Jump to content

elwaro tråden


idars

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

I år har jeg byttet ut kalesja i HT med en luke i LEXAN , denne har jeg hengslet på midten slik at jeg kan åpne den ene halv delen. Jeg har også montert luka slik at det er enkelt å fjerne hele luka slik at jeg fremdeles har muligheten å sitte under åpen himmel. Er veldig fornøyd med den nye luka. Skal ta noen bilder å legge ut senere

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei.
 
Da kommer det noen bilder av båten min en 88-mod Elwaro 30. Kjøpte den i begynnelsen av juli og har vært ute med den de fleste helgene etter det og i ferien. I ferien var vi en tur i Tønsberg som foreløpig er det lengste vi har vært med den. Den er foreløpig mer eller mindre slik den var når vi overtok den, men har planer om å gjøre om forpiggen til fast seng med oppbevaringsplass under. Ellers har jeg montert varmeanlegg i den, tettet vinduer og litt div. småarbeider. Vi har vært veldig fornøyd med den.

 

Et problem som dukket opp under første turen var at motoren døde ut når båten gikk på tomgang, noe som gjorde det vanskelig å legge til ved brygga. (i hvert fall for en fersk skipper som meg, dette er min første båt.) Men vi kom oss i havn og fant ut hva det var. Det var returskruen for gassen som hadde skrudd seg litt ut, dermed var det bare å stramme til denne litt igjen og problemet var over.

 

 

bilde

 

bilde

bilde

 

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Må ha noe å gjøre så litt forandringer blir det nok ? Foreløpig er det viktigste å få båten i best mulig stand. Skal ned å få lagt i noen forsterkninger i kalesjen i morgen. Hjørnene oppe ved hardtopen er i ferd med å revne, så de skal forsterkes. Skal ta noen bilder av det for det er noe som sikkert gjelder alle som har kalesje fra Hansen protection.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Da kommer det noen bilder av min forhåpentligvis fiks av kalesjen. Håper dette kan være til hjelp for flere.

 

Her er det ene problem hjørnet (overgangen mellom hard top og kalesje).Revnet litt på hjørnet, men foreløpig ikke så store revna.

 

bilde

bilde

 

 

Fikk tak i noen skinnlapper i ca. samme farge:
bilde

 

 

Og limte de på med godt med lim:

 

bilde

 

Satte kalesjen tilbake igjen på plass slik at lapper og lim får litt press. Så håper jeg at dette stopper utviklingen.

 

Gikk til slutt over med impregnering av kalesjen. Tok hele da det var noen flekker i taket som ble litt fuktige ved forrige regnvær.

Redigert av EirikG (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...