlig for hjelp til nå :thumbsup:

Kjenner jeg mangler noe av isen i magen når det gjelder min egen båt. Mange som har lagret, men ingen henvendelser.. hmmm :confused:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Det er sannelig tungt å selge båt ja, lysten på Nord West blir bare større og større :thumbsup: Men lurer litt på hvor langt man må ned i pris for å selge sjekta? Har dere noen gode råd/trøst til en kjøpelysten kar.. som desverre må selge først.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

jeg vet desverre ikke noe om forbruk, og det ser ut som det blir en stund til jeg får greie på det og :thumbsdown: Avgjørelsen er nå tatt, så det blir nok en sesong eller to i Agder 840. Markedet ville ikke ha sjekta nå... så da får jeg heller beholde den.. synd men slik er det... takk for alle gode bidrag i tråden :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...