Øya Svart 14.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2011 Vi hadde en Elwaro 755 sommeren 1997 som vi likte godt. Flott liten turbåt for en familie på 4. Problemet var at våre to håefulle datt ned fra overkøya ett par ganger så da ble det salg. Eller var båten fin den. Senere hadde vi en 1996 modell Elwaro 9000 targa med KAD 42. Hvit og med grå og blå striper fikk vi mange positive kommentarer. Båten var ett smykke i innredningen. Lurer på hvorfor vi solgte den......i allefall går den fortsatt her i Arendal og er såvidt jeg kan se like fin. Fantastisk flott turbåt for 4. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
idars Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Er det noen hær på BP som har annen baugtrapp enn denne orginal løsningen? Hvordan har dere isåfall løst dette ( gjerne med bilder ) Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 22.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2011 Har dere fjernet den orginale trappa , eller går det ann å montere annen trapp uten å fjerne den orginale ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Hær er noen bilder av de nye skapseksjonene jeg har lagd til førersetet og pasasjersetet i elwaro"n. Det ene er ferdig behandlet med et strøk brun mahognybeis og 3 strøk teakolje med extra fargetilsettning. Det siste er ikke helt ferdig til beising og oljing enda Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Retox_93 Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 (redigert) Dæven å fint det ble ''idars''! Er det mulig å spør om hva slags plater du har brukt=? Skal gjøre dette på sjekta snart, og er på leting etter noen gode tips hva slags olje/beis e skal bruke. Er dette vanlig brun mahognybeis ? Prøvde en mahognybeis, men syntes det ble så veldig rødt, men mere brun farven Redigert 23.Februar.2011 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Detta er noen dårlige mobil bilder , men blei veldig fornøyd med resultatet. Jeg har brukt en oljebeis HERDINS som heter 913 mahognybrun, legger ved et bilde. Platene jeg har brukt er 9mm bjørkefiner ,og det gjorde jeg fordi at laga i den teakfineren du får kjøpt er få mens i den jeg har brukt er mange tynne lag som jeg tror blir sterkere ( å så blir det jo billigere ) Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Retox_93 Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Takk for tipsene :) Må til byen å handle den 913 oljebeisen i morra :) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 Er det noen hær på BP som har annen baugtrapp enn denne orginal løsningen? Hvordan har dere isåfall løst dette ( gjerne med bilder ) Løfter dette spørsmålet igjen jeg Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Er det noen hær på bp som har fått av presenninga på sin elwaro og begynt på vårpussen ? Jeg lurer litt på å pakke av båten til hælja Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 I hælja tok jeg presenninga av båten Fikk begynt på jobben med å lage nytt dachbord , å så langt har jeg kommet. Tok lenger tid enn jeg hadde trodd å få ut alle brytere og innstrumenter og få merket ledninger så de kommer på rett plass igjen Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 5.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Er det flere elwaro eiere som har begynt på vårpussen hær på bp? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Astor Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 (redigert) Flotte båter. Savner litt den vi hadde. Redigert 5.April.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
idars Svart 5.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Ja jeg er veldig fornøyd med den vi har. Holder på med noen prosjekter i år også men har tenkt å spare noen til neste år slik at jeg kan få gjort en del ting hær hjemme også Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Mamma Mia Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 (redigert) Jeg har hørt at det er støpeformen til Hanto 24 som ligger til grunn for Elwaro 755. Tror jeg leste det i en test fra Båtmagasinet for noen år siden. Skal se om jeg finner igjen denne og legge ut en link. Elwaro 30 er en staselig skute Redigert 7.April.2011 av Hanto 24 fot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Er samme familie som har laget Elwaro og Hanto 24 . Et veldig fint skrog er det også. Noe det e liker best med min Hanto er defintivt skroget Her er linken til Båtmagasinet Sitér dette innlegget Link to post
Mamma Mia Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Her er testen : http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/D4D434C407A919ECC125761800481D86?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Linka den istad men Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 28.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2011 Dette må da være billig? Ser det er vel mye treverk i forhold til min smak men alikevell en båt jeg hadde kjøpt. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28038890 Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 29.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2011 Da var jeg omsider fredig med det nye dachbordet og skapene under fører og pasasjer setet. Og om lørdag fikk jeg endelig sjøsatt Å så har jeg fått montert de nye akter rekkene Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
ollebollenor Svart 29.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2011 Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
idars Svart 18.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Tydlig at prisene hhttp://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28788440ar gått veldig ned. For bare 2-3 år siden hadde dette vært super billig men nå sliter de tydligvis med å selge Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 18.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 virker denne da tro ?http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28788440 Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 18.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28788440 Beklager rotet Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Er det noen hær somm har montert flaps på en elwaro 30 ? Har lurt på å lage en flaps på min elwaro for å få ned baugen under full gass pådrag. Noen som har bilder av dette , og erfaring med om dette vill hjelpe ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 28.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2011 Et bilde fra i sommer Og hær er et fra i dag , nå går dessverre sesongen mot slutten men blir forhåpentligvis 1 tur eller 2 til før landsetting Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.