Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Sjekk www.mobile.de og de mulighetene man har for å spesifisere søket opp mot Finn. Finn er tafatt på søkemuligheter. Riktignok for bil, men alt er omtrent bare avkryssingsbokser

 

Drev, påhengsmotor eller aksel?

Antall motorer?

Bau-, hekktrøster?

Gasskok eller ikke?

Faste soveplasser?

CE-merket?

Forsikringsskader?

Marsfart?

Antall kabiner?

 

Er noen av de punktene jeg kunne tenkt søkbare.

 

D5L

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev On 2.7.2021 at 12.06:

https://www.finn.no/223496552

 

Ufattelig at dette gikk bra. 

 

Mye jobb å fikse!

Her snakker vi trolig om flere hundre timer med arbeid for å få denne båten strøken. Med tanke på at prisen er uten motor, så er prisen satt alt for høyt etter min mening. I utgangspunktet en kondemnabel båt som ikke er vært mange kronene. Det er vel ikke uten grunn at et firma som selv driver med reparasjon av båter har valgt å heller legge denne ut for salg.

 

Amatører undervurderer fort hvor mange timer en reparasjon som dette vil ta og dermed er villige til å betale en pris som er for høy.

Link to post
Share on other sites

Fortego skrev for 4 timer siden:

Her snakker vi trolig om flere hundre timer med arbeid for å få denne båten strøken. Med tanke på at prisen er uten motor, så er prisen satt alt for høyt etter min mening. I utgangspunktet en kondemnabel båt som ikke er vært mange kronene. Det er vel ikke uten grunn at et firma som selv driver med reparasjon av båter har valgt å heller legge denne ut for salg.

 

Amatører undervurderer fort hvor mange timer en reparasjon som dette vil ta og dermed er villige til å betale en pris som er for høy.

100% enig.

Link to post
Share on other sites

Fortego skrev for 11 timer siden:

Her snakker vi trolig om flere hundre timer med arbeid for å få denne båten strøken. Med tanke på at prisen er uten motor, så er prisen satt alt for høyt etter min mening. I utgangspunktet en kondemnabel båt som ikke er vært mange kronene. Det er vel ikke uten grunn at et firma som selv driver med reparasjon av båter har valgt å heller legge denne ut for salg.

 

Amatører undervurderer fort hvor mange timer en reparasjon som dette vil ta og dermed er villige til å betale en pris som er for høy.

 

Nå holder vel ikke Andre på med så mye båt reparasjoner, men er en racer på motorer da. Så fikser han vel sikkert en god del på sine egne racerbåter, men trur han hovedsakelig kun holder på med motor 

 

 

(Edit, kommentaren under var FØR jeg så alle bildene)

Men flere hundre timer føler jeg er litt overkill. Hvis man vet litt hva man holder på med, så føler jeg mye er gjort på en ukes jobb.

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

@Eika, jeg kjenner på meg at du skal kjøpe den og lage en prosjekttråd der du viser hvordan du bygger den opp - utover høsten når de fleste av oss uansett er på forumet og venter på neste sommer. :thumbsup:

 

:giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Jeg er endelig ferdig med hydroliften etter 150timer med glassfiber og gelcoat arbeid, kjenner det blir en stund til neste såpass store prosjekt. 

 

Og det neste store prosjektet er allerede igang, blir heldigvis ikke så mange timene med støping. Men blir endel jobb, det har vært 2stk mercruiser turtellere, nå skal det monteres 3stk etec turtellere med alt tilbehør 

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev 22 minutter siden:

Har sagt det før, men sir det igjen @Eika kunne ikke du startet en egen tråd der du dokumenterer og samler alt det du gjør? Mye av det virker spennende og tror flere her på forumet hadde likt det!

 

Jeg orker ikke en sånn tråd som må følges opp. du får heller følge litt med, så får du med deg noe av det i allefall. Jeg tar som regel masse bilder av jobbene jeg gjør for å dokumentere at det ikke er noe juks. Så er også mange av båtene jeg jobber på, kundebåter og det er ett par kunder som har kommentert at de ikke vil se båtene sine på nett 

 

Nå om dagen vil jeg bare kjøre båt, ikke reparere de. har ikke hatt tid til det i våres da jeg bare har jobba med andre sitt. Men sånn er det med racerbåter, da må det jobbes i ferien bare for at de skal virke resten av sommeren. Har 2 kamerater som har kjørt istykker racerbåtene sine, så må vel støpe litt i ferien for og ha noen å kjøre med.

 

Her er ett bilde jeg tok her om dagen, en racerbåt som har rulla etter ett par skeive hopp, imorra skal jeg hjelpe en kamerat å jakte knop, så da blir det litt propell testing og heising av motor. Båten er en hydrolift r20 (gamle min) med en 150ficht. Så litt action er det jo, selv om dagene prøves og gjøres så late som muligt 

Screenshot_20210624-201255.png

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 19 timer siden:

 

Nå holder vel ikke Andre på med så mye båt reparasjoner, men er en racer på motorer da. Så fikser han vel sikkert en god del på sine egne racerbåter, men trur han hovedsakelig kun holder på med motor 

 

 

(Edit, kommentaren under var FØR jeg så alle bildene)

Men flere hundre timer føler jeg er litt overkill. Hvis man vet litt hva man holder på med, så føler jeg mye er gjort på en ukes jobb.

 

Skulle gjerne sett den som fikser dette strøkent på en uke. Bildene viser skader også på innsiden, noe som tyder på at skrog og innerliner har vært utsatt for store deformasjoner som trolig har medført delaminering i betydelig større utstrekning enn det som kan sees på bildene. All innredning på ene siden må fjernes for å fikse innerliner.

 

Og utside må bygges opp nærmest fra scratch. Enkleste er trolig å skjære vekk så mye av den ødelagte innerlineren at man kan støpe fra innsiden med å legge glatte plater på utsiden som man kan støpe mot. En veldig effektiv metode når man kommer til fra innsiden.

 

Så må innerliner bygges opp på nytt. Og alt må påføres gelcoat og topcoat og slipes og poleres opp til formfinish. 

 

I aller beste fall vil jeg si minimum 200 timer, men tror det også skal godt gjøres. 

 

Hadde man hatt en lik båt man kunne tatt et avstøp av som man kunne brukt som form som man festet på utsiden for deretter støpe fra innsiden, så ville man spart mye tid, men man ville fortsatt vært langt unna en uke.

 

Men det er som jeg sier fort gjort å undervurdere denne type jobber. Nok av folk som har gjort det, inkludert meg selv...

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev for 10 timer siden:

Her er en enda dyrere (og kulere?) Fjordling.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=224508994

 

Denne Fjordlingen koster jo også en halv mill, men litt mere praktisk motorisering kanskje :smiley:

Kun 219 kg på hekken er nok litt mere passende for skroget.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=224518056

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 5 timer siden:

Hva med en flytebrygge, det er jo fint å ha :giggle:

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=224155967 

Det virker som standardtekst når man ikke selv aner hvordan ting skal fikses, at det "sikkert er enkelt om man er litt handy"😁

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Kunne blitt tidenes hentetråd det, hit til det glade Sørlandet med motorisert brygge :giggle:

 

Eventyreren i meg fikk lyst til det :eek:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

"Vi har pumpet den for vann en gang, da var den over vann i noen dager, for så og legge seg på bunn igjen"

 

Kanskje de burde ha sjekket litt mere hvorfor den måtte pumpes :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 1 time siden:

"Vi har pumpet den for vann en gang, da var den over vann i noen dager, for så og legge seg på bunn igjen"

 

Kanskje de burde ha sjekket litt mere hvorfor den måtte pumpes :saint:

Hvorfor sjekke det. Dete vat nok første gangen den gikk under på 30 år og da regnet de det vel som veldig lite sannsynlig at den skulle gå ned bare noen dager etter at den hadde gjort det første gang :pray:

 

Selger er nok av den meget tiltaksrike sorten når det som må gjøres defineres som "noe" :smiley:

 

D5L

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev for 8 timer siden:

Hva med denne kommentaren til denne annonsen?

https://www.finn.no/224710332

 

"
Må forvente noe arbeid på denne båten, men for rette person kan en nok trylle den vakker igjen"

Det blir som den flytebrygga jeg linket til lenger. Noen er frekke nok til å lure andre til å ta vare på søpla for seg. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...