Jump to content

Erfaringer med Nord West 900?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hadde gått for den nyeste, tror denne også er mere lett omsettelig ved evt videresalg. Disse båtene er tunge og trenger stor motor. Med ferielast og fulle tanker tror jeg 255 vil slite litt.

Ellers er det autopilot i den nyeste, det er veldig veldig greit å ha når man er alene eller skal over større havstrekk.

Link to post
Share on other sites

Det har du helt rett i Finnmarken, er jo marsjfart som er viktig. Tror ikke det skiller mer en 3-4 knop på båtene i marsjfart. Men valget er tatt. det skilte som nevnt 50 000 på de to båtene...

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ikke dårlig at du rakk å lese innlegget mitt før det ble redigert. :wink: Jeg redigerte det da jeg så at du allerede hadde bestemt deg.

 

Men ja, jeg ville vel gått for den med størst motor utfra prisene de lå ute for. Der skilte det vel ikke mer enn 15 000,-? Men jeg tror nok den går godt nok i massevis den du har bestemt deg for også.

 

Dette med marsjfart er ihvertfall viktig for meg. Jeg har en Fjord 880. Denne har har maxfart ca 24/25 knop. Marsjfarta er 20 knop. Nå er det vel alltid slik at "mye vil ha mer", men jeg må likevel si at min båt går altså så kjempefint i vannet i 24 knop at det er synd dette ikke er marsjfarta. Den går fint i 20 knop også, men i 24 lager den betydelig mindre bølger.

 

I fartsområdet 10-15 knop lager den så mye bølger at jeg ville holdt meg langt unna. :lol:

Link to post
Share on other sites

Ikke dårlig at du rakk å lese innlegget mitt før det ble redigert. :wink:

 

I fartsområdet 10-15 knop lager den så mye bølger at jeg ville holdt meg langt unna. :lol:

Jeg prøver å få ordnet meg kart til pc... derfor er jeg rimelig stabil på båtplassen i dag... :smiley:

 

Når du lager store bølger...vil man jo helst komme seg unna ja... :sweat:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

appropos kart http://www.tikinavigator.no/no/index.htm Det er linket til denne i en annen tråd med nesten samme tema. Jeg ringte han som selger dette i dag. Pris komplett med det beste kartet og GPS kr 4790,- Synes det ble litt mye, så jeg fortsetter nok med C-map en stund til. Dette C-map fikk jeg ferdig innstalert på en gammel laptop av en kollega for noen år siden. Dersom du har en dataskyndig kamerat kan visstnok dette lastes ned nokså enkelt og helt gratis. Antakelig ikke helt lovlig, men det fungerer helt fint. Imidlertid noe upresise kart (gamle kart) endel steder her på Sørlandet. I Grimstad, hvor jeg bor, er dette saken, men man må jo uansett følge med visuelt.

 

Men det virket fristende det tilbudet overfor.

 

Tar snart en tur gjennom Galtesund i 12 knop. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt en NW 900 og ville av det jeg ser på de to bildene valgt den uten teddyfor på veggene. Her blir det fort mye gammel morro. Ellers så ser de velstelte ut begge to ut fra bildene. Stor motor er jo alltid et pluss og man behøver ikke bruke mer fsrt enn nødvendig.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med deg der Astor. Det var riktignok ikke den lange typen teddy, men mer som et gulvmatte med korte hår.. ?? ehh.. god beskrivelse :giggle:

Men det er avgjort nå.. så det blir den eldste utgaven

 

er litt spent på hvor mye det utgjør forskjellen med steglistene og uten.. som på den jeg får.??

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det medvidere salg er et moment jeg og har tenkt på, og der vil jeg nok tape de 50 jeg "sparte" nå. Men det får våge seg denne gang. Jeg har testet en med disse steglistene, kommer jeg på nå... Men det var vanskelig å sammenligne.. Får instille meg på vindusvask når jeg legger til land i uthavn :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Må bare si gratulerer med flott båt. Dette er også en båt jeg har lyst på, så kjenner meg litt missunelig nå. Håper du lager en egen prosjekttråd på denne :) Alltids noe man har lyst til å endre på se :)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Det medvidere salg er et moment jeg og har tenkt på, og der vil jeg nok tape de 50 jeg "sparte" nå. Men det får våge seg denne gang. Jeg har testet en med disse steglistene, kommer jeg på nå... Men det var vanskelig å sammenligne.. Får instille meg på vindusvask når jeg legger til land i uthavn :thumbsup:

på min nw er det ettermontert sprutlister ,det førte til at båten gikk 1 knop fortere og spruter mindre vann på vinduene.
Link to post
Share on other sites

wow, den tanken har jeg faktisk tenkt. Hvordan er de montert?

Regner vel med de er støpt fast kansje?

Kunne du tatt et bilde av dette tro?

sagd ut trekantprofiler av divinicell 80 kjerne.støpt fast sparklet pusset og malt.kan ta bilde når båten skal opp dersom jeg ikke

finner noe på pcen min

Link to post
Share on other sites

Utrolig bra, da løste vi det problemet og... Tuusen takk. Da spørs det om det ikke kommer en prosjekttråd og etterhvert. Begynner å bli litt på den lista. Vil ha på større Badeplattform og luke i bakveggen. Det er utrolig praktisk.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

sagd ut trekantprofiler av divinicell 80 kjerne.støpt fast sparklet pusset og malt.kan ta bilde når båten skal opp dersom jeg ikke

finner noe på pcen min

 

Jeg har en 83 modell med 320 hk, som gjerne skulle vært tørrere og marse på noe mer enn 18 kn. Er derfor interessert i divinicell-profilene du nevner. Har du dimensjoner og tegning som viser plassering, bilder etc.?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei alle sammen:-)

Er veldig gira på en Nord West 900

Holder nå på og bygge naust og lurer på om det er noen som vet hva minimums høyde man må ha på portåpning for å få inn en slik båt. Tenker da med mastra nedlagt.

Har prøvd å finne tegninger på båten, men finner ingenting.

Noen der ute må vite dette vel?

 

Mvh Borgeleik:-)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...