Jump to content

Erfaringer med Nord West 900?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 9 måneder senere...

Jeg må nok si meg enig i det Torbi... :) prøvd lenge nok.. men nå gikk det altså til slutt.. og prisen på sjekta... ble svært hyggelig for kjøper. Det mente han selv hvertfall.

Så nå er det min tur til å være kjøper.. i kjøpers marked. hehe

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ja eg har ikke prøvd så lenge med å få solgt min gamle saga 27 i 3 mnd, ingen respons, litt kjedelig synes eg, dødt marked så plutselig dukket en opp og fikk solgt med litt med tap, så kjøpte eg en viksund som eg fikk prutet ned i prisen. gøy å være i kjøpemarked, lykketil :wink: .

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Interessant om motoren, stemmer det ikke med 61 c altså?

 

http://www.crommarine.com/volvo_penta/volvo_penta_inboard_engine_diese.htm

 

fant denne, og her er det bare 60c. er vel gode motorer det også, men ryker sikkert enda mere en 61a, ellers trenger egentlig den båten 300hk vil jeg tru, alltid kjedelig med for liten motor. ellers er det vansklig å se interiør på bilder syntes jeg, mange ganger kan eldre være vel så fine de.

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært ombord i en med 300 hk, når den kom opp mot 24 knop, begynte den å ri på kjølen. Litt ubehagelig. Så det er ikke sikkert det er nødvendig med mer enn 255 hk.. Men her er jeg jo ikke særlig erfaren :smiley:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

TAMD 60C 152-250 6 1983 1987

Fant bare 60 c jeg og virker noe rart med 61c da

 

Kan hende her er en liten "skrivefeil"

Skal hvertfall undersøkes.

 

Så langt liker jeg bedre løsningen med dobbelseng foran. Men ser flertallet her går for den nyere båten.

Får tenke meg om en eller to ganger til.

Kom gjerne med mere innspill, det setter fart på de små grå :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Enig med deg ang. sengen men nyere båt teller litt det og større motor selger bedre i ettertid ...men sengen er ikke allverden å fikse selv .. men er jo det med å endre på ting er jo fin som den er og

Lagt til

det jeg ser er gjort med kallesjen sier meg at kallesjen snart er moden for utskifting på den nyeste

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...